Miettimisen jälkeen kerron teille miksi olen kotona ennen muuta perhettä.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Koko ketju on niin ihmeellinen, ensin itkee että on hakattu ja verta tulee... sit ku kehottaa lääkäriin tai harkitsemaan suhteen jatkoa, vaikuttaa siltä että mitään ei olsi edes tapahtunut. ei kukaan voi olla tollanen miehen pahoinpitelyn jälkeen!!
Millainen sita sitten pitaisi olla?

Aijaa.. jos sun mies hakkais sut tolleen, mitä tekisit? kirjottaisitko tollasta tapahtuneesta ja miehestä?
Ei ole hakannut, en voi tietaa.

Saattaisin jopa kirjoittaa. Ja kaipaisin varmasti kovasti kannustusta ja itsetunnon ponkitysta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahkio:
Joo tässä olisi lastensuojeluviranomaisten paikka. Vanhemmat selvästi kyvyttömii takaan lapsilleen tasapainosen ja turvallisen paikan mis kasvaa aikuisiksi!
Jos niin on, niin luulen että tuolla perusteella loppuu rahat valtiolta ennenkuin melkein kaikki lapset on huostaanotettu - missä niitä täysin ihanneperheitä on??
 
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta oliko miehes hereillä, kun sua tinttas? Mä oon kerran unissani huitonu exälle mustan silmän alkua...
=) kyllä hän varmaan oli hereillä, jos hyppäsi hajareisin päälleni ja löi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta oliko miehes hereillä, kun sua tinttas? Mä oon kerran unissani huitonu exälle mustan silmän alkua...
=) kyllä hän varmaan oli hereillä, jos hyppäsi hajareisin päälleni ja löi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Olen varma!! Ja mä tunnen useamman, joka ei, itseni lukuunottaen!
No, valitettavasti sä erehdyt väittäessäsi, ettei kukaan voi olla sellainen. Koska sellaisia ihan oikeasti on ja varsin paljonkin kaiken lisäksi. Mä en aikoinaan olisi takuulla kehdannut mennä lääkäriin, niin nöyryyttävältä koko episodi tuntui, ellen olisi ollut asiakaspalvelussa ja tiennyt, etten sen näköisenä voi seuraavaan viikkoon mennä töihin. Joten saikkulappu oli pakko käydä hakemassa. Sen sijaan suhteenkyllä pistin poikki, mutta pelkäsin enemmän itseäni kuin sitä miestä.
Ymmärsin ettei provo tahdo erota koska ei halua yh:ksi. Aivan suhteen pistit poikki. Järkevät tekee sen aikaisin, toiset tekee myöhemmin ja saattaa kärsiä pahoinpitelystä 10 vuotta. Kaikki on tässä järkeä puhunut provolle, mutta ainakin loppu kirjotusten perusteella alkaa näyttää epäuskottavalta

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Joo eihän toi kivaa oo. Jotkut varmaan innostui niistä Provon vanhoista ketjuista kuten "Voiko mies olla hengittämättä jos ei tykkää", "Mies pisti kupin väärälle hyllylle... saa jäädä ilman ruokaa". Mut kyl suurin osa on halunnut ihan vilpittömästi auttaa. Toisaalta vaikea auttaa ihmistä joka ei halua apua.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tietenkin tuli, eikös se nyt ollut aika oletettavaakin? Mä uskoisin, että juuri sen vuoksi moni perheväkivallan uhri vaikenee koko asiasta. Vaikka mies siaksi tunnustetaankin, loppujen lopuksi lähes jokaisen mielestä nainen on se, jonka pitää kantaa vastuu ..ainakin seurauksista. Kas kun uhri ei saa olla heikko.

 
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mä en vaan pysty uskomaan, että ihminen, joka olis tollatavalla hakattu, ei muka yhtään pelkäis seuraavaa kertaa, tai lastensa puolesta. En vaan usko!
Ja oikeesti, niskaiskulla niitä ihmisiä saa yhdellä lyönnillä hengilta!
Ihan sairasta.
Mutta ihan on tietty jokaisen oma valinta mitä tekee, valitettavasti lapset ei saa valita :(
Mä taas uskon, että provo on ihan tosissaan tuossa mitä sanoo.. Ettei mies tekisi toiste.. Mä luulen, että provo on ollut vaan niin veemäinen puolisoo miehensä kustannuksella jo kenties useita vuosia. Mies on kiltti kuin mikä, mutta nyt repesi... Siis kaikkihan on mahdollista.
Ok, mä en tunne yhtään hänen taustaa. Mutta silti, kerran kun on joutunut väkivallan kohteeksi, niin kyllä sen luulis säikyttävän. Ihan vain niinkun "herätyksenä" kuinka kuolevaisia me ihmiset ollaankaan. Vaikkei edes uskois puolisonsa uudelleen lyövän, niin silti luulis sellasen pelkotilan jäävän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta oliko miehes hereillä, kun sua tinttas? Mä oon kerran unissani huitonu exälle mustan silmän alkua...
=) kyllä hän varmaan oli hereillä, jos hyppäsi hajareisin päälleni ja löi.
Takerrun pikku juttuun, mut hiukka ihmetyttää nämä :) hymiöt, kun kerrot ettämies on hakannut sua :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!
Arvaapa miksi ihmeessa ei uskalla sinne laakariin menna. Ap:han on tehnyt rakastavan miehensa elamasta helvetin, kun mies vaan halusi rakastaa. Jos tuota kuulee virtuaalimaailmassa, niin mita sitten sukulaiset, perhe, miehen tyokaverit, tutut, koko kaveriporukka sanoo.

"Ei se mies ikina ole ketaan muuta hakannut, kylla sa oot sen iahn loppuun polttanut. Se vaan rakasti sua niin paljon. Hyvan miehen olet pilannut."

Kuka vastahakattu ihminen jaksaa viela tuon henkisen rumban lapitte?

 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Et kai vaanmua tarkoita?
Kerroin vaan toisenlaisen näkökulman tähän asiaan, olisi se provo voinut sen itsekkin mainita ja kertoa vaikka vähän taustatietoja kun hän niin avoin asioistaan on.
Ja toki lyöminen on väärin, mutta asioilla on aina kaksi puolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mä en vaan pysty uskomaan, että ihminen, joka olis tollatavalla hakattu, ei muka yhtään pelkäis seuraavaa kertaa, tai lastensa puolesta. En vaan usko!
Ja oikeesti, niskaiskulla niitä ihmisiä saa yhdellä lyönnillä hengilta!
Ihan sairasta.
Mutta ihan on tietty jokaisen oma valinta mitä tekee, valitettavasti lapset ei saa valita :(
Mä taas uskon, että provo on ihan tosissaan tuossa mitä sanoo.. Ettei mies tekisi toiste.. Mä luulen, että provo on ollut vaan niin veemäinen puolisoo miehensä kustannuksella jo kenties useita vuosia. Mies on kiltti kuin mikä, mutta nyt repesi... Siis kaikkihan on mahdollista.
Ok, mä en tunne yhtään hänen taustaa. Mutta silti, kerran kun on joutunut väkivallan kohteeksi, niin kyllä sen luulis säikyttävän. Ihan vain niinkun "herätyksenä" kuinka kuolevaisia me ihmiset ollaankaan. Vaikkei edes uskois puolisonsa uudelleen lyövän, niin silti luulis sellasen pelkotilan jäävän...
En mäkään tunne taustaa, mut tätäkin mä just tarkoitan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta oliko miehes hereillä, kun sua tinttas? Mä oon kerran unissani huitonu exälle mustan silmän alkua...
=) kyllä hän varmaan oli hereillä, jos hyppäsi hajareisin päälleni ja löi.
Takerrun pikku juttuun, mut hiukka ihmetyttää nämä :) hymiöt, kun kerrot ettämies on hakannut sua :(
SIksi, kun joku ajattelee mieheni unissaan hakanneen minut, huvittaa ajatus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!
Arvaapa miksi ihmeessa ei uskalla sinne laakariin menna. Ap:han on tehnyt rakastavan miehensa elamasta helvetin, kun mies vaan halusi rakastaa. Jos tuota kuulee virtuaalimaailmassa, niin mita sitten sukulaiset, perhe, miehen tyokaverit, tutut, koko kaveriporukka sanoo.

"Ei se mies ikina ole ketaan muuta hakannut, kylla sa oot sen iahn loppuun polttanut. Se vaan rakasti sua niin paljon. Hyvan miehen olet pilannut."

Kuka vastahakattu ihminen jaksaa viela tuon henkisen rumban lapitte?
Kelle hänen tarvisi selittää? Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Kenellekkään ei ole pakko puhua yhtään mistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tietenkin tuli, eikös se nyt ollut aika oletettavaakin? Mä uskoisin, että juuri sen vuoksi moni perheväkivallan uhri vaikenee koko asiasta. Vaikka mies siaksi tunnustetaankin, loppujen lopuksi lähes jokaisen mielestä nainen on se, jonka pitää kantaa vastuu ..ainakin seurauksista. Kas kun uhri ei saa olla heikko.
Aivan. Kamalaa luettavaa!
Oliko tama sita naisten tasa-arvoa Suomessa?

Mulle taitaa olla ihan oikeasti palstatauon paikka, ma kiehun niin kovaa taalla.


 
vieras
Mua ihmetyttää se että miten voit olla kuin mitään ei olis tapahtunu.Innoissaan odotat hääpäivä juhlistusta ja muuta.Onneksi olkoon siittä,mutta eikö ensin pitäisi selvittää tuo asia ja sitten juttelun päätteeks vaik syömään jos saatte selvitettyä että mitä oikein tapahtui.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ihmetyttää se että miten voit olla kuin mitään ei olis tapahtunu.Innoissaan odotat hääpäivä juhlistusta ja muuta.Onneksi olkoon siittä,mutta eikö ensin pitäisi selvittää tuo asia ja sitten juttelun päätteeks vaik syömään jos saatte selvitettyä että mitä oikein tapahtui.
Odottaako se hääpäivää???
 
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Et kai vaanmua tarkoita?
Kerroin vaan toisenlaisen näkökulman tähän asiaan, olisi se provo voinut sen itsekkin mainita ja kertoa vaikka vähän taustatietoja kun hän niin avoin asioistaan on.
Ja toki lyöminen on väärin, mutta asioilla on aina kaksi puolta.
Sua kylla tarkoitin. Sahan suoraan syyllistit ap:ta siita, etta sai turpiinsa. Mieshan vaan halusi rakastaa.

Samaa sanoi mun isani mulle tosiaan, kun veli hakkasi. Ja muistutti, kuinka veli valitti musta ihan oikeasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ihmetyttää se että miten voit olla kuin mitään ei olis tapahtunu.Innoissaan odotat hääpäivä juhlistusta ja muuta.Onneksi olkoon siittä,mutta eikö ensin pitäisi selvittää tuo asia ja sitten juttelun päätteeks vaik syömään jos saatte selvitettyä että mitä oikein tapahtui.
Kirjoitin tuon hääpäivä jutun jotain kirjoittaakseni ennenkuin päätin kertoa mitä meille oikeasti kuuluu.

Tuo lapsenvahti oli varattu jo aikaisemmin, että olisimme jonnekin Hotelliin yöksi menneet, nyt ei taida olla syytä eikä innostusta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä