Miettimisen jälkeen kerron teille miksi olen kotona ennen muuta perhettä.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ihmetyttää se että miten voit olla kuin mitään ei olis tapahtunu.Innoissaan odotat hääpäivä juhlistusta ja muuta.Onneksi olkoon siittä,mutta eikö ensin pitäisi selvittää tuo asia ja sitten juttelun päätteeks vaik syömään jos saatte selvitettyä että mitä oikein tapahtui.
Odottaako se hääpäivää???
Meillä on tänään hääpäivä, ei sitä tarvitse odottaa, se vaan on.
 
vieras
Jos kertoo lääkärille, että on pahoinpidelty, niin lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa asiasta poliisille.
Lääkäri ei tällöin riko vaitiolovelvollisuuttaan, he vain ilmoittavat, että täällä on paikattava, tulkaa katsomaan.
Että näin. Mutta silti minäkin olen sitä mieltä, että LÄÄKÄRIIN!
Sisäinen verenvuoto voi tosiaankin ola, vaikka tapahtumasta on useampi päivä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Ymmärsin ettei provo tahdo erota koska ei halua yh:ksi. Aivan suhteen pistit poikki. Järkevät tekee sen aikaisin, toiset tekee myöhemmin ja saattaa kärsiä pahoinpitelystä 10 vuotta. Kaikki on tässä järkeä puhunut provolle, mutta ainakin loppu kirjotusten perusteella alkaa näyttää epäuskottavalta
Ap ei ainakaan nyt halua miettiä eroa, vaikka olen aika varma, että sekin vaihtoehto on hänen mielessään käynyt jo ennenkuin asiasta tälle palstalle edes kirjoitti. Kirjoittamalla voi jäsentää omia ajatuksiaan ja tuskinpa ap:kään tähän ketjuun viimeistä pistettä kirjoittaessaan pistää pistettä tapahtuneelle. Voi olla, että hänenkin mielensä vielä muuttuu, mutta itse omasta kokemuksestani tiedän, että tuossa tilanteessa syyllistäminen on ihan vihon viimeinen asia, mitä nainen kaipaa.

Ei se eron ottaminen yks kaks pienten lasten kanssa kesäisenä lauantaina ihan niin yksinkertaista ole. Pitää olla joku paikka, mihin lasten kanssa lähteä. Mä olin aikoinaan onnekas, koska asunto oli mun...mun ei tarvinnut kotoani mihinkään lähteä eikä lasteni ihmetellä, miksi heidän pitää lähteä omasta kodistaan pois.

Mä toivon, että ap kuitenkin siellä lääkärissä kävisi, koska se voi olla tulevaisuutta silmällä pitäen tärkeää, vaikka sitten päättäisi muilta osin mitä tahansa. Toivon, että hän saisi puhuttua miehensä kanssa ja että hänellä olisi mahdollisuus ihan rauhassa miettiä omaa ja lastensa tulevaisuutta. En yhtään ihmettele, että yksinhuoltajuus pelottaa, sillä yksinhuoltajuudesta annetaan usein sellainen kuva, ettei se takuulla ketään houkuttele. Hyvin harvoin näkee missään puhuttavan yksinhuoltajista, joilla asiat on ihan kunnossa, toimeentulo hyvä jne. Yksinhuoltajuudella on synkempi maine kuin mitä pitäisi oikeasti ollakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kertoo lääkärille, että on pahoinpidelty, niin lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa asiasta poliisille.
Lääkäri ei tällöin riko vaitiolovelvollisuuttaan, he vain ilmoittavat, että täällä on paikattava, tulkaa katsomaan.
Että näin. Mutta silti minäkin olen sitä mieltä, että LÄÄKÄRIIN!
Sisäinen verenvuoto voi tosiaankin ola, vaikka tapahtumasta on useampi päivä.
Pakkoko se on sanoo, et äijä löi? Jos kerta sen työpäikan takia ei voi kertoo. Jatkaa sit valehtelua, kävelin ovee päin tai jotain...
 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Et kai vaanmua tarkoita?
Kerroin vaan toisenlaisen näkökulman tähän asiaan, olisi se provo voinut sen itsekkin mainita ja kertoa vaikka vähän taustatietoja kun hän niin avoin asioistaan on.
Ja toki lyöminen on väärin, mutta asioilla on aina kaksi puolta.
Sua kylla tarkoitin. Sahan suoraan syyllistit ap:ta siita, etta sai turpiinsa. Mieshan vaan halusi rakastaa.

Samaa sanoi mun isani mulle tosiaan, kun veli hakkasi. Ja muistutti, kuinka veli valitti musta ihan oikeasti.
Sä voi aivan vapaasti ymmärtää väärin. Kukaan ihminen ei jaksa henkistä paskaa vuosia, muutamat kuukaudetkin jo riittävät. Jos rtakastat ihmistä palavasti ja mitään muuta et saa takaisin kuin paskaa niin miten itse toimisit? Edelleen korostan sitä, että minusta lyöminen on väärin ja mies olisi voinut toimia toisella tavalla.

Niin ja noi mielenvikaiset on tietenkin eri asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Tietenkin tuli, eikös se nyt ollut aika oletettavaakin? Mä uskoisin, että juuri sen vuoksi moni perheväkivallan uhri vaikenee koko asiasta. Vaikka mies siaksi tunnustetaankin, loppujen lopuksi lähes jokaisen mielestä nainen on se, jonka pitää kantaa vastuu ..ainakin seurauksista. Kas kun uhri ei saa olla heikko.
Aivan. Kamalaa luettavaa!
Oliko tama sita naisten tasa-arvoa Suomessa?

Mulle taitaa olla ihan oikeasti palstatauon paikka, ma kiehun niin kovaa taalla.
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kertoo lääkärille, että on pahoinpidelty, niin lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa asiasta poliisille.
Lääkäri ei tällöin riko vaitiolovelvollisuuttaan, he vain ilmoittavat, että täällä on paikattava, tulkaa katsomaan.
Että näin. Mutta silti minäkin olen sitä mieltä, että LÄÄKÄRIIN!
Sisäinen verenvuoto voi tosiaankin ola, vaikka tapahtumasta on useampi päivä.
Totta, tuohan muuttui noin. Paska homma, sanoisin....kuinkahan moni joutuu pelkonsa takia jättämään itsensä hoidattamatta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Et kai vaanmua tarkoita?
Kerroin vaan toisenlaisen näkökulman tähän asiaan, olisi se provo voinut sen itsekkin mainita ja kertoa vaikka vähän taustatietoja kun hän niin avoin asioistaan on.
Ja toki lyöminen on väärin, mutta asioilla on aina kaksi puolta.
Sua kylla tarkoitin. Sahan suoraan syyllistit ap:ta siita, etta sai turpiinsa. Mieshan vaan halusi rakastaa.

Samaa sanoi mun isani mulle tosiaan, kun veli hakkasi. Ja muistutti, kuinka veli valitti musta ihan oikeasti.
Sä voi aivan vapaasti ymmärtää väärin. Kukaan ihminen ei jaksa henkistä paskaa vuosia, muutamat kuukaudetkin jo riittävät. Jos rtakastat ihmistä palavasti ja mitään muuta et saa takaisin kuin paskaa niin miten itse toimisit? Edelleen korostan sitä, että minusta lyöminen on väärin ja mies olisi voinut toimia toisella tavalla.

Niin ja noi mielenvikaiset on tietenkin eri asia.

Mista sa tiedat mita paskaa ap:n mies on saanut kokea, muutaman nettikirjoittelun perusteella? Niin hyvin tiedat, etta voit syyllistaa ap:ta itseaan siita, etta sai turpiinsa?

Ei mun veljea ja isaa kukaan ole mielenvikaiseksi luokitellut, ihan normaalien kirjoissa ovat. Enka ma mitaan henkista painostusta ollut harrastanut. Se vaan on helppo selitys silloin, kun hakkaa jonkun ihmisen, eika osaa itseaan kontrolloida.

Jos ma ymmarsin sun kirjoituksen vaarin, voitko selventaa?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ihmetyttää se että miten voit olla kuin mitään ei olis tapahtunu.Innoissaan odotat hääpäivä juhlistusta ja muuta.Onneksi olkoon siittä,mutta eikö ensin pitäisi selvittää tuo asia ja sitten juttelun päätteeks vaik syömään jos saatte selvitettyä että mitä oikein tapahtui.
Kirjoitin tuon hääpäivä jutun jotain kirjoittaakseni ennenkuin päätin kertoa mitä meille oikeasti kuuluu.

Tuo lapsenvahti oli varattu jo aikaisemmin, että olisimme jonnekin Hotelliin yöksi menneet, nyt ei taida olla syytä eikä innostusta.
No sitten,minä luulin että odotat miestäs siellä innoissaan jotta pääsette viettään hääpäivää.

Mä en ymmärrä näitä viestejä täällä että ap:n syy kun on ollut nuin hankala ja nalkuttava ja mies on vain niin kiltti ja haluaa rakastaa siis helevetti ei ketään saa lyödä vaikka kuinka nalkuttaisi,kyllä aina lyöjässä on syytä.

 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.
Et kai vaanmua tarkoita?
Kerroin vaan toisenlaisen näkökulman tähän asiaan, olisi se provo voinut sen itsekkin mainita ja kertoa vaikka vähän taustatietoja kun hän niin avoin asioistaan on.
Ja toki lyöminen on väärin, mutta asioilla on aina kaksi puolta.
Sua kylla tarkoitin. Sahan suoraan syyllistit ap:ta siita, etta sai turpiinsa. Mieshan vaan halusi rakastaa.

Samaa sanoi mun isani mulle tosiaan, kun veli hakkasi. Ja muistutti, kuinka veli valitti musta ihan oikeasti.
Sä voi aivan vapaasti ymmärtää väärin. Kukaan ihminen ei jaksa henkistä paskaa vuosia, muutamat kuukaudetkin jo riittävät. Jos rtakastat ihmistä palavasti ja mitään muuta et saa takaisin kuin paskaa niin miten itse toimisit? Edelleen korostan sitä, että minusta lyöminen on väärin ja mies olisi voinut toimia toisella tavalla.

Niin ja noi mielenvikaiset on tietenkin eri asia.

Mista sa tiedat mita paskaa ap:n mies on saanut kokea, muytaman nettikirjoittelun perusteella?
Annoin vain yhden näkökannan lisää ajateltavaksi, enkö olisi saanut? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.
Ei pahalla,mutta mistäs sinä tiedät mitä itse olen kokenut?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.
Ei pahalla,mutta mistäs sinä tiedät mitä itse olen kokenut?
En sitä tiedäkään, mutta uskoisin, ettei kaikkia tässä ketjussa kirjoittaneita ja ap:n käytöstä ihmetteleviä ole oma ukko hakannut.

 
vieras
Olisko jo aiheesta keskusteltu tarpeeksi vai vieläkö ketjua meinataan jatkaa? Aika selvästi on tullut jo esiin suurin osa neuvoista sekä ap:n kanta neuvoihin. Jotenkin turha jankata samasta asiasta loputtomiin jos kerran päätökset on jo tehty puolin ja toisin.
 
ahkio
Provo ja miehensä on molemmat jo avun tarpeessa! Provoo ei kukaan syylistä siitä et miehensä on hänet hakannut, vaan luulisi jokaisen tajuuvan et Provo itse on ollut jo pidempään lääkärin tarpeessa, ku nyt vasta, ku tuli näkyvää jälkeä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Ymmärsin ettei provo tahdo erota koska ei halua yh:ksi. Aivan suhteen pistit poikki. Järkevät tekee sen aikaisin, toiset tekee myöhemmin ja saattaa kärsiä pahoinpitelystä 10 vuotta. Kaikki on tässä järkeä puhunut provolle, mutta ainakin loppu kirjotusten perusteella alkaa näyttää epäuskottavalta
Ap ei ainakaan nyt halua miettiä eroa, vaikka olen aika varma, että sekin vaihtoehto on hänen mielessään käynyt jo ennenkuin asiasta tälle palstalle edes kirjoitti. Kirjoittamalla voi jäsentää omia ajatuksiaan ja tuskinpa ap:kään tähän ketjuun viimeistä pistettä kirjoittaessaan pistää pistettä tapahtuneelle. Voi olla, että hänenkin mielensä vielä muuttuu, mutta itse omasta kokemuksestani tiedän, että tuossa tilanteessa syyllistäminen on ihan vihon viimeinen asia, mitä nainen kaipaa.

Ei se eron ottaminen yks kaks pienten lasten kanssa kesäisenä lauantaina ihan niin yksinkertaista ole. Pitää olla joku paikka, mihin lasten kanssa lähteä. Mä olin aikoinaan onnekas, koska asunto oli mun...mun ei tarvinnut kotoani mihinkään lähteä eikä lasteni ihmetellä, miksi heidän pitää lähteä omasta kodistaan pois.

Mä toivon, että ap kuitenkin siellä lääkärissä kävisi, koska se voi olla tulevaisuutta silmällä pitäen tärkeää, vaikka sitten päättäisi muilta osin mitä tahansa. Toivon, että hän saisi puhuttua miehensä kanssa ja että hänellä olisi mahdollisuus ihan rauhassa miettiä omaa ja lastensa tulevaisuutta. En yhtään ihmettele, että yksinhuoltajuus pelottaa, sillä yksinhuoltajuudesta annetaan usein sellainen kuva, ettei se takuulla ketään houkuttele. Hyvin harvoin näkee missään puhuttavan yksinhuoltajista, joilla asiat on ihan kunnossa, toimeentulo hyvä jne. Yksinhuoltajuudella on synkempi maine kuin mitä pitäisi oikeasti ollakaan.
En halua syyllistää provoa mistään, en tiedä niitä aikaisempia ketjua mistä jotku puhu täällä. Alunperin mulla häiritsi se miksi se ei mene lääkäriin, koska on kyse vakavasta asiasta. Veri virtassa on todella hälyttävää!

Tuosta eron ottamisesta.. eihän kukaan täällä voi sanoa, ota ero! ja että provo sit tekis niin, ei. Monet täällä on antanut neuvoa ja ymmärrystä, mutta mulla ei vain mene se järkeen, miten voi puhua elämän rakkauksista ja ei se tee niin toiste jne.. Tarkoitan tuon tapahtuman jälkeen.
Turvakodit ovat juuri sitä varten! Pääsee pois lasten kanssa, jos tilanteet niin vaatii. Ehkei tässä tapauksessa..

Kukaan ei valitse yh:ksi tulemista, olosuheet ja suhteen kunto varmasti vaikuttaa asiaan. Provon tapauksessa ei nähtävästi ole hätää.
 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Annoin vain yhden näkökannan lisää ajateltavaksi, enkö olisi saanut? ;)
Toki, vapaa palsta.

Jatka vaan samalla kannustavalla linjalla.
Ok, siis sinä olet oikeassa, onnea valitsemallasi tiellä, kapeakatseinen kannattaakin olla :flower: Sinislmäisyydestä puhumattakaan. Et sinäkään voi tietää sitä onko se provo muksinut miestään aina silloin tällöin kun on hermonsa menettänyt, taikka huutanut pää punaisena syytöksiä. Taustalla voi olla surkea seksielämä, vieras mies/nainen, rahaongelmia, alkoholi ongelmaa, eriäviä mielipiteitä, alistamista, ylenkatsomista, väkivaltaa.. Ymmärrätkö nyt mitä ajan takaa? ;) Emmehän voi tietää kuin toisen puolen asioista, ei hänen miehensä ole täällä kertomassa omia tuntojaan.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.
Ei pahalla,mutta mistäs sinä tiedät mitä itse olen kokenut?
En sitä tiedäkään, mutta uskoisin, ettei kaikkia tässä ketjussa kirjoittaneita ja ap:n käytöstä ihmetteleviä ole oma ukko hakannut.

Juu, aivan. Siinä olet oikeassa :)
 
Mun mielestä on omituisia noi kommentit siitä, miten provo koko tohon juttuun suhtautuu.. ihan kuin meidän kaikkien ihmisten pitäis reagoida asioihin tismalleen samalla tavalla (eli hetipaikalla erota ja lähteä lasten kanssa ja pistää äijä kärsimään, tai olla shokissa ja paniikissa jne). Kai hän siinä mielessä kuitenkin miehensä tuntee, vaikka näin nyt kävikin, että mieskin varmasti asiaa säikähti ja tuskin tuosta alkaa hakkaamaan perhettään useammin tms. Hetken mielihäirössä kun saattaa tehdä ihan mitä tahansa, ja katua asiaa lopun elämänsä.
 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Mun mielestä häntä ei ole täällä syyllistetty. Kaikkihan on ollut järkyttyneitä asiasta, ja pitävät miestä "hulluna". Ainoastaan ap:n asenne tapausta kohtaan, on se, joka on kerännyt ihmetystä...
On vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei ole itse kokenut.
Ei pahalla,mutta mistäs sinä tiedät mitä itse olen kokenut?
En sitä tiedäkään, mutta uskoisin, ettei kaikkia tässä ketjussa kirjoittaneita ja ap:n käytöstä ihmetteleviä ole oma ukko hakannut.
Itseasiassa joskus ei tarvinnut kuin tiskata lasi väärällää tavalla.. Mutta se olikin päästään vialla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Annoin vain yhden näkökannan lisää ajateltavaksi, enkö olisi saanut? ;)
Toki, vapaa palsta.

Jatka vaan samalla kannustavalla linjalla.
Ok, siis sinä olet oikeassa, onnea valitsemallasi tiellä, kapeakatseinen kannattaakin olla :flower: Sinislmäisyydestä puhumattakaan. Et sinäkään voi tietää sitä onko se provo muksinut miestään aina silloin tällöin kun on hermonsa menettänyt, taikka huutanut pää punaisena syytöksiä. Taustalla voi olla surkea seksielämä, vieras mies/nainen, rahaongelmia, alkoholi ongelmaa, eriäviä mielipiteitä, alistamista, ylenkatsomista, väkivaltaa.. Ymmärrätkö nyt mitä ajan takaa? ;) Emmehän voi tietää kuin toisen puolen asioista, ei hänen miehensä ole täällä kertomassa omia tuntojaan.. ;)

Emme tiedakaan, muuta kuin mita Provo on taalla kirjoittanut. Sina kuitenkin koit tarpeelliseksi syyttaa hanta henkisesta vakivallasta. Ilman sen suurempia perusteita noille vaitoksille.

Mutta toki se on kivempi kaivaa syita kannustusta kaipaavan kaytoksesta, kuin vaan rehdisti kannustaa. Antaa se virtuaalihalaus, jota toinen selkeasti kaipaa. Helpointa toki olisi olla kirjoittamatta mitaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä