migreenikön ehkäsy

s
mulla pillerit tuotti migreeniä, kun jätin ne pois migreeniä ei ole sen koommin ollut. Nyt kokeilussa ehkäisypiikki, eikä migreeniä ole ollut. Kapselia olen ajatellut pysyväksi vaihtoehdoksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piste iin päälle:
Mulla hemipleginen ja kondomit ehkäisynä.
Mä kans veikkaan et tää taitaa olla ainoa vaihtoehto mut onneks sain soittoajan mun omalle neurologille täks päiväks, katotaan mitä hän sanoo. E-pillerit on kieltäny jo vuosia sitten.

 
Jos mulla on hormonalinen ehkäisy, niin mä tarvitsen kyllä silloin migreeniinkin estolääkkeen. Ehkäisyrengas oli mulle ihan loistava vaihtoehto migreenin kannalta, mutta siinä oli se sivuvaikutus, että mä tulin raskaaksi. :p Mulla on siis ollut aurallista tyyppiä. Minipillereitä neurologi piti silloin parempana vaihtoehtona kuin e-pillereitä, mutta kummastakaan en pitänyt.
 
Oikeesti, eikö sen renkaan oo tarkotus ehkäistä B) . Mä ottaisin kyl ne piltsut mieluummin ku renkaan, unohtaisin kuitenki laittaa sen. Otan sokerilääkkeet iltasin ni toi meni samalla mut katotaan mitä neurologi sanoo.
 
Aurallisesta migreenistä kärsin ja ehkäsyä ei oo ollu itse asiassa viimiseen 5 vuoteen... Nyt tarttis varmaan miettiä kun tuo uusin tulokaskin on syntyny.
Ajattelin uskaltautua kokeilemaan hormonikierukkaa, kun se saattaa sopia vaikkei pillerit sovikaan. Saas nähdä kuin käy.
 
kokeilin hkierukkaa, no se ei käyny kohdulle, kuulema basilaarin kanssa sitä saa käyttää, tätä pohtivat ihan neurolla laumana kera gynekolookin :LOL:
No, nyt raskaana (oho) ei tarvi miettiä ehkäsyä, sitten mennäänkin sterilisaatioon ni loppuu se pohdinta.
 
Mulla on jotenki sellanen olo et kaikki hormonaalinen ehkäsy on multa kielletty joten veikkaanpa et vaihtoehtoja ei ole kun tuo yksi elikäs kumit. Mut elokuussa saan tietää, en viitsis mennä töissä entisen työterveyslääkärin pakeille joka nyt sattuu kans olee neurologi :whistle:
 
Sain tänään soiton omalta neurologilta kun tuli tarvetta uusia kohtauslääkkeet, oisin vienyt sinne reseptin mutta yllärinä sainkin soiton ja reseptit tulee kotiin.

E-piltsut on kielletty ja eikä edes suositellu aurallisen takia vaikka mulla on nyt ollu 1-2 kohtausta vuodessa, mutta kun mulla on rajujen kohtausten historia niin suositteli minipillereitä. Sain ajan omalle gynelle vasta syyskuulle joten sinne asti pelaillaan kumien kanssa. Saapas näkee mitä kenkä tekee sitten kun lääkärille pääsen. Epäilyttää vaan kun luin niissä tulee vuotohäiriöitä yms eli täytyy miettiä asiaa haluanko epäsäännölliset menkat nyt kellon tarkkojen tilalle.
 
suvi-tuuli
itsellä hormonaalinen migreeni ja minä taas tarvitsen hormonaalisen ehkäisyn periaatteella että vapautuu mahd. tasaisesti hormonia. rengas oli syvältä, samoin hormonikierukka oli ihan kamala. paria pilleriä oon kokeillut mutta lääkärit ollu sitä mieltä että tarpeeksi vahvat migreenilääkkeet sitten kehiin vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
AMMIS:
Minipillerit ei sovi kaikille migreenikoille,että suosittelisin kortsuja.
Itselläni on ehkäisyrengas ja sopinut mulle todella hyvin.

Ei varmaan sovikaan, katson ja mietin asiaa sitten syyskuussa kun menen lääkäriin ja päätän vasta sitten mitä teen. Siihen asti pelaillaan kumeilla joka tapauksessa.
 
Mulla
hormonikierukka joka ei sekään sovi vaan pahentaa kohtauksia. Kuparikierukka ei käy kun on jo valmiiksi runsaat kuukautiset. Nyt sterilisaatio harkinnassa mutta se ei niukenna kuukautisvuotoa kuten hormonikierukka... että jotain pitäis keksiä lisäksi jos siihen päätyy.
 
AMMIS:
Mikä ehkäisy sulla on aiemmin ollut
ja oliko sulla migreeniä sen käytön aikana?

Nythän on tullut myyntiin kaksi todella matalahormoonista e-pilleriä,että suosittelisin niitä ennemmin,kun minipilleriä ja nuo kaksi matalahormoonista e-pilleri merkkiä ei kerää nestettä kehoon.
Yasminelle on toinen noista matalahormoonisista e-pillereistä,että suosittelen sitä.
 
Mulla on ollut aurallista migreeniä (kohtauksia muutaman kerran vuodessa) jo teini-iästä. Oon myös käyttänyt ihan normipillereitä jo vuosia. Nyt menin uusimaan reseptiä, lääkäri kysyikin migreenistä, myönsin, ja hän totesi ettei voi kirjoittaa reseptiä? Kirjoitti sitten minipillerireseptin. Olleet nyt kuukauden, ihan ok, ei mitään extravuotoja. Ovat tosin n. kympin kallimpia (3kk paketti) kuin tavalliset.
 

Yhteistyössä