Mihi voi jättää lapsen viikonlopuksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti
"Nuunuu"
Meen nyt nukkumaan mut tosta tukoksesta. se on joku patti ihan tossa peppureiän lähellä ja olin tänään lääkärissä. Hirveen kipeetä tekee koko ajan vaikka sain pillereitä kotiin. Ei ne sanonu muuta kun et kuvien jälkeen voi mennä kotiin ja ne sit soittaa jos tarttee tulla. Sitten ne soitti et pitää se poistaa ja et aamusta pitää tulla takas. Ensin jotain kokeita ja sit se leikataan. Kyl ne sano et sunnuntaina pääsis aamulla pois. Hyvää yötä nyt. Voin sit kertoa miten meni kun tuun takas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;22686983:
Poistin viestini, en tahtoisi epäillä toista ihmistä, mutta en myös ymmärrä miksi ihmiset puhuvat mitä sattuu ja keksivät kaiken maailman tarinoita tällaisilla palstoilla??
No mä ihmettelin että mihis se oikein hävis. :D Kun sä hiukan epäilit, niin mäkin uskalsin. :whistle: Mutta siis joo, oon pahoillani jos olen turhaan epäillyt, mutta tässä on vaan niin monta faktaa sotimassa vastaan. Ikimaailmassa en uskois, että suolitukoksesta kärsivää kotiutettaisiin yksin kotiin kipulääkityksen kanssa. Koska suuri vaara on se suolen puhkeaminen, ja etenkin jos ihminen on yksin kotona, niin se on sitten jo tosi vaarallinen juttu. Lisäksi sairaalassa työskennelleenä siellä harvoin voidaan etukäteen sanoa kuka pääsee milloinkin pois, ja varsinkaan sunnuntai-aamuna ei kukaan pääse, vaan kotiutukset hoidetaan yleensä lääkärinkiertojen jälkeen. Ja kun tuo olis kuitenkin vasta 2. po-päivä niin... no. Ehkä mä oon vaan kauhee kun epäilen. :ashamed:
 
"miuku"
Tsemppiä aloittajalle leikkaukseen! Hienoa että asia järjestyi.

Pesky Pixie: Ymmärsin aloittajan sanoista, että leikkauspäätös onkin tehty nopeasti.Jos tukos on paksusuolessa,oksentelua ei välttämättä ole edes.
 
"Yökkö"
Eihän tuossa mun mielestä mitään tarinaa vaihdettu. Ap kirjoitti että hänellä tukos suolessa ja lukijana tulkitsit sen suolitukokseksi. Eiköhän tuon patti persiissä ihan kansantajuisella sanomisella voi ilmaista tukos suolessa, varsinkin jos on puhuttu tukoksen poistamisesta tai patti itsessään on aiheuttanut tukkoisuutta suolessa - kuten varmaan onkin. Kaikki eivät puhu ja hallitse verbaalisti koko epikriisiään fistelistä lordoosiin. Tietty onhan se hienoa, että voi diagnooseja heittää omalta kokemuspohjalta vaivaan kun vaivaan potilasta tapaamatta. Kaukoparantajan vikaa, kenties? ;)

Jos leikkaus on pieni, niin kyllä meiltä kotiutetaan ihan mikä päivä vaan. Ei täällä ihmisiä pidetä turhaan täyshoidossa vaan koska arkikierto alkaa maanantaina. Vuodepaikkoja tarvitaan 24/7.
 
toinen yökkö.
Peesaan edellistä.

Mä en jaksa käsittää miksi aina pitää epäillä. Varsinkin jos on ihminen hädissään niin ei välttämättä osaa tai tajua selittää kovin johdonmukaisesti asiaa.

ap:llä on ilmeisesti tosi hankala elämäntilanne päällä, eikä kaikilla tosiaan ole läheisiä ihmisiä auttamassa... niin ikävää kuin se onkin. kaikki eivät myöskään välttämättä tiedä mistä ja mitä apua hakea.

Musta olisi kauheen kiva jos tälläisillä palstoilla ihan asiallisesti neuvottaisiin, eikä oleteta tai vedetä omia johtopäätöksiä.
 
"madam"
No mä ihmettelin että mihis se oikein hävis. :D Kun sä hiukan epäilit, niin mäkin uskalsin. :whistle: Mutta siis joo, oon pahoillani jos olen turhaan epäillyt, mutta tässä on vaan niin monta faktaa sotimassa vastaan. Ikimaailmassa en uskois, että suolitukoksesta kärsivää kotiutettaisiin yksin kotiin kipulääkityksen kanssa. Koska suuri vaara on se suolen puhkeaminen, ja etenkin jos ihminen on yksin kotona, niin se on sitten jo tosi vaarallinen juttu. Lisäksi sairaalassa työskennelleenä siellä harvoin voidaan etukäteen sanoa kuka pääsee milloinkin pois, ja varsinkaan sunnuntai-aamuna ei kukaan pääse, vaan kotiutukset hoidetaan yleensä lääkärinkiertojen jälkeen. Ja kun tuo olis kuitenkin vasta 2. po-päivä niin... no. Ehkä mä oon vaan kauhee kun epäilen. :ashamed:
mulla leikattiin umpilisäke,kotiuduin 1vrk päästä leikkauksesta! kauheiden kipujen kanssa,sama toisessa leikkauksessa 1vrk ja kotiin. ni su aamukierron jälkeen,osastoil on kato lääkärikierto joka aamu/aamupv.
 
joku vaan....
[QUOTE="miw";22686646]Et lapsella ei ole isää eikä mummoa, pappaa, tätiä, setää, enoa? Ei siis ketään sukulaista? :O[/QUOTE]

ompa nyt ihmettelemistä. Voin vaan kuvitella, että teiltä löytyy kaikki mahdolliset tukiverkostot, kun ei voi ymmärtää et joillakin ei sellaisia ole. Minun pojallani ei koskaan ole ollut isä tai isän puolen suku missään tekemisissä. Minun puolen suku asuu monen sadan kilometrin päässä, joten ei edes siitä ole apua. Joillakin asiat on vain näin eli koittakaa ymmärtää.

Ap: missä päin asut?
 
"Nadia"
Ihme besserwissereitä. Tulee mieleen mun isän täti. Jos sille mitä vaan kertoi jonkun sairastavan tai jollain oireilevan tietyllä tavalla, niin se alotti kimeään ääneen: "Voi kuule, silloin kun minulla..." tai "Ei suinkaan sillä xxx ole. Kun MINULLA oli xxx niin kyllä se oli ihan eri..."
 
"vieras"
Ne ottaa maksun joka tunnilta kun on lasta hoitamassa, tietty. Ja MLL:n hoitajat on tarkoitettu lyhytaikaista hoitoa varten (nuoria koulutyttöjä) ja päiväsaikaan tapahtuvaa hoitoa varten. Tuskin suostuvat hoitamaan koko viikonlopun tai edes yhden yön yli.
Joskus voi kyllä mll hoitajan kanssa sopia jonkun "könttäsumman", jos hoitaa pidemmän ajan. Meillä esim. yhtenä kesänä hoitaja oli lomalla, eikä varahoitopaikkaa saatu, mll tyttö (tosin oli meille jo tuttu ennestään, siis käynyt aiemminkin hoitamassa meidän lapsia muutamia tunteja) hoito heinäkuun jollain könttäsummalla (olisko ollu kht suuruinen tms.) en enää muista, on senverran aikaa jo tuosta
Niin ja ei nyt siis tietenkään ollut meillä 24/7 vaan myn työvuorojen ajan :D
 

Yhteistyössä