Mika piru nykyajan lapsia vaivaa?

Tytto 11v saa nyt kannykkaansa tunnistamattomasta numerosta aaniviesteja joltain tytolta - ja viestit ovat sita etta tytto on b*tch, ja kaikkea muuta mukavaa. Aivan kamalaa torky sisaltoa.

Tyttoa on kielletty vastaamasta puhelimeensa jos soitto tulee tunnistamattomasta numerosta - nain on aina ollut. Eli - nama soitot ja viestit ovat nyt vastaajassa.

Tytto aloitti uudessa koulussa pari viikkoa sitten ja pelkaa nyt menna kouluun. Silmat kyynelissa aamulla lahtee. Olen ollut koululla rehtorin kanssa juttelemassa ja kertomassa naista viesteista. Tyton opettajille on annettu kehoitus olla silmat ja korvat auki etta jospa vaikka jotain bongaavat luokassa. Tytto itse ei osaa yhtaan keksia etta mista nama viestit tulevat.

Olen ollut kannykkapalvelimeen yhteydessa etta eiko tosiaan ole mitaan keinoa milla nama puhelut saisi jaljitetyksi. Ei kuulemma ole. Kehoittivat viemaan puhelimen poliisille ja antavan heidan kuunnella viestit.

Taitaa tulla numeron vaihto ja postilaatikkoviestin vaihto edessa.

Ellei taalla jollain ole jotain rakentavia ehdotuksia? Apua?
 
"vieras"
Sielläkö ei viestissä aina näy numero mistä on tullut? Suomessa näkyy aina, vaikka ei se näitten pre paid-numeroitten kanssa tietysti paljon auta näissä tilanteissa. Meillä tuollaiset soittelut ja viestit loppuivat siihen, että vastasin viestiin lapsen puolesta, että nyt lopetat tai poliisi on seuraavaksi ovella. Eihän se olisi ollut, mutta sen verran lapsi säikähti, että lopetti. Soittoihin myös joskus vastasin itse suoraan ja sanoin vain, että vanhempiisi otetaan välittämästi yhteyttä, vaikken edes tiennyt,keitä he ovat.
 
[QUOTE="vieras";27122620]Sielläkö ei viestissä aina näy numero mistä on tullut? Suomessa näkyy aina, vaikka ei se näitten pre paid-numeroitten kanssa tietysti paljon auta näissä tilanteissa. Meillä tuollaiset soittelut ja viestit loppuivat siihen, että vastasin viestiin lapsen puolesta, että nyt lopetat tai poliisi on seuraavaksi ovella. Eihän se olisi ollut, mutta sen verran lapsi säikähti, että lopetti. Soittoihin myös joskus vastasin itse suoraan ja sanoin vain, että vanhempiisi otetaan välittämästi yhteyttä, vaikken edes tiennyt,keitä he ovat.[/QUOTE]

Ei aina nay. Sen soittonumeron voi tahtoessaan blokata jolloin se ei nay ja silloin saajan kannykassa lukee 'blocked number' puhelimen soidessa. Joskus lukee 'unknown number' jolloin saattaa olla kyseessa esim 'phonebooth' puhelin. Odotan sita kohtaa etta paasen itse vastaamaan kyseiseen soittoon!!
 
=(

onnistuisiko näin alkuun hommata tytölle toinen puhelin ja toinen numero, ja sen numeron antaa vain ihan läheisille..ja pitää kuitenkin tuon toisen toiminnassa.Aika nopeasti huomaatte jos soittojen tulo loppuu vanhaan numeroon niin soittaja tietää numeron vaihtuneen.Silloin ainakin voi vähän rajata mahdollisten epäiltyjen määrää..
 
"vieras"
Eikai siinä auta kuin uusi numero. Ja sitä sitten jaatte tyyliin yhdelle luotettavalle kerrallaan. Ja jos tulee uusia viestejä, alatte purkamaan , vaikka poliisin kanssa, tai opettajien, kuka vuoti numeron toisille Tyttöraasusi. Halit hänelle.
 
Voi itku, tosi kurjaa!!!!
Juu, en tiedä mikä lapsia vaivaa. Kävin äsken kuopuksen kanssa lähikioskilla ja sen edessä maassa oli kolme paperilennokkia, joihin oli piirretty joku punainen kuva ja niissä luki 'Haiset vitulle, oot niin paska. T. ----' Kukahan nämä kivat lennokit oli kaverilleen tehnyt...:headwall:
 

Yhteistyössä