mikä äitiyden mitta on siisti koti??

  • Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulla on tuttu joka elää saastassa, ja saastaisuus on kamalaa. Siis se, että kämppä on yhtä pyykkivuorta, roskapussit vyöryvät vastaan eteisessä, tiskipöytää ei näy astiavuoren alta, lattioilla ja pöydillä on ruoantähteitä kolmen päivän takaa, vauvan pissavaippoja lojuu olohuoneen lattialla, sohvalle ei uskalla istua kun siinä voi olla mädäntyneitä appelsiininkuoria, ja jalat sattuu kun kävelet ilman kenkiä koska joka paikassa on likaa ja hiekkaa.

Kun korjaa jälkensä kerran päivässä, ja siivoaa edes kerran viikossa, niin asuntoaan ei saa tuollaiseen kuntoon. Ei tarvitse siivota jatkuvasti, mutta edes joskus!

Se, että elää sikolätissä, kertoo ihmisestä kyllä aika paljon.
mulla on kans tällanen kaveri, jolla 2 lasta. Annoin kerran sille suursiivouksen joululahjaksi, siihen meni kokonaiset 3 päivää vaikka oli apuvoimiakin, ja silti aivan hurjan paljon jäi tekemättä. Olin oksentaa kun siirsin sohvan mopin tieltä, sohvan takana oli n. vuoden ajan lojunut avattu pilttipurkki jonka sisältö oli kaatunu osittain lattialle ja homeessa. ja se vessa........ :x
 
Olen käynyt kodissa jossa haisi pahalle ja vaatteita oli järjettömät mytyt esim.pöydän päällä.
Siistissä kodissa viihdytään en tarkoita tällä että paikat pitää kiiltää vaan on perussiistiä, puhtaat vaatteet kaapissa, likaset pyykkikorissa ja villakoirat ei pöllyä nurkissa
 
vieras
Meillä appiukon hyvän vaimon mitta on just siisti koti kaiken pitäis kiiltää koko aika vaik on 4 lasta 2 koiraa ja kissa. Ite se on sellainen sottapytty, mut eihän sen ikäluokan miesten oo tarvinnu siivota, kun ne on naisten hommia.
 
vieras.
Melkein mikä tahansa siisteystaso on minulle ok, ns. sikolättejä tiedän löytyvän kaikennäköisiltä ihmisiltä. Joten elämänhallinnanpuute ei ole ainoa syy, miksi joku ei siivoa kotiaan. Sen sijaan pikkutarkkojen siivoajien olen huomannut järjestään olevan erittäin ärsyttäviä ihmisiä: kaikilla on enemmän tai vähemmän liiallista uteliaisuutta, marttyyriasennetta, ennakkoluuloja ja/tai omien päätelmien tekoa pienistäkin jutuista ilman kunnon tietoa, tekopirteyttä ja ikävien asioiden kieltämistä, väsymystä... Liekö pelkoa epäonnistumisista ja jonkinlaista tyytymättömyyttä elämäänsä?

Oma kotini on perussiisti: Päivittäin petaan sängyn, siistin keittiön käytön jäljiltä, pesen koneellisen pyykkiä ja lakaisen isoimmat roskat + pyyhin isommat tahrat, roskat viedään kun astia on täynnä. Lisäksi viikkosiivous ja 1-2 suursiivousta vuodessa. Toisaalta lelut pyörivät lattialla koska ne eivät laatikossa pysy varttia kauempaa eikä elämä mihinkään romahda, jos jotain yksittäisiä siistimisiä ja siivouksia ei aina jaksa. Lapsen päikkäriaikaan EN TOD. siivoa enkä uhraa siivoukselle aikaa kuin max. tunnin päivässä.
 

Yhteistyössä