Mikä asunnonvälitystoimisto on teidän mielestä hyvä?

Koska omaani en ole tyytyväinen. Vai voisiko sanoa, että välittäjään en ole tyytyväinen.
Välittäjän vaihtaminen ei olekkaan niin helppo homma, koska papereissa lukee pienellä präntti, että jos on ollut välittäjä 6kk:n sisällä uuden välityssopimuksen tekemisestä , saa se edellinen myös välityspalkkion. Tämä on mielestäni ihan hanurista.
Että jos (ja nyt näytää siltä että näin käy) nyt tämä välittäjä ei saa myytyä asuntoa, emme voi ottaa uutta välittäjää seuraavaan 6 kuukauteen ilman ylimäääräisiä kustannuksia :snotty:

Että voi ottaa päähän. Tätä välittäjää kehuttiin niiiin valtavast,i kun kyselin aikanaan näistä välittäjistä mielipiteitä... mä en kehu...
 
"vieras"
Välitystoimistolla ei ole merkitystä, vaan pitäisi löytää se henkilö, kuka on hyvä välittäjä. Ja se löytyy yleensä juuri tuolla tavalla, jolla tämän nykyisenkin löysitte, eli kyselemällä, jne. Itse aikoinani otin saman välittäjän, joka oli myös myynyt asunnon minulle. Oli nimittäin silloin niin aktiivinen, että ostin asunnon vähän niin kuin vahingossa. :D Niin ja yksi hyvä tapa löytää hyvä välittäjä on käydä kuuntelemassa itse heidän myyntipuheitan ja -tyyliään eri asuntonäytöissä.

Sen verran kuitenkin annan sinulle myös itse ajattelemisen aihetta, että onko asunnon hinta kohdallaan? Edellistä asuntoa kun myin niin ensimmäiset kaksi välittäjää arvioivat asunnon hinnan pilviin, eikä kauppoja syntynyt. Olin jo alunperin itsekin sitä mieltä, että liian korkea pyyntihinta, mutta en osannut vaatia sitä alemmaksi. Kolmas välittäjä sanoi heti realistisen hinnan ja se oli myös se hinta, jolla asunto kahdessa viikossa myytiin.
 
"vieras"
Tietenkin kiinteistövälittäjälläkin töytyy olla jokin suoja. Jo ei olisi, niin todella monet asuntoaan myyvät toimisivat niin, että todellisen ostajaehdokkaan löydyttyä irtisanoisivat kiireesti välityssopimuksen ja päivän sen jälkeen myisivät asunnon tälle ostajalle ilman välityspalkkiota. Kuitenkin välittäjä on ilmoitellut kohdetta, tehnyt esitteeet ja selvittänyt isännöistsijätodistukset, eistellyt jne, jne.... ja maksanut niistä ja nähnyt vainvan.Siksi tämä 6 kk suoja-aika on sopimuksessa ja se on alalla kuin alalla käytössä oleva suojamekanismi.
 
No ei voi mitään. Tää jää mitä luultavimmin myymättä tuon välittäjän toimesta. 4 kuukaudessa on ollu 3 esittelyä... Ja hinta on taatusti kohdillaan , ettenkö sanoisi että jopa hiukan alakanttiin. :/
Onneks soppari loppuu ihan just.
Mua oikeesti ottaa päähän ja rankasti.....
 

Yhteistyössä