Mikä ihme on kun 1v herää kesken unien itkemään aivan suoraa huutoa yhtäkkiä!?

  • Viestiketjun aloittaja hampaatko??
  • Ensimmäinen viesti
hampaatko??
Ei ole ollut kipeänä joten korvissa tuskin vika. Hampaita tekee kyllä urakalla mitta ei ennen ole iha näin kovasti niitä itkenyt. Nyt tosin tulee poski- ja kulmahampaita yhtä aikaa. Äskenkin oli nukkunut päikkäreitä noin puoli tuntia kun alkoi itkemään ihan suoraa huutoa. Itki noin 5min ja silittelyllä lopulta nukahti vielä. Mitähän tuo on?
 
Ihan hyvin voivat olla noi hampaat, mitkä pistävät itkun ja kiukun puollelle. Meillä aikoinaan vallankin noita kulmahampaita tehtiin melkoisella itkulla, joten...suppo vois olla avuksi :)..tosin aika nopeastihan siellä pikkuinen rauhoittui uudestaan unille :)
 
viierailija
Kirjoitinko minä tuon aloituksen :D. Ei vais, mutta meillä siis tasan samaa 1v:n kanssa. Herää ensimmäistä kertaa elämässään öisin itkemään eikä saada rauhoitettua uneen edes maidolla. Hampaita tekee moneen suuntaan (kulmat ylös ja alas, sekä alas yksi neljästä tuli juuri). Olen siis ajatellut että hampaita itkeskelee. Kipulääkettä olen alkanut antamaan kun on päivsinkin normaalia kärttyisempi.
 
vierailija246
kyseessä on varmaankin kauhukohtaukset, alkaa usein just vuoden kieppeillä ja monesti noin tunnin päästä nukahtamisesta. tilanne on usein hurjan näköinen ja kuuloinen ja lapsi ei siis välttämättä ole edes hereillä tuolloin.
kauhukohtaukset on ihan tavallisia, kattokaa ettei lapsi satuta itseään ja ota syliin tai rauhoita jos se sopii, usein lapsi ei kuitenkaan halua että häntä otetaan syliin tai silitetään eikä välttämättä näytä edes tunnistavan vanhempaa tuolloin. lapsi ei siis muista tilanteesta mitään aamulla ja nuo menee ohi jonkin ajan kuluttua.
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Paula.
Lapsenraiskaajan karu kuolema


Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.


T. Paula Risikko
paula.risikko@eduskunta.fi
 
hampaatko??
Mistä näitä sairaiden juttujen kirjoittajia tulee, tosi pelottavaa!

Mua teille muille.... luin jostakin että kauhukohtaukset alkaisi vasta 4v paikkeilla? Nukahtaminenkin nyt hankalaa ja saattaa alkuun ynistä ja vähän itkeskellä jo nukahdettuaan, siksi ajattelen että olisko kuitenkin ne hampaat? Viime yönäkin oli saanut pronaxenia mutta ei kai sekään kaikkea hammaskipua pois vie??
 
vierailija246
ihan tavallista on että alkaa tuossa 1-v. kieppeillä ja sit seuraava herkkyyskausi on siellä 3,5-4-v. tienoilla. eli ensimmäisen herkkyysvaiheen tienoilla tapahtuu kaikessa kehityksessä tosi paljon kaikkea ja 4-v. sitten mielikuvitus kehittyy eli se laukaisee ilmeisesti kauhukohtauksia ja painajaisunia.
ja pahimmillaan sama voi siis toistua useamman kerran yössä jos unen vaihe on tietyssä vaiheessa...mutta siis vaaratonta vaikkakin hurjan kuuloista.
 
vierailijaaaaas
Ja mää vastaan näihin aina, ett muistakaa lapsen ihmisen perustarpeet.
Hällä voi olla pissahätä. Yks vuotias osaa jo pidätellä pissaa, tai pissata tiedostaen. Rakontäyttyminen tekee kipua -> itkua.
Ja kun herätellään, rauhoitellaan, nii lapsi saa rauhassa pissattua, ja nukahtaa tyytyväisenä olon helpotuttua.
Hetken päästä kun pissa on imeytyny vaippaan, nii voi kokeilla vaipasta, ett pissahätähän se vaan oli...
 
hampaatko??
ihan tavallista on että alkaa tuossa 1-v. kieppeillä ja sit seuraava herkkyyskausi on siellä 3,5-4-v. tienoilla. eli ensimmäisen herkkyysvaiheen tienoilla tapahtuu kaikessa kehityksessä tosi paljon kaikkea ja 4-v. sitten mielikuvitus kehittyy eli se laukaisee ilmeisesti kauhukohtauksia ja painajaisunia.
ja pahimmillaan sama voi siis toistua useamman kerran yössä jos unen vaihe on tietyssä vaiheessa...mutta siis vaaratonta vaikkakin hurjan kuuloista.
Okei tämä on mulle ihan vieras juttu mutta hyvä tietää :)

Voiko näitä kauhukohtauksia tulla siis päiväunillakin?
 
viierailija
Kirjoitinko minä tuon aloituksen :D. Ei vais, mutta meillä siis tasan samaa 1v:n kanssa. Herää ensimmäistä kertaa elämässään öisin itkemään eikä saada rauhoitettua uneen edes maidolla. Hampaita tekee moneen suuntaan (kulmat ylös ja alas, sekä alas yksi neljästä tuli juuri). Olen siis ajatellut että hampaita itkeskelee. Kipulääkettä olen alkanut antamaan kun on päivsinkin normaalia kärttyisempi.
Jatkan tätä omaa kirjoitustani, että meillä ainakaan ei ole kyse kauhukohtaukisista. Tiedän sen siitä ettei lapsi huuda, vaan enemmänkin "inisee". Lisäksi nämä itkut helpottuvat sillä että annan buranaa ennen nukkumaanmenoa. Ja hampaita todellakin tulee paljon ja nyt.
 
hampaatko??
Jatkan tätä omaa kirjoitustani, että meillä ainakaan ei ole kyse kauhukohtaukisista. Tiedän sen siitä ettei lapsi huuda, vaan enemmänkin "inisee". Lisäksi nämä itkut helpottuvat sillä että annan buranaa ennen nukkumaanmenoa. Ja hampaita todellakin tulee paljon ja nyt.
No joo ei taida meilläkään kauhukohtauksista olla kyse vaikka meillä itku ei ole pientä kitinää tms vaan aikas kovaa. Mutta nyt annoin ennen päikkäreitä buranaa eikä itkua tullutkaan. Nyt samoihin aikoihin ei maistu ruoka ja unetkin on lyhentyneet eli hampaat vaivaa. Kun nyt nämä puhkeais pian niin ei ois kun 4 jäljellä :D
 

Yhteistyössä