Mikä minussa on vikana, kun jään aina kakkossijalle ystävyyssuhteissa?

  • Viestiketjun aloittaja tyttelotta
  • Ensimmäinen viesti
tyttelotta
Havahduin jossain vaiheessa siihen, että jään aina kakkoseksi ystäviin nähden. Minua halutaan tavata jos ei ole sitä ykkösvaihtoehtoa tarjolla. Mietin vain, miksi näin on.

Olen saanut eri ihmisiltä palautetta mm. että olen hyvä kuuntelija, osaan sanoa oikeat asiat oikeaan aikaan, olen hauska. Omasta mielestäni olen myös tunneälykäs sillä tavalla, etten koskaan möläyttele tai vahingossa loukkaa ketään sanoillani.

Kuitenkin elämänstoorini on se, että saatan ehdottaa hyvälle ystävälle esimerkiksi jotakin matkaa johon saan kieltävän vastauksen. Jossain vaiheessa sama ystävä lähtee ehdottamalleni matkalle - eri seurassa. Tässä vain yksi esimerkki, näitä on satoja elämäni varrelta (olen nyt 35v).

Mikä mussa oikein on vialla...?
 
vierailijasimo
Ei sinussa ole vikaa. Naiset suosivat kaverisuhteissa suosittua henkilöä, joka on päsmäri, porukan pomo ja jotka ovat usein olleet koulukiusaajia. Ehkä muut hakevat arvostusta tai huomiota kun hakeutuvat moisten idioottien kaveriksi. Kiltti ja tasainen nainen ei välttämättä ole kovin suosittu kaveri.

Miesten maailmassa tilanne on lapsena sama, mutta muuttuu aikuisena niin, että miehet eivät enää halua kaverikseen kusipäätä, vaan mukavan ihmisen jonka ei tavitse olla muiden suosiossa.
 
Pessimisti
asiahan ei ole mikään kilpailu, tai ei ainakaan pitäis olla.
Tää on kai naisille erilainen juttu kuin miehille. Tai näin on kuullu. Naisilla aina se joku 1 tärkein ystävyyssuhde kerrallaan kun taas miehillä ei oo niin selkeetä suosikkia. Voi olla montakin hyvää kaveria ja voidaan touhuta porukalla ihan tasavertaisena sakkina. Naisillahan sellainen ei tulisi kysymykseenkään vaan aina joku on ns. kolmas pyörä.
 
vierailija
Karkea jako ykkös- ja kakkosystäviin on ehkä enemmän sinun edustamaasi arvomaailmaa kuin mitä ihmiset yleensä ajattelevat toisistaan. Ykkösystäviä saattoi olla lapsena, mutta siihenkin vaikutti paljon kasvatuksen myötä opetetut arvot ja käytöstavat. Minä en ole koskaan pitänyt ketään ykkösystävänä, enkä jaksaisi niin suhtautuvia tyyppejä muutenkaan.

Ihmiset ovat ylipäätään melko ajattelemattomia. En usko, että kukaan tietoisesti haluaa olla sinulle ilkeä saati käyttäisi hyväkseen ideoitasi. Olet heittänyt hauskan ajatuksen matkasta, jolle kaverisi on juuri sillä hetkellä joutunut sanomaan ei. Matkaideasi on putkahtanut uudelleen hänen mieleensä, jonkun toisen kanssa mietitty kimppamatkaa, ja siitä sitten päätetty, että lähdetään vaan. Siinä vaiheessa kukaan ei enää muista, että idea oli alkujaan sinun. Ja tuskin vieläkään muistaisi, jos muistuttaisitkin.

Älä ajattele olevasi kakkosihminen. Tiedät olevasi hyvää seuraa ja pysy vain siinä ajatuksessa. Ihminen on sitä, mikä uskoo olevansa.
 
vierailija
Tää on kai naisille erilainen juttu kuin miehille. Tai näin on kuullu. Naisilla aina se joku 1 tärkein ystävyyssuhde kerrallaan kun taas miehillä ei oo niin selkeetä suosikkia. Voi olla montakin hyvää kaveria ja voidaan touhuta porukalla ihan tasavertaisena sakkina. Naisillahan sellainen ei tulisi kysymykseenkään vaan aina joku on ns. kolmas pyörä.

kato vähemmän beverly hillsin täydellisiä naisia.
 
vierailija
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Tilanne ratkesi, kun katkaisin välit näihin omasta mielestään parempia oleviin ihmisiin, ja hankin oikeita ystäviä. Elämä on nykyään paljon mukavampaa ja parempaa, kun ystävyyssuhteet ovat tasapainossa.
 
vierailija
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Tilanne ratkesi, kun katkaisin välit näihin omasta mielestään parempia oleviin ihmisiin, ja hankin oikeita ystäviä. Elämä on nykyään paljon mukavampaa ja parempaa, kun ystävyyssuhteet ovat tasapainossa.
Samassa jamassa ollut ja tein myös pesäeron näihin "ystäviin", mutta mistä tällä ikää hankkia uusia ystäviä (39)? Tämä on koitunut ongelmaksi, koska kulutin kallista aikaani näihin ns. ystäviin monta vuotta.
 

Yhteistyössä