Mikä näistä vaihtoehdoista?? (raskaaksi pian)

Esikoisemme syntyi joulukuussa ja olemme ajatelleet alkaa yrittämään seuraavaa joskus keväällä tai kesällä. Aloitin tässä muutama päivä sitten syömään e-pillereitä, mutta nyt mietin että onko se sittenkään järkevää syödä niitä pari-muutama kuukausi?

Mulla on teroluteja jäänyt jäljelle kun söin niitä ennen raskautta epäsäännöllisiin menkkoihin. Nyt mulla ei taaskaan ole hajuakaan millainen mun kierto aikoo olla, eikä vielä yksiäkään kuukautisia ole ollut.

Mikä näistä siis paras? Vai joku muu tapa:

1. Syön e-pillereitä siihen asti että alamme yrittämään.
2. Lopetan pillerit ja käytän teroluteja ja käytämme kondomia siihen asti että alamme yrittää

(3) tietenkin yksi vaihtoehto on että olemme ilman ehkäisyä, mutta haluttaisiin kyllä mieluummin edes vähän yli vuoden ikäero... Paitsi että viimeksikin kesti niin kauan tulla raskaaksi etten usko että heti tulisinkaan...
 
"minä"
Imetätkö? Itse luottaisin tuollaisessa tilanteessa täysimetykseen, joka kuitenkin on melkoisen varma ehkäisy sen puoli vuotta. Varsinasien yrityksen aloittaisin vasta ensimmäisetn kuukautisten jälkeen, jotta koko ajan ei pitäisi miettiä, onko raskaana vai ei. Minulla esim. on aina mennyt 11-14 kk synnytyksestä kuukautisten alkuun.
 
"Jii"
Me käytettiin kumia lasten välillä, minusta oli helpointa olla ilman hormoneja eikä mieskään liikaa pannut hanttiin. Sitten näet senkin koska menkat alkaa, oletettavasti. Ite en käyttäis terolutejakaan, ellei ole jo halu raskautua ja menkat vielä hukassa. Se ei muuten mitenkään takaa että jos ekaa on tehty kauan niin toistakin tehtäisiin, tai edes päinvastoin!
 
"vieras"
[QUOTE="minä";23163988]Imetätkö? Itse luottaisin tuollaisessa tilanteessa täysimetykseen, joka kuitenkin on melkoisen varma ehkäisy sen puoli vuotta. Varsinasien yrityksen aloittaisin vasta ensimmäisetn kuukautisten jälkeen, jotta koko ajan ei pitäisi miettiä, onko raskaana vai ei. Minulla esim. on aina mennyt 11-14 kk synnytyksestä kuukautisten alkuun.[/QUOTE]

Vieläkö joku oikeasti on noin tietämätön!!! TÄYSIMETYS EI OLE EHKÄISYKEINO!!!!
Itse olen täysimettänyt molempia lapsia, mutta kuukautiset ovat alkaneet jo kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä.
 
"viima"
siihen että ekalla kerralla on kestänyt pitkään raskautua ei kannata luottaa... meillä syntyi vauva kanssa ihan marraskuun lopussa ja uutta ajateltiin yrittää joskus vuoden päästä..... noi hormoni ehkäsyt ei mulle käy joten kondomilla mennään. seksiäkään ei ole kuin kerran viikossa niin en viitsielimistöäni ylimääräisillä myrkyillä rasittaa
 
En imetä. Ja mä en tiiä onko hyötyä odotella niitä ekoja kuukautisia, koska joka tapauksessa kierto voi olla niin sekaisin (niinkuin ennen synnytystä ainakin oli), ja venyä pitkäksi....

Niin ja olen maanantaina ottanut ekan e-pillerin, niin syönkö nyt liuskan loppuun, vai lopetanko heti (ja odottelen menkkoja tai rupean syömään teroluteja?)
 
Mä taas tossa tilanteessa söisin niitä e-pillereitä, siis jo ne sulle sopii ihan hyvin. Ei tarvitse sählätä kumien kanssa eikä miettiä, että onko raskaana.
Jos imettäisit niin sitten varmaan kumit tai ei ehkäisyä.
 
[QUOTE="vieras";23164005]Vieläkö joku oikeasti on noin tietämätön!!! TÄYSIMETYS EI OLE EHKÄISYKEINO!!!!
Itse olen täysimettänyt molempia lapsia, mutta kuukautiset ovat alkaneet jo kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä.[/QUOTE]

PEESAAN TÄTÄ ! mulle sanottiin jälkitarkastuksen aikana että imetys ehkäsee ja eivät antanneet pillereitä niinpä soitin sitten neuvolatätille samanapäivänä ja kerroin tosta (imetysehkäsee ) asiasta ni ilmotti heti että IMETYS EI OLE EHKÄSY KEINO ! ja sain pillerit .
 
[QUOTE="vieras";23164005]Vieläkö joku oikeasti on noin tietämätön!!! TÄYSIMETYS EI OLE EHKÄISYKEINO!!!!
Itse olen täysimettänyt molempia lapsia, mutta kuukautiset ovat alkaneet jo kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä.[/QUOTE]

:wave: Meillä äitiysneuvolan kätilö ja jälkitarkastuksessa mukana ollut lääkäriopiskelija olivat sitä mieltä että täysimetys niillä tietyillä ehdoilla (todella täysimetys eli vauva ei saa mitään muuta kuin äidinmaitoa, imetysvälit max 4h, kuukautiset eivät ole alkaneet ja vauva alle 6kk) on yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin pillerit.

En jaksanut siitä enempää väitellä vaan otin vain mukaan pillerireseptin "tulevaisuuden varalle" ja kiitin. Juu, itse en uskalla tuohon luottaa enkä ehkäisytehon takia rupea myöskään kellon kanssa imetysvälejä kyttäilemään, jos vauva nukkuu pidempiä pätkiä niin nukkukoot rauhassa.
 
"vieras"
:wave: Meillä äitiysneuvolan kätilö ja jälkitarkastuksessa mukana ollut lääkäriopiskelija olivat sitä mieltä että täysimetys niillä tietyillä ehdoilla (todella täysimetys eli vauva ei saa mitään muuta kuin äidinmaitoa, imetysvälit max 4h, kuukautiset eivät ole alkaneet ja vauva alle 6kk) on yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin pillerit.

En jaksanut siitä enempää väitellä vaan otin vain mukaan pillerireseptin "tulevaisuuden varalle" ja kiitin. Juu, itse en uskalla tuohon luottaa enkä ehkäisytehon takia rupea myöskään kellon kanssa imetysvälejä kyttäilemään, jos vauva nukkuu pidempiä pätkiä niin nukkukoot rauhassa.
Mutta tuo "kuukautiset eivät ole vielä alkaneet" -teoria yleensä aiheuttaa sen, että tullaan raskaaksi, vaikka ei olisi ollut tarkoitus. Ihmiset eivät aina tajua sitä, että ovulaatio tulee ennen niitä ensimmäisiä kuukautisia ja silloin ollaankin jo sitten usein raskaana että poks ;)
 

Yhteistyössä