Mikä olet ammatiltasi? entä miehesi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
siksi vaan kyselen, kun mun mies on hirveän korkeasti koulutettu ja mä taas en ole, niin aika ajoin tulee jotain pieniä alemmuuden tunteita tuon suhteen..ittelleni siis :(
 
Koulutukseltani olen insinööri sekä ympäristösuunnittelija (AMK), työkseni teen/ammattini on suunnitteluinsinööri (kunnallistekniikka). Mieheni on koulutukseltaan insinööri, ammattina on erityiskohteiden palotarkastaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon ite lähihoitaja ja tuo mun mies on diplomi insinööri ja välillä vaan tulee hirveen "alhanen" olo.
Miks ihmeessä? Eikö ole pääasia että tekee sitä työtä mistä tykkää? Kenenkään ei tarvitse tuntea alemmuutta toista kohtaan koulutuksen vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon ite lähihoitaja ja tuo mun mies on diplomi insinööri ja välillä vaan tulee hirveen "alhanen" olo.
Ei suotta kannata tuntea "alhaista" oloa. Itse insinöörinä voin kertoa, että siinä ei ole mitään kummallista eikä ylevää. Ja normi inssin ja DI:n ero on vain siinä, että DI ymmärtää vain että KAIKKEA ilmaista viinaa ei tarvitse juoda. :) Ihan jokaisen työ on tärkeätä ja kaikkien työtä ja kaikenlaisia työntekijöitä tarvitaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon ite lähihoitaja ja tuo mun mies on diplomi insinööri ja välillä vaan tulee hirveen "alhanen" olo.
Miks ihmeessä? Eikö ole pääasia että tekee sitä työtä mistä tykkää? Kenenkään ei tarvitse tuntea alemmuutta toista kohtaan koulutuksen vuoksi.
Niin no mä kyllä tykkään todellakin siitä mitä teen, tai koulussa mä vielä olen mutta tiedän että toi on kyllä se mun ala :)
Välillä vaan tuntuu, että olis muka jotenkin "pakko" mennä ammattikorkeeseen että olisin mäkin sitten vähän korkeammin koulutettu.
Toisaalta sairaanhoitajaksi haluisin, että sittenhän se olis mentäväkin :)
 

Yhteistyössä