mikä on ikäsi ja mitä ehkäisyä käytät?

  • Viestiketjun aloittaja vierasäiti
  • Ensimmäinen viesti
25 v
Olen 25 v., ja meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Lisäksi ovulaation aikana seksistä pidättäytymistä? Näillä on menty nyt jo kolme vuotta, ja yhtäkään epätoivottua raskautta ei ole ollut. Toki käytämme tätä ehkäisynä vain siksi, että jos "vahinko" sattuisi, niin lapsi tietenkin pidetään. Eli jos haluaisimme todella ehkäistä varmuudella, niin käyttäisimme toki muita(kin) keinoja.
 
24v ja nyt ei mitään käytännössä.
Nyt päätettiin kuitenkin että palaan töihin ensi syksynä ja kolmosen lupa tulla laitetaan jäihin joten ehkäisy pitäis ottaa käyttöön - etenkin kun mulla alkoi tämä vuoden ensimmäinen päivä ensimmäisillä menkoilla synnytyksen (tasan 8kk sitten) jälkeen. Kondomilla nyt hetki ja ajattelin ehkä kapselin hommata käteen. Se olis mukavan helppo.

Ennen lapsia söin e-pillereitä (yasmin) 1,5v ja sit oltiin ehkäisyttä kolmisen vuotta ennen kun tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen käytettiin kondomia nelisen kuukautta ja sit annettiin toiselle lupa tulla. Ja sillon tulikin aika nopeesti ekat ja viimeiset menkat ja raskaus. Toisen synnytyksen jälkeen käytettiin puolihuolimattomasti kondomia ekat 3kk synnytyksestä mutta sit jätettiin taas pois mutta luonto hoitikin sit ehkäisyn.

Niin olen siis imettänyt kohta 2v (10 viikon tauko oli ennen toisen syntymää) ja sen ja raskauksien takia ollut 05/2012 yhdet menkat, nämä on nyt tokat :) Ei yhtään oo haitannut, paitsi nyt viimeaikoina vähän harmittanut kun ei tiedä missä mennään. E-pillereiden kanssa jätin usein menkkoja välistä. En tykkää :p
 
"anonyymi"
Ikää 32, pillerit jätin pois viisi vuotta sitten raskaustoiveissa. Mutta mies käyttää kumia, hänestä ei ole vielä lasten aika. Olen hänelle kyllä sanonut että voi milloin vain jättää kumin pois mutta ei ole jättänyt kun pariin otteeseen ja nekin olleet varmoilla päivillä.
 
vierasmamma
Ikää 42, neljä lasta, nuorin 1-v. Ei ehkäisyä, koska mies ei halua rakastella. Aikaisemmin käytössä oli Mirena, mutta enää en halua hormonaalista ehkäisyä. Jos mies yhtäkkiä haluaisikin seksiä, niin kumilla tai varmoilla päivillä mennään...sitä odotellessa, huoh!
Jossain vaiheessa varmaan toiselta piuhat poikki, koska lapsiluku on täynnä (vannomatta paras).
 

Yhteistyössä