mikä on käytännöllinen väri kylppärin lattian kaakeleihin??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";22825191]Vaaleat on työläitä. Meillä iki-ihana -90 luvun vaalean vihreä kylpyhuone ja nuo saumat on viheliäiset.[/QUOTE]

voin vaan uskoo :D mintunvihree sattuu viä oleen mun inhokkiväri :D
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja luutu käteen;22825177:
Eiks se oo ihan se ja sama. Itse tykkään että lattia on puhdas eikä vain näytä siltä.
Ei auta luutu, kun vedessä on kalkkia. Valitettavasti. Hampaat irvessä on hinkattu ties millä aineilla. Meillä on pikimusta lattia, tyylikäs oli alunperin, mutta ei kauaa.

Mutta asiaan: kannattaa laittaa sellainen lattia, joka ei ole ihan tasavärinen. Eli mieluummin vaikka harmaa, jossa on tummempaa ja vaaleampaa harmaata sekaisin, sellaisena söherönä epätasavärisenä. Tai ihan yhtä hyvin tummempaa ja vaaleampaa ruskeaa.
 
"heh"
Mutta asiaan: kannattaa laittaa sellainen lattia, joka ei ole ihan tasavärinen. Eli mieluummin vaikka harmaa, jossa on tummempaa ja vaaleampaa harmaata sekaisin, sellaisena söherönä epätasavärisenä. Tai ihan yhtä hyvin tummempaa ja vaaleampaa ruskeaa.
Juuri tätä olin tulossa suosittelemaan. Meillä on tuollaisia epätasaisen värisiä sekä vaaleahkon harmaana, beigenä että mustana (eri tiloissa luonnollisesti) ja kaikki on pysyneet siistin näköisenä vaikkei päivittäin ollakaan kuuraamassa.
 
"juu"
Onko ees olemassa optimaalista väriä? Kaikissa niissä joku lika näkyy tai kalkkisaostumat tai vaikkapa rauta jos vesi sattuu sitä sisältämään. Saumoihin en laittas kovin vaaleeta, se se pahin likaantuja on kun pintyy alta aikayksikön. Eikä siihen normi viikkosiivois välttämättä riitä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22825204]voin vaan uskoo :D mintunvihree sattuu viä oleen mun inhokkiväri :D[/QUOTE]

EI tuo onneksi ihan mintun vihreä ole vaan sellainen aika haalea murrettu. Ja tottakait menee boordi puolessa välissä seinää ja yläosa sit valkoista marmorikuviota. Kait tässä 10v sisään on vara uusia tuo..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22825281]EI tuo onneksi ihan mintun vihreä ole vaan sellainen aika haalea murrettu. Ja tottakait menee boordi puolessa välissä seinää ja yläosa sit valkoista marmorikuviota. Kait tässä 10v sisään on vara uusia tuo..[/QUOTE]

toivon pikaista rempparahaston kartutusta :D toi kuulostaa pahalta :D
 
Ajatuskin sekavärisestä olisi mulle kamala. Jos se on likainen, niin se pestään eikä tassutella tyytyväisenä paskassa. Hyvähän se on, että lika näkyy.

Meillä on vaihtelevasti kaakeleissa valkoista, "norsunluuta", punaista ja lähes mustaan menevää harmaata. Valkoisessa on haastena likaantuvat saumausaineet, mustassa muutamassa kohtaa tiukassa oleva kalkkitahra.
 
vieras aloittaja
niin eli haasteita on väreistä riippumatta... ja ei noin kirjavaa kyllä meille ku tuossa linkissä oli :D
selkeyttä ennen kaikkea, vaikka väreistä tykkäänkin! :)
 
Nää olis mulle painajainen :D
Mulla on joku pikku fiba päässä tai jotain, mut mä jään tollasten laattojen kohdalla aina tuijottamaan erilaisia kuvioita mitä noista syntyy esim ristejä, laatikoita, kulmia jne.
 
joo mulla tuli erehdyksessä itseasiassa väärä linkki toi eka ja vielä kahteen kertaan. En sitten enää löytänyt sitä oikeaa enkä jaksanut etsiä. tarkoitin kuitenkin sellaista jossa on samaa väriä vaan eri sävyisenä, eli ei noin suurta kontrastia kuin tossa oli niiden pienien laattojen välillä.
 
"vieras"
Meillä oli ennen kylppärin lattia mustaa laattaa, tuli pestyä usein kun kaikki pöly ja lika näkyi. Nyt on vaaleen harmaata laattaa ja siinä ei näy mikään lika, tulee siis liian harvoin pestyä...
Saumausvärinä on marmorinvalkoinen eikä siinäkään lika näy, toisin kun seinissä saumausvärinä puhdasvalkoinen, aina likaisen näköinen.
 
"vieras"
Meillä jotku 80luvun hirvityslaatat,ruskeen erisävyjä.Ei näy lika,ja väristäkin pidän muuten mut näen noissa ehkä hiukkasen oranssia,,ja tuo muoto!
Kylppäriremppaa suunnitellaan,ja ruskeita laattoja oomma kaavailleet lattiaan edelleenkin.
 

Yhteistyössä