Mikä on kanstasi sukupuolenvaihdoksen tehneeseen isään?

Pitäisitkö sukupuolenvaihdoksen tehnyttä vanhempaa normaalina/hyväksyisitkö asian?

  • Hyväksyisin/pitäisin normaalina

    Ääniä: 19 73,1%
  • En hyväksyisi/en pitäisi normaalina

    Ääniä: 8 30,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
Vähän hankala vastata, kun vastausvaihtoehdoissa on yhdistetty kaksi asennoitumistapaa.

Mun käsittääkseni sukupuolen korjaaminen ei ole niin yleistä, että sitä voisi kutsua normaaliksi. Silti se ei tarkoita, ettenkö hyväksyisi moista.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Vähän hankala vastata, kun vastausvaihtoehdoissa on yhdistetty kaksi asennoitumistapaa.

Mun käsittääkseni sukupuolen korjaaminen ei ole niin yleistä, että sitä voisi kutsua normaaliksi. Silti se ei tarkoita, ettenkö hyväksyisi moista.
Mä tarkotin sitä, että jos kuulee tällaisesta asiasta, ei ensimmäinen reaktio ole "hyi helvata miten kummallista ja ällöä!" vaan "no, hän on näköjään valinnut toisin" :)
 
Mä tarkotin sitä, että jos kuulee tällaisesta asiasta, ei ensimmäinen reaktio ole "hyi helvata miten kummallista ja ällöä!" vaan "no, hän on näköjään valinnut toisin" :)
:D Mä olen vaikea, sori. En noistakaan vaihtoehdoista suostuisi valitsemaan, sillä mun mielestä ja käsitykseni mukaan transsukupuolisuus ei ole valinta...

:ashamed: Joo sori, menen pois.
 
Hyväksyn, jos se on kerran ko. ihmiselle se olemisen tapa, jossa voi olla onnellinen ja hyväksyä itsensä. Totta kai se voi aiheuttaa ongelmia lapsille, koska yhteiskunta on, mitä on. Ei voi kuitenkaan elää muiden mielipiteiden mukaan elämäänsä.
 
"Vieras"
En äänestä kumpaakaan, sillä asiassa ei ole kyse hyväksymisestä tai hyväksymättä jättämisestä. Toinen pulma on "normaali". Kuka määrittää, mikä on normaalia? Onko normaalia se, joka vastaa suurimman osan väestöstä tapoja? Tuntuisi kummalliselta ajatella näin.

Parempi sana olisi "ymmärtää".
 
[QUOTE="Vieras";27852466]En äänestä kumpaakaan, sillä asiassa ei ole kyse hyväksymisestä tai hyväksymättä jättämisestä. Toinen pulma on "normaali". Kuka määrittää, mikä on normaalia? Onko normaalia se, joka vastaa suurimman osan väestöstä tapoja? Tuntuisi kummalliselta ajatella näin.

Parempi sana olisi "ymmärtää".[/QUOTE]

Sosiologisesti ainakin on. Puhekielessä lienee liikkuvampi määritelmä.
 
..
En todellakaan kestäis, jos mun omien lasten isä tekis ton. En siis kestäis lasteni takia. Mutta jos joku muu tekis sen, hyväksyisin asian, vaikken edelleenkään pitäis normaalina.
 
hellsbells
Hmm... Huonot vaihtoehdot. Mikä mä olen hyväksymään toisen valintoja, jos ne eivät koske minua?
Valitsisin noista kuitenkin enemmän en hyväksy / en pitäisi normaalina, koska en pidä normaalina.
 
Vanhentuneessa kielenkäytössä esiintyi sana "sukupuolenvaihdos". Nykyinen lääketieteellinen termi on sukupuolenkorjaus.

Että ihan vaan termit kuntoon. Jos joku kokee olevansa väärässä kehossa, niin tokihan pitää antaa mahdollisuus korjata asia, kun se nykytiedon perusteella on mahdollista. Mä uskon, että suurin osa hyväksyisi asian, jos se olisi omalla kohdalla todellisuutta, vaikka ennakkoasenne olisikin ehdoton ei.
 
Vanhentuneessa kielenkäytössä esiintyi sana "sukupuolenvaihdos". Nykyinen lääketieteellinen termi on sukupuolenkorjaus.

Että ihan vaan termit kuntoon. Jos joku kokee olevansa väärässä kehossa, niin tokihan pitää antaa mahdollisuus korjata asia, kun se nykytiedon perusteella on mahdollista. Mä uskon, että suurin osa hyväksyisi asian, jos se olisi omalla kohdalla todellisuutta, vaikka ennakkoasenne olisikin ehdoton ei.
Sorry. Mä olen katsos niin vanha että ajattelen vanhan lääketieteen mukaan.... :D
 
Vaikea kysymys...
Kos se tehdään jollekin toiselle, niin ok. Kukaan ei ryhdy tähän kevyin perustein ja täytyy todella tuntea että on syntynyt ns väärään muottiin. Ovatko he operaation jälkeen sen onnellisempia, kuka tietää.
Omassa parisuhteessa en hyväksyisi puolisoltani tätä.
Jos pariskunnalla on jälkikasvua, miten lapsi suhtautuu asiaan?
Onko oikein, että leikkaukset tehdään yhteiskunnan varoin?
Voi apua, tähän ei ole oikeaa ja yhtä vastausta.
 

Yhteistyössä