Mikä on maksimi, mitä yhden lapsen päivähoidosta voi joutua maksamaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viekää tuhkatkin pesästä
  • Ensimmäinen viesti
ap
No sit. Muistin et se olis maksimissaan 200e ja ihmettelin, kun tuli päätös tosta 230 eurosta. Tosin hakemani paikka on osa-aikainen (koska meillä tehdään vuorotyötä ), eihän osa-aikapaikasta pitäs mennä täyttä maksua? Jos meiltä velotetaan täysi maksu, niin oon kai oikeutettu kiikuttamaan lapseni pph:lle sillonkin, kun itsellä vp?
 
maissihiiri
Mulla kaks lasta, täysien tulorajojen mukaan menee maksu, lapset on 12päivää kuussa hoidossa ja maksu noin 260e yhteensä. Eli mä kyllä sanoisin että tossa sun maksussa on käynyt joku moka.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mulla kaks lasta, täysien tulorajojen mukaan menee maksu, lapset on 12päivää kuussa hoidossa ja maksu noin 260e yhteensä. Eli mä kyllä sanoisin että tossa sun maksussa on käynyt joku moka.
No kun luulen kanssa, tää on koko touhu ollu yhtä sakkaamista sen päivähoitoihmisen kanssa. Tää on varmaan nyt ymmärtäny väärin, vaikka oon ihan 100-varma, et olen hakenu osa-aikasta paikkaa ja luvannu, että me itse hoidetaan viikonloput ja hoitajan lomat, ettei tarvii varahoitopaikkaa. Vaik ei ne tuohon maksuun ees varmaan vaikuta.

 
jns
kato kunnan sivuilta mikä teillä on se määrä päiviä, että menee täys.
täällä esim menee täydet jos on 13pv tai enemmän
mutta jos ois sit vaan esim ton 12pv tai alle, sit menis vaan 60% täydestä maksusta
 
saako poissa olo päivistä joillakin kunnilla alennusta???????????? en ole ikinä kuullutkaan.
meillä poika hoidossa 4 pv viikossa, koska mninulla viikolla vapaa päivä ja emme ole ole mitään huippu palkkaisia (mä osa-aikainen myyjä ja mies ajaa autoa. Brutto n. 3000 e yhteennsä ja hoitomaksu oli 201,85.
asumme länsi suomessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaksonen67:
saako poissa olo päivistä joillakin kunnilla alennusta???????????? en ole ikinä kuullutkaan.
meillä poika hoidossa 4 pv viikossa, koska mninulla viikolla vapaa päivä ja emme ole ole mitään huippu palkkaisia (mä osa-aikainen myyjä ja mies ajaa autoa. Brutto n. 3000 e yhteennsä ja hoitomaksu oli 201,85.
asumme länsi suomessa.
Riippuu kunnasta. Täällä pitää hoidontarve muuttaa vähintään kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan ja etukäteen (tosin inhimillisiä ollaan, jos tilanne muuttuu vaikka työttömästä työssäkäyväksi). Ja saadaan valita täyden kuukauden hoidon lisäksi 15 tai 10 päiväinen hoitokuukausi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kunnallisesta pph:sta kyse tosiaankin. Ja arvion mukaan 10-15 hoitopäivää/kk. Maksu on musta aika kova siihen nähden.
Raja on useimmissa kunnissa 13pv/kk jonka jälkeen lasketaan kokoaikaiseksi hoidontarpeeksi. Eli kyllä tuo on ihan oikein mennyt.
 

Yhteistyössä