Mikä on ollut ällöttävin, hirvein, oksettavin paikkakunta, jolla olet asunut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Totuuden tori
T O I J A L A

Järkyttävä paikka kertakaikkiaan! Täysi junttila ja sisäänpäin lämpenevä. Eli se omaa kaikki käpykylien ongelmat.

Kotkan seudun ihmiset ovat oman kokemukseni mukaan sivistymättömiä ja pimeitä.
 
Omenakaneli____
Valkeala/Kouvola.

Asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta siellä, lukion jälkeen muutin pois ja nyt asun pk-seudulla. Todella ahdistavaa seutua tuo koko Kaakkois-Suomi. Valkeala on todella kamala paikka, keskusta täysin kuollut (minkä sinänsä ymmärrän Kouvolan läheisyydellä). Kouvola ei kyllä paljoa parane, todella RUMA kaupunki, ankea ja harmaa. Huonosti palveluita ja ruma murrekin kaupan päälle. Ihmiset todella junttimaisia ja tuijottavat silmät suurina, jos esimerkiksi on laittautunut (meikannut, tukka nätisti) ja kävelee korkkarit jalassa. Kaupunkia yritetään brändätä kovasti, mutta eipä se pisulaari keskustassa tai kinkkikulmaus paljoa tilannetta paranna, sori vaan.
 
tällaista
LAHTI!

En ole eläissäni törmännyt niin sisäänpäin kääntyviin ihmisiin kuin Lahdessa,
vanhukset etuilee jopa kaupan jonoissa vedoten vanhuuteensa ja auta armias jos asiasta sanot,
paikallisliikenteen bussit ottavat kyytiin jos pysäkillä enemmän kuin yksi asiakas,
ja palveluita et saa jos puhut eri murteella vaikka asut Lahdessa niin komennetaan omalle paikkakunnalle ja ei uskota että voi asua täällä jos et mäsätä.
Ihmiset menee jotenkin shokkiin jos erehdyt heille iloisesti puhumaan,
epäkohteliasuus on tämän kaupungin tabu,
kiitosta et saa :(
jos joku kysyy vaikkapa 'paljonko kello on' mutta
et vastaa niin kyllää sinut haukutaan,
ja taas jos vastaat sanotaan vaan aha tai jotakin siihen tyyliin,ei vahingossakaan KIITOS.
En ole tottunut moiseen töksäyttelyyn :(
vao opetetaanko se heille jo äidinmaidossa kuinka Lahtelaisen täytyy käyttäytyä,
mitä epäkohteliaampi olet sen varmemmin tietää kuka on syntyperäinen ja kuka ei.
Autoilla törppöillään jatkuvasti,
jos parkkiruudusta koitat peruuttaa pois lähteäksesi niin pidä tarkasti silmät peilissä jotta näet joko joku on taakse autollaan 'hiipinyt'
peruuttajahan on aina syyssä vaikka toinen valuttasi autonsa tahallaan eteen.
Ja jos nyt käy niin että vahingossa kolhit toisen autoa niin et ainakaan jää paikalle selvittämään asiaa,katoa nopeasti ja ole hiljaa on näiden mottona.
Listaa voisin jatkaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Unikeiju-79:
Ehdottomasti MÄNTSÄLÄ!!!
Pari vuotta tuli asuttua ja ikinä en enää sinne muuttais. Kiva kun pääsee moottoritiellä kovaa ohi.....
http://www.youtube.com/watch?v=QN4NwT2HBjQ&feature=PlayList&p=6B9B1C8521C6C6FD&playnext=1&playnext_from=PL&index=34
 
Naapurikuntalainen
Alkuperäinen kirjoittaja Omenakaneli____:
Valkeala/Kouvola.

Asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta siellä, lukion jälkeen muutin pois ja nyt asun pk-seudulla. Todella ahdistavaa seutua tuo koko Kaakkois-Suomi. Valkeala on todella kamala paikka, keskusta täysin kuollut (minkä sinänsä ymmärrän Kouvolan läheisyydellä). Kouvola ei kyllä paljoa parane, todella RUMA kaupunki, ankea ja harmaa. Huonosti palveluita ja ruma murrekin kaupan päälle. Ihmiset todella junttimaisia ja tuijottavat silmät suurina, jos esimerkiksi on laittautunut (meikannut, tukka nätisti) ja kävelee korkkarit jalassa. Kaupunkia yritetään brändätä kovasti, mutta eipä se pisulaari keskustassa tai kinkkikulmaus paljoa tilannetta paranna, sori vaan.

Tämä on niin totta Kouvolasta! Edellämainittujen lisäksi paikkakunnan baareissa on niin järjettömän juntti meno ja juntit ihmiset, että luulin rantautuneeni johonkin suomi-filmin sketsiin!

Millähän perusteella tämäkin junttila kutsuu itseään kaupungiksi?
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja ihana:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Nurmijärvi
sama!

oletko sieltä kotoisin?

minä valitettavasti olen...
Kirkonkyläkö vai mikä, Nurtsi on aika laaja kunta..
Kyllä mun silmissä koko kunta oli yhtä ankea ja kamala paikka..
Klaukkala rules!
Klake vasta junttila on vailla vertaa :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyi hitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Loimaalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi hitto:
LOIMAAA

Vieälin meinaa oksennus tulla kun mietin kysesitä käpykylää..ää
Mä olin varma jo lukiessani tän otsikon että Loimaa on varmasti ihan kärkipäässä!
Mä olen Loimaalla syntynyt ja lähes koko ikäni asunut. Ja täällä varmaan kuolenkin.
Ja syvältähän tämä paikka on. Mutta kertoo musta tosi paljon kun täällä edelleen jumitan ja haukun. Eli olen ihan tyypillinen Loimaalainen.
Otan osaa.. :(

Itse jousuin tosiaan muutaman vuoden "pakosta" siellä asumaan... jotenkin vaan ällöttää koko mesta...

Loimaan murre erityisesti ällöttää...
Täälläkin yksi luuseri... :( Nuorena vannoin etten ikuna pieraisekaan tänne Suomen ikiomaan p..reikään päin. Vaan typeryyksissäni menin ja NAIN loimaalaisen, ja täällä sitä nyt kökitään. Kaikki tympii. Perusloimaalainen tympeä uko, appivanhemmat (ne nyt varsinkin), hirvittävä korvia raastava murre jolta yritän lapset säästää, ympäristö, harrastusmahdollisuuksien puute, asenne, ihmiset jne. Lista loputon. Ainoat positiiviset puolet on, et muut läheiset ihmiset asuu lähellä, mut eivät Loimaalla :(
 
ASUNUT YMPÄRI SUOMEN
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Ristiina :x
Ei ole minusta tuollaiseen käpykylään asumaan.
Joo peesaan täysin ite asuin mikkelissä koko lapsuuden hyi yäk enää koskaa sinne takas, Pori on toinen ällötys.
Tampere on maailman ihnain kaupunki<3 jA POHJANMAA ON MYÖS IHANA..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tällaista:
LAHTI!

En ole eläissäni törmännyt niin sisäänpäin kääntyviin ihmisiin kuin Lahdessa,
vanhukset etuilee jopa kaupan jonoissa vedoten vanhuuteensa ja auta armias jos asiasta sanot,
paikallisliikenteen bussit ottavat kyytiin jos pysäkillä enemmän kuin yksi asiakas,
ja palveluita et saa jos puhut eri murteella vaikka asut Lahdessa niin komennetaan omalle paikkakunnalle ja ei uskota että voi asua täällä jos et mäsätä.
Ihmiset menee jotenkin shokkiin jos erehdyt heille iloisesti puhumaan,
epäkohteliasuus on tämän kaupungin tabu,
kiitosta et saa :(
jos joku kysyy vaikkapa 'paljonko kello on' mutta
et vastaa niin kyllää sinut haukutaan,
ja taas jos vastaat sanotaan vaan aha tai jotakin siihen tyyliin,ei vahingossakaan KIITOS.
En ole tottunut moiseen töksäyttelyyn :(
vao opetetaanko se heille jo äidinmaidossa kuinka Lahtelaisen täytyy käyttäytyä,
mitä epäkohteliaampi olet sen varmemmin tietää kuka on syntyperäinen ja kuka ei.
Autoilla törppöillään jatkuvasti,
jos parkkiruudusta koitat peruuttaa pois lähteäksesi niin pidä tarkasti silmät peilissä jotta näet joko joku on taakse autollaan 'hiipinyt'
peruuttajahan on aina syyssä vaikka toinen valuttasi autonsa tahallaan eteen.
Ja jos nyt käy niin että vahingossa kolhit toisen autoa niin et ainakaan jää paikalle selvittämään asiaa,katoa nopeasti ja ole hiljaa on näiden mottona.
Listaa voisin jatkaa.
En tunnistanut itseäni tuosta ja olen paljasjalkainen lahtelainen, mutta poikkeuksihan löytyy joka paikasta.
Itse heittäydyn juttusille ventovieraidenkin kanssa ja sitä harvoin kyllä tapaa täällä.
 

Yhteistyössä