Mikä on ollut elämäsi suurin kriisi

  • Viestiketjun aloittaja huokaisu
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Raskauden keskeytys sikiön vakavien kehityshäiroöiden takia. Ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella jos olisi elänyt synnytykseen asti. Kohta 2 vuotta kulunut päivääkään ei mene etten kaipaa menettämäämme lasta. Ulkoisesti olen varmaan selvinnyt ihan hyvin.
 
"Vieras"
Erittäin rakkaan ja läheisen äitini parantumaton syöpä.
Miten kuusikymppinen, koko elämänsä terveitä elämäntapoja noudattanut vetreä ja virkeä elämää täynnä oleva, juuri eläkkeelle jäänyt läheinen kuihtuu ja kituu.

Se on niin raakaa ja rankkaa etten toivoisi pahimmalle vihamiehellekään samaa. Se on läheisille raastavaa. Miten raastavaa se onkaan sairastavalle...
 
"äipä"
Ensin kärsittiin lapsettomuudesta, sitten raskauksia alkoi mennä kesken ja sitten kun vihdoin ja viimein raskaus meni loppuun asti ja lapsi syntyi niin alle puolen vuoden iässä tämäkin vauva siirtyi sitten enkeliksi :/ Terapia on auttanut, muttei tietenkään ikävää poista, onneksi terapian kautta löytää avaimet eteenpäin.
 
piupali plau
Äitini ja isäni väkivaltainen avioliitto. Tästä aikaa useita vuosia, mutta muistot piinaavat yhä, sekä järkyttävä ahdistus ja pelko, jos joutuu tilanteeseen jossa vähänkään aggressiivinen mies.
Siskoni kuolema.
Miehen masennus.
 
"Hmm"
Äidin masennus
Muutaman viikon takainen riita miehen kanssa, avioeroakin jo mietittiin.

Äiti on onneksi parantunut lääkityksen ansiosta ja miehen kanssa puhuttiin, puhuttiin ja puhuttiin. Nyt näyttää taas valoisalta.
 
Ei kai sitä voi kriisiksi tai elämäntilanteeksi sanoa, kun on koko elämän mitalta. Mutta ehkä se on just nyt kun täytyy kaikki paska selvittää. Kaikki ahistus elämään ja itseeni liittyen sekä sokeririippuvuus, jonkinsortin masennus vissiin myös. Lapsettomuuski oli melko rankka juttu välillä, mutta pienempi ku tämä nyt, ja se meni ohi kun lapsen sai.
 
kahvikirahvi
Raiskaus ja läheisen alkoholiongelma. Ensimmäisestä toipumiseen meni jotakuinkin kolme vuotta, jälkimmäisestä selviämistä on paha ennustaa kun ei voi tietää hänen alkoholinkäytöstään tulevaisuudessa.
 
"miemie"
Isän kuolema.

Ja muutenkin olen taistellut läpi elämäni. Välillä menee paremmin ja välillä taas kahlataan syvällä pohjamudissa. Tämä vuosi ollut vaikea, taloudellisesti ja henkisesti.
 
"vieras"
Ei kai sitä voi kriisiksi tai elämäntilanteeksi sanoa, kun on koko elämän mitalta. Mutta ehkä se on just nyt kun täytyy kaikki paska selvittää. Kaikki ahistus elämään ja itseeni liittyen sekä sokeririippuvuus, jonkinsortin masennus vissiin myös. Lapsettomuuski oli melko rankka juttu välillä, mutta pienempi ku tämä nyt, ja se meni ohi kun lapsen sai.
Käytkö jossain juttelemassa vai miten selvität tilannettasi?
 
"vieras"
Viimeiset 2 vuotta. Talo homeessa, koko perheen sairastelu (minä pahiten), mun pitkä sairasloma ja jouduin asumaan äidilläni lasten kanssa, suurin osa omaisuudesta saastui ja oli hävitettävä, rahat meni... nyt asutaan asunnossa jossa saan lievempiä oireita, mutta vaikea on löytää sellaista kotia tai työpaikkaa missä ei sisäilma mitään oiretta aiheuttaisi.
 

Yhteistyössä