Mikä on paras pyykinpesuaine?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse olen käyttänyt Pirkan pyykinpesujauhetta (koska halpaa), mutta se ei tunnu puhdistavan vaatteita kunnolla, varsinkin vauvanvaatteet jäävät tahrakohdista likaisen rusehtavan värisiksi ja niihin jää hajujakin. Inhottaa, kun joutuu pukemaan vauvan likaisiin vaatteisiin D: Lisäksi vaatteet ovat todella kovia kuivuttuaan. Käytän myös oikeaa annosteluohjetta.. Alkaa jo niin paljon ärsyttää nuo haisevat ja likaiset vaatteet joten haluan vaihtaa laadukkaampaan aineeseen..kuitenkin merkkejä on tuhansittain, joten suositelkaa, mitkä ovat kokemuksesta olleet parhaimpia? Saa myös olla hajustettuja aineita :)
 
9MM
no siis mulal ongelmai ton valkopyykin kansa vai kkuin jynssää sillä 60 ohjelmal niin ei tunnu kaikki lähtevän laitan sit sensitivee ja se tuo selalsen pyykin tuoksun kämppään.
mut voisi kokeilla noit pesupähkinöitä et josko ne toimis onko kellään hajua miten ovat toimineet?
 
vierailija
Mä käytän välillä erisan jauhetta ja välillä surf lotus flower & wild freesiaa siitä tulee ihana raikas tuoksu ja molemmat on kyllä puhdistanut hyvin. Huuhteluaineena hajusteeton minirisk herkälle iholle.
 
Kiiltokeuhko
Älkää hyvät ihmiset käyttäkö mitään jauheita!

Joskus -80 -luvun alussa putsasin koneen tukkeutunutta poistopumppua. Ja herranjestas sentään. Varsinkin sen poistoletkun sisäpinta oli kauttaaltaan sulamattoman pesujauheen muodostaman valkoisen sakan päällystämä.

Varmaan niinkuin kolesteroli verisuonten seinämissä.

Siitä sitten pähkäilin, että tuota hienonhienoa pulveria tietysti jää myös tekstiileihin, ja sieltä se pöllyää hengitysilmaan aina, kun esim pukee päälle tai riisuu.

Ja siitähän ei varsinkaan allergikot tykkää. Meistä ei nyt kukaan ole, mutta en halua että hengitellään mitään asiaankuulumatonta keuhkoihimme. Saasteita nyt on muutenkin liikaa kaikkialla.

Silloin siirryttiin nesteisiin välittömästi. Samoin tehtiin astianpesukoneen kanssa. Nyt ne kauppaavat jopa kovia neliskanttisia kokkareita, jotka tietysti sulaa vielä huonommin.
 
9MM
no fine mutta mitkä nesteet poistaa parhaite nvalkosest ahupaprista ne tahrat vai sanonko vaan et kahvi kuvio kuuluu huppariin hmm voiskin kokeilla sellasta mokak hupapri itai siis sen väristä :)
 
vierailija
no fine mutta mitkä nesteet poistaa parhaite nvalkosest ahupaprista ne tahrat vai sanonko vaan et kahvi kuvio kuuluu huppariin hmm voiskin kokeilla sellasta mokak hupapri itai siis sen väristä :)
Kokeile hangata sappisaippualla tahrakohdista ja sitten pesuun. Kannattaa ensin kokeilla saippuaa huomaamattomaan kohtaan kangasta, että reagoiko se siihen mitenkään.
 
vierailija
täh sappi saippualla tulimielen kusiputki ja ne vaivat ? millanen on sappisaippau sitten? ikinä kuulukkaan
Sappisaippuan valmistuksessa käytetään kyllä sappea (nautaa ehkä?) :D Saippua on kiinteä pala, mitä myydään varmasti joka marketissa, pesuainehyllyille vain tutkailemaan :) on todella tehokas tahranpoistaja, monenlaiset tahrat saa poistettua tällä.
 
9MM
Sappisaippuan valmistuksessa käytetään kyllä sappea (nautaa ehkä?) :D Saippua on kiinteä pala, mitä myydään varmasti joka marketissa, pesuainehyllyille vain tutkailemaan :) on todella tehokas tahranpoistaja, monenlaiset tahrat saa poistettua tällä.
ok mä luulin et koitat jekuttaa mua :) noh siis sitten kun löydän sen palan siis hinkaan vaan sitä paitaa eka kylmiltään annanko kauan vaikuttaa sitten sisi eka hinkkaan ja sitten kun sitä ainetta on siinä paidassa laitan vaan sinne pyykkikoneeseen?
 
vierailija
ok mä luulin et koitat jekuttaa mua :) noh siis sitten kun löydän sen palan siis hinkaan vaan sitä paitaa eka kylmiltään annanko kauan vaikuttaa sitten sisi eka hinkkaan ja sitten kun sitä ainetta on siinä paidassa laitan vaan sinne pyykkikoneeseen?
Paketista löytyu kyllä ohjeet mutta siis minä olen kostuttanut saippuan + kankaan ja kevyesti hangannut, tahrat ovat poistuneet siitä jo eli minun ei ainakaan ole tarvinnut antaa vaikuttaa pitkään. Saa toki antaa vaikuttaa, jos on vaikea esim. punaviinitahra.Olen myös huuhdellut saippuan pois ennen koneeseen laittoa vaatteista, koska se vaahtoaa jonkin verran. Muuten koneen huuhtelu ei välttämättä saa poistettua kaikkea ja vaatteisiin jää pesuainejäämiä.
 
9MM
Paketista löytyu kyllä ohjeet mutta siis minä olen kostuttanut saippuan + kankaan ja kevyesti hangannut, tahrat ovat poistuneet siitä jo eli minun ei ainakaan ole tarvinnut antaa vaikuttaa pitkään. Saa toki antaa vaikuttaa, jos on vaikea esim. punaviinitahra.Olen myös huuhdellut saippuan pois ennen koneeseen laittoa vaatteista, koska se vaahtoaa jonkin verran. Muuten koneen huuhtelu ei välttämättä saa poistettua kaikkea ja vaatteisiin jää pesuainejäämiä.
ok kiios eli meen sitten kauppaan ja kysyn sappisaippuaa :) aah mä niin anna sulel virtuaali halin jos toi toimii kun on vituttanut pitkän aikaa kun oo nsählä et aina roiskuu kahvia paidalle kun en vaan osaa juoda tai norsuposliinikaupssa ja aina osun jalalla tai jollain muulla siihen kuppiin
 
vierailija
Meillä käytössä sininen Surf, neste.
Ja Bio Luvil 8kg paketissa (lähes tuoksuton), tämän kanssa Comfortin huuhteluaine.
Hyvin tulee puhdasta.
Lisäksi pesen lähes kaikki vaatteet kuudessakympissä.

Ja kuivausrumpu pitää huolen että pyykki on pehmeää :)
 
Swipen tuotetta käytän. Sitä laitetaan 15-20milliä, sellaista jauhetta. Se haisee kamalalle, vaikka piti olla hajustevapaa tuote.

Olen joskus käyttänyt myöskin pesupähkinöitä.

Ei noilla ole minnun mielestäni tahroja jäänyt, no ehkä jotain rasvatäpliä on jäänyt vaatteisiin ja sit ne onkin lentäneet roskiin.
 
vierailija
no fine mutta mitkä nesteet poistaa parhaite nvalkosest ahupaprista ne tahrat vai sanonko vaan et kahvi kuvio kuuluu huppariin hmm voiskin kokeilla sellasta mokak hupapri itai siis sen väristä :)
Pesen usein isoveljen huppareista kaikenlaisia tahroja ja tottakai omastakin vaatteista kun tuppaa ruokana kanssa suttaamaan parasta on mielestäni Whanis mitä tv mainostaa sitä vaaleanpunaista siel purkissa on mitta mukana jos ei oo tosi lihasta laitan vajaa puoli mittaa per kone ihan tarvis pesuainelokeroon ja pesupallossa jotain nestemäistä pyykinpesuainetta eikö pyöriin vaan jos tosi tahra niin hieman vettä ja whanistahnaa päälle ja pyöriin niin jopa lähti.En pese useinkaan sovituissa lämpötiloissa vaan kuumentaa vedessä ainakin välillä siis 60 pesu käyttöön myös vaikka halpoja vaatteita käytännön niin en oo pilalle pesuillani saanut.
 

Yhteistyössä