Mikä on uskontosi tai elämänkatsomuksellinen vakaumuksesi?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vierailija";25869748]Tai jos sellaista ei ole, mikä olisi lähinnä sitä miten itse ajattelet?

Ateismikin hyväksytään vastaukseksi.
Minulla se on lähinnä se.[/QUOTE]

Miten voi sanoa noin :D? Että ateismikin hyväksytään vastaukseksi. Miksi ihmeessä sitä ei hyväksyttäisi? Selkeä maailmankatsomuksellinen ismi kuitenkin kyseessä.
 
Fiona71 harmaana
Oonko ketjun eka?
Jeesukseen Kristukseen ja siihen , että Hän on Jumalan ainoa poika, joka kuoli ristillä meidän kakkien syntien tähden, että meillä olisi iänkaikkinen elämä taivaassa.
 
Tässä vai mahdollisesti seuraavassa elämässä? Kuka tai mikä se on joka päättää kuka palkitaan hyvästä ja kuka pahasta? Mistä itse tietää olevansa "hyvällä tiellä"?
Ei kyllä mä uskon että jo ihan tässä elettävässä elämässä se karma antaa takaisin. En sen suuremmin tiiä kuka/mikä päättä rangaistukset ja palkinnot mutta pääsääntöisesti koitan itse ainakin olla enemmän hyvis kuin pahis jotta saisin itsekkin elämältä enemmän hyvää. Ja kai jokainen sisimmässään tietää onko hyvällä vai pahalla tiellä :)
 
"vieras"
evankeliumisluterilaiseen kirkkoon kuulun ja uskon vahvasti Jumalaan, se joka hänet kieltää tulee kohtaamaan viimeisenä päivänä sen mitä ei olisi odottanut täälä maan päälä. Onneksi meilä jokaisella on vapaus elää ja tehä niinkuin parhaaksi näemme, mutta kuten monet tietävät että hyvä ja paha(?).
 
Ei uskontoa, elämänkatsomus kallistuu sellaiseen 'ole hyvä ihminen niin kestät ympärillä olevan paskan' kategoriaan. Pyrin tekemään oikein jne., vaikkei se aina hyvältä tunnukaan.. Ja siis ihan vaiheessa tämä ihmisenä kasvaminen, mutta selkeä agenda kyllä :D
 

Yhteistyössä