Mikä Rv ja MIKÄ olo?

39+6 ja LONKKIIN SATTUUUUUUUU
Nukkuessa siis.. Päivät sujuu mutta yöt on suoraan sanottuna ihan helvetistä. :(

Mahan kantais vielä hyvin mut jalat sanoo ittensä irti. Eikä tosta voimien keräämisestä tuu mitään kolmen tunnin unilla eikä päivällä saa nukutuks saman ongelman takia.. NOH, kaipa tää tästä ku laps syntyy ni pääsen magneettikuviin jos sieltä löytyis vihdoin syy miks lonkat on tässä kunnossa näin nuorella ihmisellä vaikka tk:ssa todettiin ettei näin nuorella ihmisellä VOI OLLA mitään "vanhojen" ihmisten vikaa :confused:
 
[QUOTE="vieras";28932130]Olo tänä aamuna ok, mutta kylkiin pisti viime yönä ilkeästi. Missään asennossa ei hyvä nukkua. Eikä varmaan helpota kun viikot kasvaa. :D[/QUOTE]

Eläs sano, mulla samoilla viikoilla kaikenlaisia pistoja ja särkyjä mut loppu keskiraskaudessa ja nyt tosiaan muutama viikko sitte alkanu noi lonkat huutaa kuolemaa...
 
"jenny"
23+6 ja voinnissa ei valittamista. Alan oleen vaan jo pitkästynyt ja haluun että aika menis pikkasen nopeemmin! En oo koskaan odottanut joulua näin pitkään ja hartaasti, edes lapsena. :D
 
plops
Rv 14, flunssaa pukkaa, jalkoja pakottaa aina iltaisin ja masua turvottaa. Näytän siltä kuin olisin lihonnut vain enkä raskaana, vaikka painoa on tippunut alkuraskaudessa 7kg. Plaah.
 
"Vieras"
Hyvä olo, tietty sais pian pieni tulla mutta ei hirveästi valittamista. Yöt nukun tosi hyvin, mitä nyt pissalla ravaan mutta saan heti unta uudelleen... Sukkapuikkokipuja päivisin mutta ei nekään kauheasti haittaa kun tiedän että niillä on tarkoitus :) Metis, eikö noi sun kivut olihan perus lonkanlöystymis kipuja, mitkä tosi yleisiä ja yleensä jää synnytyspöydälle?
 
Vaatimattomat rv 10+4. Hyvä olo, mitä nyt normi pyörrytystä mitä joka raskaudessa ollu puoleen väliin asti. Ja kotidopplerilla sydänääniä kuunnellu jo viikon ajan, joten vähän uskaltanu jo huokasta, että joku siellä ainakin on tällä hetkellä.
 
hanukka
Rv 34 menossa. Yöunet maximissaa 5 tuntia, sen jälkeen herätään vaikka kello olisi mitä. Ulkoilen joka päivä pari tuntia ja painoa ei ole vielä kertynyt kiloakaan. Tunti kerrallaan jakssan tehdä jotakin aktiivisesti, sitten tarvitsee jo lepoa kun lonkkiin sattuuu sekä mahaan. Sairaslomalla ollut viikon ja huomenna uudestaan lääkäriin katsomaan palaanko vielä töihin kahdeksi viikoksi. Vähän epäilen, sillä ei oikein onnistu tuo reipasrytminen ja tavaroiden roudaamista vaativa duuni.
 
"vieras"
Rv 37+2. Flunssaa täälläkin meinaa pukata, heräsin tänään jo puoli 7 kun muu perhe nukku yhdeksään!
Nyt oon muutaman päivän ajan ollu tosi väsynyt. Eilen olin monta tuntia seisaallani jonka jälkeen on tuonne alas vihlonu ilkeesti.
 
rv 33+1 ja flunssa on täällä ilmeisesti poistumaan päin. Fyysisesti tosi hyvä olo, zumba maittaa ja raskausdiabetes on hienosti hallinnassa ruokavaliolla :) Henkisesti alkaa kypsyttää, pinna on tiukalla ja itkettää herkästi. Yöt nukutaan hyvin, jos lapset antavat :) Kroppa tarvitsee nyt selvästi lepoa enemmän, kuin aiemmin.
 
"väsynyt"
Viikkoja kasassa 26+5 ja flunssaa pukkaa.Astmapiipun kanssa viettäny aamun ja kun heräsin tuntui että tukehun:/aina kun flunssa iskee,tarvin astmalääkettä.
Olo on norsumainen ja kankea.Pinna tiukalla ja vituttaa,mielialat ailahtelee ja tunteet myös.
Itkettää ja kauhea hellyyden kaipuu.
Iltaisin jalkoja ja lonkkia pakottaa rankan työpvän jälkeen ja selkä on myös kipeä.
Välillä tuntuu että tekis mieli päästä tästä vatsasta eroon ja iskee kauhea henkinen ahdistus:/
 
34+4
Ei valittamista. Reilu kaksi viikkoa täysiaikaisuuteen, ja kunhan sinne päästään niin leivon kakun ja juhlitaan :) Ei juuri supistele, yöt nukun jos esikoinen antaa. Vatsa on kasvanut koko raskauden yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt sekään ei ahdista. Ei vielä merkkejä uusivasta raskausmyrkytyksestä!
 
28+1. Olo on hyvä, ei painontunnetta, ei supistuksia, ei verenvuotoa. Silti pitäisi vielä muutama viikko maata, että lapsi on täysiaikainen ja sitten saan lähteä liikkeelle.

Millähän saisin tuon juniorin vielä kääntymään kiltisti raivotarjontaan? Kiristys, uhkailu ja lahjonta ei näytä toimivan. Aina kun luulen, että nyt uskoi, niin eikö tuo tömäytä minua jalalla suoraan virtsarakkoon...
 
Rv 40 meneillään, aika kovista liitoskivuista ja lonkkakivuista muutama päivä sitten kärsin, mutta Panacod on tunut tähän suuren helpotuksen. Ei se kaikkia kipuja suinkaan pois vie, mutta näiden kipujen kanssa pystyn elämään ja melko hyvin nukkumaankin :)

Viime yönä selkä sanoi sopimuksensa irti, joten nyt näillä loppumetreille tuli vielä tällainen kökkö juttu vastaan. Yläselässä oleva skolioosi alkoi kettuilemaan ja kipu muuttui nopeasti todella voimakkaaksi. Klo oli 1 yöllä ja olo ihan helkutin tuskainen...onneksi mies hieroi pahimman kivun pois ja kuuma suihku toi vielä vähän lisähelpotusta. Kyllä mä koko loppuyön sängyssä piehtaroin, mutta henkiin näemmä jäin :)

Harmi, ettei tuo Panacod tunnu tähän vaivaan apua tuovan, mutta olen kyllä kovasti iloinen siitä, että liitoskipuihin ja lonkkakipuihin se auttaa. Ja iloinen olen myös siitä, että Rennie tuo edelleen avun aina närästykseen...huhu kun kertoo, ettei se kaikilla auta.
 
Öö öö öö 26. viikko menossa, helkkarin väsyny ja kyrpii kun joudun keskeyttämään koulun jo 2kk ennen laskettua aikaa. En halua istua himassa >:eek:/ Sekin jännittää suostuuko lekuri siinä vaiheessa jo kirjottamaan saikkua et saisin jotain rahaakin...
 
"Riikka"
rv 9. järkyttävä väsymys päällä. Menen lapsen kanssa samaan aikaan illalla nukkumaan kun en vaan jaksa ja sinnekin asti täyttä sinnittelyä. Jos sattuu katsomaan pikkukakkosta, torkahtelen 2min pätkissä istualleen ja unelmoin siitä, että saisin vain mennä nukkumaan. Aamuisin 2 tuntia on pirteää aikaa ja sitten loppupäivä aivan kamalaa haukottelua, silmät vuotaa vettä ja torkahtelen jokaisena hiljaisena minuuttina joka sattuu tässä talossa joskus vallitsemaan. Pahoinvointia on joka ilta, alkaen iltapäivästä, mutta se ei kyllä häiritse niin millään lailla, päällimmäisen mietteenä vaan "kunpa saisin oikaista hetkeksi".

Muuten olo vallan mainio. Ei vielä mitään kipuja, eikä kolotuksia. Tämä väsymyskin menee onneksi ohi ja odotan jo innolla keskiraskauden tarmokasta oloa. Sitä on ollut oikein ikävä tässä männä vuosina. :)
 

Yhteistyössä