Mikä saa naisen ottamaan kaksi-osaisen sukunimen?

  • Viestiketjun aloittaja ne on niiiiiiiiiiiiiin kauheita
  • Ensimmäinen viesti
minä
mä oon päättänyt etten mee ees naimisiin..
miehen sukunimi pitkä ja ruma mun harvinainen (alle 50 )
yhsistelmä ois aivn järkky ja yli pitkä 20 kirjainta yhteensä
ja mies ei ota mun kun on tapohin kangistunut
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mä otan tulevaisuudessa kaksiosaisen nimen koska mulla on todella harvinainen sukunimi josta en luovu
Miks et sit pidä vaan omaas. Pakkoko siihenon se virtanen peräänpistää rumentamaan?
Luojan kiitos se ei oo virtanen vaan mun äijälläkin on harvinainen sukunimi ja se haluun mulle sen jollainlailla
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mä oon päättänyt etten mee ees naimisiin..
miehen sukunimi pitkä ja ruma mun harvinainen (alle 50 )
yhsistelmä ois aivn järkky ja yli pitkä 20 kirjainta yhteensä
ja mies ei ota mun kun on tapohin kangistunut
Ei kummankaan sukunimessä tarvitse tapahtua mitään muutosta naimisiin mennessä.
 
myyh
Jos mun tyttönimeni olisi ollut harvinainen, olisin varmasti ottanut kaksiosaisen nimen (ellei mies olisi suostunut ottamaan minun nimeäni ) . Osa kaksiosaisista nimistä sopii hyvin yhteen ja nekin jotka sopivat vähemmän hyvin, on varmaan hyvästä syystä ja vakaalla harkinnalla otettuja. :) En jaksa vaivata päätäni muiden nimillä.
 
Tyttönimeltäni olin ainutlaatuinen maailmassa, nyt minulla on monta kokonimikaimaa. Silti halusin ottaa isännän sukunimen, koska mielestäni perheellä pitää olla yksi yhteinen sukunimi. Kaksiosaista sukunimeä en vakavasti edes harkinnut.
 
rva virtanen
No mulla oli harvinaien sukunimi. Luovuin siitä kun mentiin naimisiin ja musta tuli perus "virtanen", ei kaduta. Musta on vaan kiva, että koko perheellä on sama nimi. Enkä ollut mikään nuorukainen joka ei tiennyt mitä teki.
 
varsinainen nimihirviö
Mulla oli joskus opetta, tiukka vanhempi täti-ihminen, jonka nimi oli Marja-Leena Kujala-Kurenkunnas. Opiskelijat nimittävät häntä Kurja-Leenaksi, johtuen tädin tyylistä.
 
vieras
Minusta niistä on aina tullut sellainen olo, että käyttäjä mainostaa päässeensä naimisiin, mutta ei ole raskinut luopua omasta nimestään. Aikaisemminhan oli niin, että vaihtoehtoina oli ottaa miehen sukunimi tai sitten tehdä se yhdistelmänimi, muutama yllämainittu on ihan sen peruja. Nykyisinhän voi pitää oman nimensä, vaikka naimisiin menisikin.
 
viikon vanha rouva
Menin tasan viikko sitten naimisiin ja pidin oman nimeni.

Joskus vuosia sitten ajattelin , että haluaisin yhdysnimen, mutta nyt kun asiaa pohdin, se tuntui tosi epäkäytännölliseltä ja siksi pidin oman vanhan sukunimeni.
 

Yhteistyössä