Mikä särkylääke, entä tuote raskausarpien ehkäisyyn?

Hellou!

Parasetamooli sopii kuulemma raskaana oleville. Korjatkaa jos olen väärässä. Minkä merkkisissä särkylääkkeissä sitä on, eli mitä voisi ostaa apteekista?

Oletteko käyttäneet raskausarpien ehkäisyyn jotakin tuotetta ja olette havainneet sen hyväksi?
 
Heippa

Panadolia itse käytän ja se on juurikin tuota parasetamoolia. Lisäksi vahvempana panacod on sallittu, mutta on reseptilääke.

Raskausarpia ei minulla estänyt mikään, tosin ovat parantuneet hyvin. Rasvailin perusvoiteilla ja ihan viimoseen kuukauteen pääsinkin ilman arpia, mutta sitten masu otti loppuspurtin kasvussa ja se oli masun menoa :) . Tässäkin raskaudessa kyllä rasvailen, kun on niin kuiva iho, mutta en usko välttäväni arpia...
 
Paramax kuuluu myös paracetamol valmisteisiin ja on paljon halvempi kuin panadol. Panacod on hyvin kiistelty lääke eikä kaikki lääkärit sitä edes kirjoita.

On paljon ihotyypistä kiinni tuleeko arpia vai ei. Jotkut ei rasvaa ollenkaan eikä tule mitään ja toisilla tulee kauheat määrät vaikka rasvaisi päivittäin. Itse en juurikaan ole rasvaillu eikä vielä ole tullut mitään, nyt rv 35+2 menossa, eli ehtiihän niitä toki vielä tulla :)
 
Kaa
Itse ostan aina sen halvimman lääkevalmisteen, kun jotain reseptivapaata lääkettä apteekista haen. Eli kun vaan ostaa parasetamolia ja katsoo että vahvuus on sama, niin merkillä ei ole väliä. Kappalehinta määrä.

Raskausarpia ei ole tullut yhtään koko raskauden aikana (nyt rv 39), enkä niitä ole millään erityisesti ehkäissytkään. Silloin tällöin olen rasvaillut ihoani normaaliin tapaan perusvoiteella. Eli se taitaa olla ihan sattumankauppaa, kenelle arpia tulee ja kenelle ei.
 
Panacodia määrätään ainakin Tayssin äitiyspolilla, että itse olen ainakin uskaltanut ottaa. Nuo pelkät parasetamolvalmisteet on monille tehottomia. Mutta on tietysti kolmiolääke ja aiheuttaa väsymystä, mikä ei päiväsaikaan ole hyvä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
On paljon ihotyypistä kiinni tuleeko arpia vai ei. Jotkut ei rasvaa ollenkaan eikä tule mitään ja toisilla tulee kauheat määrät vaikka rasvaisi päivittäin.
Juuri näin. Mulle ei tullut ekassa eikä näytä tulevan tokassakaan raskaudessa, vaikka en pahemmin jaksa rasvailla ja kaverilla taas tuli ihan hirveät arvet vaikka rasvaili kuinka. En usko että niihin kamalasti pystyy millään ulkoisilla tuotteilla vaikuttamaan.
 
Ihan noihin arpiin.

Eli todella on iho tyypistä kiinni. Joillain on luonnostaan elastisempi iho, eli venyy helpommin kasvun mukana, toisilla taas ei näin ole.

Itsellä tuli jo teinivuosina arpia lantiolle, kun lantio leveni nopeasti.

Esikkoa odottaessa kyllä rasvailin ties millä tököteillä, ilman tehoa.
Tosin keksitinkin rasvailun vain niihin alueisiin, joihin huomasin niitä arpia tulevan paljon, mutta ei siis auttanut.

Näin jälkeenpäin, en juurikaan niistä välitä. En todellakaan ole mikään bikineissä viihtyvä mamma, joten muut ihmiset eivät näitä alueita pääse tiirailemaan. Mies on ainoa.

Seuraava kommentti on sitten täysin omani, enkä tahdo sillä ketään loukata, missään nimessä.

En tosiaan ymmärrä, miksi naiset niin vauhkoavat näistä raskausarvista...toki, eivät ole mitenkään kovin kauniita, mutta mielestäni lapsen odotuksen ja synnytyksen tulee muuttaa naisen vartaloa, niin hyvässä kuin pahassa.
Itselläni se, että hyväksyin suuret ja tummat arpeni ja imetyksen jälkeen tyhjiksi "nahkalompakoiksi" jääneet rintani, saivat omantuntoni jopa nousemaan. En kaipaa kenenkään ulkopuolisen tahon ihailuja siitä, miten timmi tai hyvin säilynyt kroppani on odotuksen ja imetyksen jälkeen, pääasia, että itse pidän kropastani ja miehenikin sen on hyväksynyt kaikkineen.
Joten rakkaat kanssasisaret...pitäkää huoli itsestänne ja antakaa sen tulla mitä ei voi välttää...vartalo muutuu kuitenkin tavalla tai toisella. Vaikka arpia ei tulisikaan, voi jäädä muita esteettisiä "virheitä". Ne ovat kuitenkin lapsen aikaansaamia muistoja, joten yrittäkää pitää niistä sen sijaan että vihaisitte tai inhoaisitte niitä =)

Hyvää odotusta :heart:

paapelo+poju+Tiuhti 10+2
 
minä olen kahdessa aikasemmassa raskaudessani öljynnyt mahaani ceridal merkkisellä öljylläja loppu kuukausina sitä olen laittanut välilihaan jotta tuo on tullut joustavammaski!
en sitten tiedä johtuuko öljyämisestä vai olenko luonnostaan joustava kun kummallakaan kerralla ei tullut arpi enkä revennyt alapäästä!
 
Minulla toinen raskaus menossa. Olen viikolla 29. Ei ole arpia edellisestä raskaudesta eikä nyt tästä toisestakaan. Käytän weledan raskausarpien ehkäisy öljyä. Samoin käytin weledan välilihaan tarkoitettua öljyä. Poikani oli nelikiloinen eikä välilihaa leikattu tai repeämiä tullut. Suosittelen ! Mutta jos arpia on tullakseen tai väliliha leikattas / repeisin, niin se olisi ok. Mutta nyt kun kävi näin hyvin, aloin uskoa weledan öljyihin. Mieheni on perehtynyt näihin rasvoihin työnsä kautta ja toi minulla noita esikoista odottaessa. Muuten ei olisi mitään tullut hankittuakaan.... =)
 
Käytin muuten kyllä alkuvuodesta eli alkuraskaudesta ennen Dr. Hauschkan Oratuomi-öljyyn (http://www.itubiodyn.fi/drhauschka/index.php?option=com_content&task=view&id=106&Itemid=151) siirtymistä tuota Weledan raskausarpia ehkäisevää öljyä, mutta se oli turhan äklön tuoksuinen (olen nyt raskaana ollessani kärsinyt hajuista). :x Käytin kyllä sitkeästi pullon loppuun..

Aion kyllä ostaa sitä Weledan väliliha-öljyä, vaikka tulossa on tosiaan kaksoset -> mahdollisesti leikkaus edessä. :| Jos synnytän alateitse (näin käy jos ei ole mitään ongelmia vauveleilla tai heidän tarjonnassaan), ovat todennäköisesti melko pienikokoisia -> repeäminen epätodennäköisempää.

 
Käytin raskausarpien ennaltaehkäisyyn Earth Friendly Babyn hajusteetonta hierontaöljyä, vauvoille tarkoitettua mutta tykkäsin kovasti. Tuotteen ansiota tai ei, en saanut ainuttakaan raskausarpea. (Ainiin, paitsi synnytyksen yhteydessä sisäreiteen tuli pienet arvet)
Samalla öljyllä oon nyt hieronut meidän pikkuneitiä. :heart:
 

Yhteistyössä