Mikä siinä pariskuntien suuressa ikäerossa teitä joitakin oikein ärsyttää?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellevi"
  • Ensimmäinen viesti
"Hellevi"
Mä en ymmärrä kun täällä jotkut kirjoittaa niin rumasti pariskunnista joissa mies on naista usean vuoden vanhempi. Tehdään kaikkia typeriä oletuksia näistä pareista ja oikeaa rakkautta tuntuu näiden tyyppien mielestä olevan vain silloin kun ikäero on max. 2 vuotta ja tietenkin niin, että nainen on se nuorempi. Missään nimessä nainen ei saa olla vanhempi.

Miksi teitä ärsyttää toisten ikäerot? Miten se muka vaikuttaa teidän elämään? Jos teitä ei ärsyttäisi, niin ei teidän tarvitsisi kirjoitella niin tylysti ja rumasti näistä pariskunnista.

Ei, mulla ei ole reilusti vanhempaa miestä nyt. On joskus ollut, mutta on ollut kyllä itsenikin ikäinen mies.
 
"oikea ammattivalittaja"
Mulla oli eka mies runsaasti mua vanhempi. Alkoi heti naimisiin menon jälkeen sairastella ja jouduin 10v olemaan omaishoitajana sitten kuoli pois. Nuo on hyvä ottaa huomioon että jää melko varmasti leskeksi ja jos on lapsia niin joutuu niitä yksin hoitamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29074192]Mul mies 7v vanhempi. Olin 15v, ku ruvettiin seurusteleen. Yhteisiä vuosia takana 20. Eli ei mua ainakaan haittaa, et ikäeroa on yli 2v[/QUOTE]

Eikä edes ollut pedofiili, vaikka palstan mukaan näin on oltava 100 prosentin varmuudella.
 
"huoh"
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29074178]Mulla oli eka mies runsaasti mua vanhempi. Alkoi heti naimisiin menon jälkeen sairastella ja jouduin 10v olemaan omaishoitajana sitten kuoli pois. Nuo on hyvä ottaa huomioon että jää melko varmasti leskeksi ja jos on lapsia niin joutuu niitä yksin hoitamaan.[/QUOTE]

No mistä sen itse kukin tietää, milloin kenenkin on määrätty kuolla? Ihan tyhmää jättää rakastumatta vain ajatellen, et toi kuolee tuosta pois.
 
"Lillie"
Kyllä tähän ikäeron arvosteluun on saanut tottua. Mies on 23v. vanhempi ja yhdessä oltu 15 vuotta. Kun tavattiin, mies oli ihan normaalituloinen. Perusti oman firman meiän yhdessäolon aikana ja sai sen menestymään hienosti.

On ihmisiä, jotka olettavat, että olen mieheni kanssa rahan takia. On ikävää takanapäin puhumista ollut. Monet tyypit, jotka mua katsovat kieroon, eivät tiedä, että miehellä ei ollut mitään rikkauksia kun tavattiin. Ja vaikka olis ollu, niin mitä sitten. Pelkän rahan takia yhdessäolo ei kuullosta kauhean kestävältä.
 
No en kyllä ole kuullut yleensä rutinoita jos suhteessa mies on alle 10 vuotta naista vanhempi. Toisinpäinhän nainen on heti joku "puuma", jos vaikka itseään 5 vuotta nuoremman miehen ottaa. Antaapa ihmisten lätistä jos lätisevät, varmaan samat tyypit kritisoivat kaikkea muutakin. Itse olen ikäeroa "vastaan" vain silloin, jos toinen on selkeästi vielä kypsymätön.
 
"A p"
[QUOTE="huoh";29074406] Ihan tyhmää jättää rakastumatta vain ajatellen, et toi kuolee tuosta pois.[/QUOTE]

Peesi! Mutta taitaa nämä jossittelijat olla niitä jotka vanhana katkerana katuvat elämättä jäänyttä elämää ja sitä kun ei saanut elää hetkeäkään sen rakkauden kanssa.
 
"Jento"
Meillä ikäeroa on 5 vuotta, aviomies on vanhempi. Ollaan tasa-arvoisia ja ajatusmaailmaltamme samalla aaltopituudella, joten minä koen ikäeron myönteisenä asiana :) olen kerran elämässäni seurustellut itseni ikäisen miehen kanssa, muulloin seurustelukumppanini ovat aina olleet vanhempia.
 
"niinpä"
[QUOTE="Hellevi";29074170]
Miksi teitä ärsyttää toisten ikäerot? Miten se muka vaikuttaa teidän elämään? Jos teitä ei ärsyttäisi, niin ei teidän tarvitsisi kirjoitella niin tylysti ja rumasti näistä pariskunnista.
[/QUOTE]

Ihmisiä useinkin ärsyttää asiat, jotka eivät ole heidän ajatusmaailmansa mukaisia, tai ovat jollain tavalla keskiarvosta poikkeavia. Ehkä tämä voi näkyä ikäerojenkin arvosteluna, ja varmaankin vielä selkeämmin esimerkiksi suhtautumisessa homoseksuaalisiin suhteisiin.

Ollaan valmiita puuttumaan toisten ihmisten aisoihin ja kritisoimaan heitä asioissa, jotka pitäisi olla yksityisiä, eikä kuulua tälle kritiikkiä antavalle ihmiselle. Ehkä ihmiset tosiaan ovat niin konservatiivisia ajatuksiltaan, että muiden elämäänkin pitää puuttua.
 
naama
[QUOTE="Jento";29074804]Meillä ikäeroa on 5 vuotta, aviomies on vanhempi. Ollaan tasa-arvoisia ja ajatusmaailmaltamme samalla aaltopituudella, joten minä koen ikäeron myönteisenä asiana :) olen kerran elämässäni seurustellut itseni ikäisen miehen kanssa, muulloin seurustelukumppanini ovat aina olleet vanhempia.[/QUOTE]

No ehkäpä toi 5 vuotta vielä katsotaan ihan normiksi, ottaen huomioon miesten poikamaisen luonteen...
 
"Ellu"
Muistan kuinka silloin 14 vuotta sitten jätin ison osan kavereista elämästäni pois juuri tuon asian takia. En jaksanut sitä naureskelua ja ilkeää kommentointia. Olivat niin huolissaan olevinaan että mieshän kuolee ihan kohta, jään jo nuorena leskeksi.

No nyt, joka ikinen näistä ex-kavereista on jo eronnut sen aikaisesta suhteestaan, eräskin rääväsuu kolmatta kertaa naimisissa. Joten olen ainakin saanut olla puolisoni kanssa huomattavasti kauemmin yhdessä kuin kukaan heistä omansa kanssa. Ja eiköhän edessä ole vielä monia onnellisia vuosia miehen ollessa nyt vasta vähän reilu 50 vuotias
 

Yhteistyössä