Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Se, että jokainen läski voi ja pystyy laihduttamaan. Ihan jokaisella ihmisellä se laihtuminen tapahtuu samalla tavalla, laiskuutta jos sanoo, että minä en pysty laihduttamaan, se on vain ja ainoastaan omasta halusta kiinni.
Jollei ole sairas :) Eli johtuu joko sairaudesta tai lääkkeistä. Aina ei ole vaihtoehtoa.

Mutta muuten olen kyllä suhteellisen samaa mieltä.

Ihminen on mukavuuden haluinen eläin.
 
"vieras"
Kerrostaloasunnoissa ei pitäisi ottaa mitään jyrsijää isompaa lemmikkiä.

Koirien ja kissojen pitää päästä päivittäin ulkoilemaan useampia tunteja, ja jokaiselta kissan ja koiranomistajalta joka laiminlyö tätä velvollisuutta, tai joka pitää kissoja vapaana vahtimatta taajama-alueella, pitäisi ottaa lemmikki pois ja antaa sakot.
 
"Vieras"
No mun mielestä voi pohtia, oisko uhri voinu omalla toiminnallaan mahdollisesti välttää koko tilanteen. Ihan vaan oppina muille, että omilla ratkasuillaan voi vaikuttaa raiskauksen uhriksi joutumisen todennäköisyyteen. Totta kai joku hullu voi hyökätä vaikka keskellä kirjasta päivää kenen tahansa kimppuun, eikä kaikkia raiskauksia voisikaan estää. En ole tilastoihin perehtynyt, että kuinka suuri osa raiskauksista oikeasti tapahtuu tilanteessa, jossa uhri on keskellä yötä yksin jossain tai kuinka monessa tilanteessa alkoholilla on osuutta asiaan. Ei vähennä raiskaajan syyllisyyttä tai rikosoikeudellista vastuuta, mutta on se mun mielestäni omalla turvallisuudellaan leikkimistä, jos esim. juo ittensä älyttömään känniin. No mä en tajua kyllä muutenkaan sitä, miksi ihmiset juo ittensä tajuttomuuden rajamaille. Sen mitä olen juttuja kuullut, humalassa hukataan tavaroita, vahingoitetaan itseä ja muita. Kaikki sitten menee sen humalan piikkiin, heko heko. Itse haluan pitää kontrollin kokoajan.
En ymmärrä miesten "kähmimis oikeutta". Hiljaisuus ei ole myöntymisen merkki! Noin vuosi sitten oli lööppi miehestä joka oli raiskannut 16-vuotiaan tytön bussissa. Joku toinen matkustaja oli huomannut tilanteen ja mennyt auttamaan tyttöä.

Kun asiaa sitten alettiin tutkimaan, huomattiin että tämä nainen oli jäätynyt tilanteessa, eikä ollut osannut huuta apua. Hän ei ollut antanut miehelle mitään suostumusta alkaa kähmimään ja panemaan, mutta mies ehti jo suorittaa rikoksen ennenkuin muut huomasivat tilanteen :(

Asiaa parjattiin silloin aika paljon netissä, että eikö ollutki tuon tytön vika koko juttu kun ei selvästi sanonut EI!! Ja kiljunut ja huutanut täysillä apua. Siis mitä h*levettä?!

Vaikka olisi juonut itsensä tajuttomaksi, niin se ei tee sinusta mitenkään vähenmän raiskauksen uhria! Jos nainen on tajuton tai ei kykene muuten puolustamaan itseään, se ei tee hänestä syyllistä tai huonompaa uhria millään tavalla.

On humailaisillakin vastuunsa, sitä en tässä kiellä. Jos kännissä kävelee ojaan ja murtaa jalkansa nii se on ihan oma vika. Jos joku toinen henkilö tulee ja pahoinpitelee sinua mitenkään, se ei ole. Kaikilla pitäisi olla oikeus koskemaattomuuteen!

Ja se joku lompakko vertaus mikä täällä oli: jos löydän lomapkon kahvilan pöydältä, vien sen poliisille. Se on oikein ja laki sanoo että näin kuuluu tehdä. Jos joku muu sen varastaa, se ei ole uhrin vika vaan joku muu on tehnyt väärin.

Surullista jos pitää elää tuollasella periaatteella, että oma vika, mitäs et huolehtinut itsestäsi. Onko se minun vika jos kuolen puukotuksessa, koska en pitänyt suojaliiviä arkivaatteitteni alla? Olisinhan voinut paremminkin huolehtia itsestäni, mutta enpä tehnyt niin.

Ihmisten pitäisi auttaa ja huolehtia toisistaan enemmän. Aika naiivi ja epärealistinen mielipide, mutta näin ajattelen.
 
Abortti on murha - aina
Seksi kuuluu vain avioliittoon
Uudelleen avioituminen pitäisi sallia vain leskille
Avioliitto on miehen ja naisen välinen
Koirat pois kaupungeista

Tässä nyt muutama ensin mieleen tullut :D
 
"vieras"
Itse olen sitä mieltä, että homot ei saisi saada lapsia. Tästä olen puhunut ääneen vain mieheni kanssa.

Perusteluni: Lapsi tarvitsee KOTONA niin isä- kuin äitihahmon. Ei riitä että on joku sukulainen kun ei asu samassa taloudessa. Lisäksi suurella todennäköisyydellä lasta aletaan koulussa kiusaamaan vanhemmistaan. Onko oikein tehdä tämä lapselle!!!? Ja kaikki äitienpäivät ja isänpäivät ovat varmasti kiusallisia lapselle (muut lapset sanovat hänelle tästä ihan varmasti!).

Ja joo, voitte jättää kokonana pois vertaukset "Homot on parempia kuin alkoholistit/narkkarit yms. yms. ja onhan yh:takin!!!!
Hei haloo! Biologisesti ihan he saavat joko adoptiolla (eikä narkkareille anneta adoptiolasta!) joissain maissa tai sitten he sairaalla tavalla tekevät sen yhdenillanjutulla tai keinohedelmöityksellä tms. En nää siinä mitään järkeä kun ei luonto ole tarkoittanutkaan homoille lasta! Todennäköisesti tämä seksuaalinen suuntautuminen johtuu jotenkin aivojen toiminnasta. Oikeasti luonnon mukaan nää pitäisi "karsia" evoluutiosta pois. Kylmä fakta.
Ja sitten tulee nämä kommentit "No entäs yh:t ja yhdenillan panot!" No heistä olen samaa mieltä. Monet lapset ovat aikuisena sitten sanoneet että kaipasivat sitä toista vanhempaa esim. isähahmoa elämäänsä. Se ei välttämättä ole tämän toisen vanhemman vika, koska hän on voinut valita jättää toisen esim. väkivallan takia. Tässä tapauksessa lapsen on parempi elää ns. pienemmän vahingon kanssa lapsuuutensa. Miksi tehdä lapselle jo enne lapsen tuloa tämä tilanne? Tuskin kukaan HALUAA yh:ksi...
 
"vieras"
Voihan se simpanssikin olla lapselle huolehtiva vanhempi eikä silti korvaa ihmisäitiä ja -isää. Homojen puolustajat on outoja.. He varmaa hyväksyvät senkin että haaremissa elävät ja syntyvät ovat ihan normaaleja! No ei ole! Sairastaaaa!!
 
"vieras"
Minusta maailmalla saa kuolla ihmisiä nälkään, luonnonkatastrofeihin, terroristi-iskuihin, tauteihin jne. ja sen parempi mitä enemmän. Maapallon kantokyky ei riitä siihen, että joka ikinen mustaihoinen vääntää kymmenen tenavaa. Unicefin keräykset jne. ulkomaan keräykset on mielestäni viimeinen pisara. Pitäköön itse itsestänsä huolta eikä meidän niistä tarvitse välittää. Se että ihmisiä kuolee on vaan hyvä asia. Wtc iskuissakin oikeastaan toivoin isoa lukemaa ja nyt odottelen josko tulisi jättituho mm. yellowstonen purkautuessa.

...ja kohta minut kivitetään.......
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28496594]Minusta maailmalla saa kuolla ihmisiä nälkään, luonnonkatastrofeihin, terroristi-iskuihin, tauteihin jne. ja sen parempi mitä enemmän. Maapallon kantokyky ei riitä siihen, että joka ikinen mustaihoinen vääntää kymmenen tenavaa. Unicefin keräykset jne. ulkomaan keräykset on mielestäni viimeinen pisara. Pitäköön itse itsestänsä huolta eikä meidän niistä tarvitse välittää. Se että ihmisiä kuolee on vaan hyvä asia. Wtc iskuissakin oikeastaan toivoin isoa lukemaa ja nyt odottelen josko tulisi jättituho mm. yellowstonen purkautuessa.

...ja kohta minut kivitetään.......[/QUOTE]

Milloin teet oman osuutesi ja poistut täältä itse oman käden kautta? Vai oletko niitä vellihousuja, jotka odottavat muiden hoitavan nämä ongelmat ja sinä voit jatkaa elämää maapalloa kuormittaen?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28496594]Minusta maailmalla saa kuolla ihmisiä nälkään, luonnonkatastrofeihin, terroristi-iskuihin, tauteihin jne. ja sen parempi mitä enemmän. Maapallon kantokyky ei riitä siihen, että joka ikinen mustaihoinen vääntää kymmenen tenavaa. Unicefin keräykset jne. ulkomaan keräykset on mielestäni viimeinen pisara. Pitäköön itse itsestänsä huolta eikä meidän niistä tarvitse välittää. Se että ihmisiä kuolee on vaan hyvä asia. Wtc iskuissakin oikeastaan toivoin isoa lukemaa ja nyt odottelen josko tulisi jättituho mm. yellowstonen purkautuessa.

...ja kohta minut kivitetään.......[/QUOTE]

Mä olen samaa mieltä. ihmisiä on liikaa! Ja luonnonkatastofit on vain luonnon oma tapa pitää tasapaino yllä :)
 
"vieras"
Minusta on ällöttävää että ihmiset pariutuvat ulkomaalaisten kanssa. Siis en nyt välttämättä tuomitsisi pohjoismaalaisten liittoja, mutta esimerkiksi suomalainen mies ja joku thaimaalainen nainen saa veren kiehumaan.

Homot olkoon homoja mutta adoptio oikeutta heille EI pitäisi myöntää.

Suomeen ei pitäisi ottaa enää ainuttakaan maahanmuuttajaa.
 
tätämieltä
Alas järjestäytynyt demokratia ja sananvapaus. Eläköön anarkia. Heikot kuukahtakoot, tavalla ja toisella heikot. Eläköön vahvimman valta.

Vaikka niinhän se toisaalta meneekin. Tämä demokratia on vitsi. Suurinta möykkää pitävät saavat täyden ylläpidon pelkästään inisemällä kaikesta. Kiltit puurtajat tekevät töitä, hoitavat virkoja ja maksavat veroja ja kestävät möykän... Vahvuutta se on iso metelikin?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28495344]Mitä se sitten on jos et halua jo olemassa olevien ihmisten parantuvan?[/QUOTE]

Olemassa olevat ihmiset voivat parantua, ja se on hienoa. Vaan kun ne olemassaolevat, pelastetut ihmiset sikiävät puhtaan veden ja ylipäätänsä minkään ruuan puutteesta huolimatta ja saavat 10 kersaa niin siinähän sitä ollaan.

Mielestäni kaikenlaisten tautien parantamiskeinojen keksiminen on hieno asia. Tällä välin kun niitä parantamiskeinoja kehitellään voidaan myös erityisen voimakkaasti panostaa syntyvyyden säännöstelyyn, tyttöjen koulutukseen ja siihen, että monissa Afrikan maissa ihmisille annettaisiin keinot tehdä asiat itse, ei niin, että kaikki annetaan valmiina.
 
[QUOTE="vieras";28496594]Minusta maailmalla saa kuolla ihmisiä nälkään, luonnonkatastrofeihin, terroristi-iskuihin, tauteihin jne. ja sen parempi mitä enemmän. Maapallon kantokyky ei riitä siihen, että joka ikinen mustaihoinen vääntää kymmenen tenavaa. Unicefin keräykset jne. ulkomaan keräykset on mielestäni viimeinen pisara. Pitäköön itse itsestänsä huolta eikä meidän niistä tarvitse välittää. Se että ihmisiä kuolee on vaan hyvä asia. Wtc iskuissakin oikeastaan toivoin isoa lukemaa ja nyt odottelen josko tulisi jättituho mm. yellowstonen purkautuessa.

...ja kohta minut kivitetään.......[/QUOTE]

Samalla voidaan lopettaa kehitysmaiden riisto, jolloin myös meidän taloutemme kaatuu, eikös juu? :)
 
"Realisti"
Mielestäni kaikki narkkarit, nälkää näkevät, vakavien parantumattomien tarttuvien sairauksien, kuten HI-viruksen kantajat ja rikoksenuusijat kaikkialla maapallolla tulisi tappaa.
Ja kaikkien kokoomusta kannattavien omaisuus pitäisi jakaa tasapuolisesti muiden suomalaisten kesken.
Ainoastaan työperäinen maahanmuutto tulisi sallia, jos ei ole näyttöä että omalla omaisuudella kykenee elämään ilman töitä.
 
"vieras"
Minusta on hyvä, että maahanmuutto lisääntyy ja toisinajattelijat joutuvat myöntämään häviönsä 50 vuoden sisällä.

Ylipainoiset ovat suurimmaksi osaksi läskejä oman saamattomuutensa takia.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28497970]Minusta on hyvä, että maahanmuutto lisääntyy ja toisinajattelijat joutuvat myöntämään häviönsä 50 vuoden sisällä.[/QUOTE]
Millä tavalla maahanmuuttovastaisesti ajatteleva henkilä on hävinnyt jos hallitsematon maahanmuutto räjähtää käsiin 50 vuoden sisällä?
Eikö ne henkilöt enää maahanmuuttovastaisesti?
Sinulla taitaa olla aika erikoinen käsitys voitosta ja häviöstä.
 
pohtija
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28495239:
No kuulostaakin ihan raittiusaktivistin puheelta. Suhtaudut raiskauksiin niinkuin johonkin hallitsemattomaan luonnonvoimaan, kun mietit, miten uhri olisi voinut suojautua (vrt. kuinka suojaudut salamaniskulta). Eikö olisi järkevämpää miettiä, mitä tekijä olisi voinut tehdä toisin, missä vaiheessa hän olisi voinut kääntyä kannoiltaan ja muuttaa mielensä, keskeyttää suunnitelmansa/toimintansa jne? Lisäksi on melko naiivi käsitys, että pysyttelemällä mehulinjalla on jotenkin "turvassa" raiskaajilta.
Minä en voi hallita kuin omaa käytöstäni. Voin valita juonko paljon vai vähän vai en ollenkaan. En voi valita raiskaajan aikomuksia. Totta kai jos asia olisi vallassani, niin *pim* vaan kaikki raiskaajat ei aikoiskaan vahingoittaa toista. Jokainen voi vaikuttaa lähtökohtaisesti omaan toimintaansa, toisten toimintaan paljon vähemmän. Veikkaan kyllä, että selvin päin pystyisin sen raiskaajan toimintaan vaikuttamaan tositilanteessa paljon enemmän kuin sammuneena. Enkä muuten ole missään vaiheessa sanonut, että vaan kännissä olevia raiskataan. Mä väitän, että riski joutua raiskauksen tms. uhriksi on huomattavasti pienempi kun on selvinpäin kun kännissä. Ja sekin tietty vaikuttaa, että missä on ja minkälaisessa seurassa. Itsesuojeluvaistoa tässä vaan penään. Enkä muuten ole mikään absolutisti, haluan vaan pitää alkoholinkin kanssa ajatuksen selkeänä.

Tää on jo vähän off topic, mutta joku vois kyllä valaista mua, että minkä ihmeen takia pitää juoda itsensä kunnon humalaan? Siis ihan sellaiseen, että jopa muisti menee ja jalat ei kanna. Onko se kivaa, aivojen nollausta vai mitä?



Puolet raiskauksista voisi estää - Savo - Savon Sanomat Tossa joku tutkija sanoo, ehkä sitten provosoidessaan, että hänen tutkimuksensa mukaan arviolta puolet raiskauksista voisi estää, jos uhri ei olisi ollut niin känässä. No toisaalta, jos se uhri olisi ollut itsepuolustuskykyisempi, ehkä se sama raiskaus olisi samana iltana sitten kohdistunut johonkin toiseen. Graduhan toi vaan on, mutta kuitenkin.
 

Yhteistyössä