Mikä SINUN mielestäsi on hyvä vuosiansio?

  • Viestiketjun aloittaja Niin suhteellista
  • Ensimmäinen viesti
Niin suhteellista
Kysyn, koska minulla ja miehelläni on niin suuri ero tuloissa, että tunnen alemmuutta ja koen itseni vähäisemmäksi taloudellisten päätösten osalta. Molemmilla korkeakoulututkinto.
 
Minusta hyvä on yli 35 000 vuodessa - mutta kaikki on tosiaan suhteellista ja ehkä tähänkin löytyy joku virallinen määritelmä? Enkä siis itse eikä miehenikään tienaa noinkaan keskimääräisen paljoa, ja olen silti tyytyväinen ja tullaan toimeen. Ja on korkeakoulututkinnot täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:
ap
Niin meillä siis miehen kanssa vuosituloissa erittäin merkittävä ero. Lukuja en viitsi kirjailla, kun niiillä tuskin on merkitystä, mutta ajatus ja tunne ehkä välittyy. Ikävää toisaalta, kun työnkuvan vaativuudessa ei ole eroa - kumpikin toimimme yrittäjinä asiantuntijatehtävissä. Sellaista elämä vain on ja tietenkin hyvä, että pärjätään kuitenkin sopivasti.
 
3n äiti
Mielestäni mulla on nyt hyvä vuosiansio, kun pääsen yli 30 000 euron. Koulutuksena vain ammattikoulu. Tietysti JOS olisin opiskellut kauemmin, odottaisin parempaa palkkaakin.
 
ap
Edellisten pohjalta voin kai ajatella itseni kuitenkin hyvätuloiseksi (ja näin ollen vähemmän vähätellä itseäni ;) ). Periaatteessa EN arvosta ihmisiä tulotason perusteella pätkääkään - jotenkin mieheni on vain onnistunut istuttamaan minuun asiassa epävarmuuden ja huonommuudentunteita kommenteillaan. Kiitos teille, kun tietämättänne rohkaisitte :).
 
ap
[QUOTE="hei";21943448]Kerro nyt ap paljon sun tulot on ja miehesi kanssa, kun kerran aloitit. :)[/QUOTE]

omani kerron, mutta periaatteesta en ilman lupaa mieheni tuloja edes nimettömästi kirjaa :). Olen osapäivätyössä (3pv/vko ) ja vuosituloni olivat viime verotuksessa vajaat 40 000 euroa. Olen keski-ikäinen, omalla alallani ainoa tällä alueella ja kysyntä on suuri.
 
omani kerron, mutta periaatteesta en ilman lupaa mieheni tuloja edes nimettömästi kirjaa :). Olen osapäivätyössä (3pv/vko ) ja vuosituloni olivat viime verotuksessa vajaat 40 000 euroa. Olen keski-ikäinen, omalla alallani ainoa tällä alueella ja kysyntä on suuri.
mielestäni sinulla on tosi hyvät tulot kun teet töitä vain 3 pv viikko eli 60% normaalityöajasta ja tienaatt lähes 40 000. täydellä työajalla sulla olisi jo lähes 70 000 vuodessa.
 
"Namu"
mielestäni sinulla on tosi hyvät tulot kun teet töitä vain 3 pv viikko eli 60% normaalityöajasta ja tienaatt lähes 40 000. täydellä työajalla sulla olisi jo lähes 70 000 vuodessa.
Itse olen aivan samaa mieltä eli ansiosi ovat todella hyvät. Itse saan kahden AMK-tutkinnon jälkeen noin 30000€ vuodessa. Mitä työtä teet, jotta osapäiväisellä työllä pääsee tuollaisille tuloille? Vanhoilla päivillä voisi vielä lähteä kouluun...
 
"Jepa"
Oma vuosipalkkani on mielestäni hyvä, 54 000, mutta mielelläni ottaisin kyllä lisää.

Kysymättä vastaan myös että huono on alle 20 000e, kuten mieheni saa vaikka on yhtä korkealle koulutettu kuin minä.
 
[QUOTE="Jepa";21950617]Oma vuosipalkkani on mielestäni hyvä, 54 000, mutta mielelläni ottaisin kyllä lisää.

Kysymättä vastaan myös että huono on alle 20 000e, kuten mieheni saa vaikka on yhtä korkealle koulutettu kuin minä.[/QUOTE]

tekeekö miehesi täyttä työaikaa? millä alalla? tuo 20 000 e vuodessa on tosi vähän, jos on korkealle koulutettu (vai piileekö tuossa joku kompa että yhtä korkealle kuin sinä, mikä voi tietysti tarkoittaa, että samantasoinen koulutus, joka voi olla vaikka peruskoulu :) )
 

Yhteistyössä