Mikä teidän mielestänne on "liian pitkä" kävelymatka?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
minna
Riippuu tietenkin yhteydestä :D mutta mikä teidän mielestänne on esim liian pitkä matka kävellä töihin/kauppaan/harrastuksiin/kouluun jne? Tarkoitan säännöllisesti, en esim sitä että kerran vuodessa kävelee jonnekin 15 kilometrin päähän :)

Kysyn vaan, kun kaverin kanssa ollut niin erilainen näkemys asiasta :D

 
v
no varmaan sellanen kilometri kauppaan, harrastuksiin, tod näk vähemmänkin jos aina menis vaan kävellen , työmatka taas vähän enempi. riippuu myös siitä pitääkö viedä lapsia hoitoon tms
 
maria
Yli kolme kilsaa alkaisi jo tökkiä. Ennenkuin mulla oli ajokorttia kuljin päivittäin lasten kanssa keskustaan kaupoille ja puistoon 3kilsan matkan. Ja sitten tietty saman matkan kotiin. Joskus väsyneinä tultiin kotimatka bussilla. Mutta joka päiväiseksi matkaksi 2-3km suuntaansa ihan ok, enempi voisi olla jo liikaa..
 
No en mä kyllä kauppakassien kanssa 5 km kävelis...jaksais kantaa niitä kasseja. Työmatkan kävelypituus riippuu taas siitä pitääkö lapsi hakea hoidosta eli mä oon niin hidas kävelijä että 5 kilsaa ja mä oisin illalla ysilt hakees lasta joka ois pitäny hakee neljältä :LOL:
harrastuksissa taas jos on joku liikunnallinen juttu jossa rasittus ihan väsyksiin asti ni en lähtis enää 5 kilsaa kotio kävelee.
Muutoin 5 kilsaa on ihan jees hyötyliikunnan kannalta.

Sanoisin että 2 kilsaa.
 
vieras
Mun mielestä kilometri on hyvä. Kaksi kilometriä vielä menisi säännöllisesti ok, sen jälkeen alkaisi tuntumaan ihan oikeasti siltä, että pitää kävellä. Tottuessa menisi varmaan enemmänkin, mutta jos joka paikkaan on aina vaikka 5 km, niin se on jo ajankäytöllisesti hankalaa.

Nyt asumme noin kilometrin päässä kaupoista, ja se on sellainen matka, ettei tarvitse miettiä viitsisikö lähteä hakemaan jotain kaupasta vai ei.
 
Ainokki
Pari-kolme kilsaa suuntaansa jaksaa kassienkin kanssa kahdesti päivässä. Sen pidemmät tai useammat reissut uuvuttaa ainakin mut jo silleen että tuntuu ettei sen työ-/koulureissun päälle jaksa kun TV:n eteen delata illalla :D
 
Mä kävelen tuollaisen 4 km suuntaansa töihin. Ja matkalla vielä vien lapsen hoitoon.
Ja usein mulla on kotimatkalla jotain kaupasta tuotavaakin mukana...

Ja tänöön käytiin vartti kääntymässä kotona kunnes taas lähdettiin ja käveltiin luistelukentälle n. 2km ja luistelun jäkeen taas kotiin...
 
Meillä on alle puol kilsaa kaupoille ja kouluun, päiväkotiin ehkä just tuon puol kilometriä. Enkä mä tän kauemmaks "palveluista" haluais. :whistle:

Periaatteessa voisin asua kilsan päässä, se ois mun rajani jokapäiväselle pakkokävelylle. Kerran viikkoon esim. menis toki pidempikin matka.
 
Harmaana nyt
Riippuu aika lailla et kuka sen matkan kävelee. Mä en todellakaan kauppakassien kanssa talsisi yli 2km. Lasten kans kerhoon ja neuvolaan niin et, vanhempi kävelee niin 1km riittää.
 

Yhteistyössä