mikä tyärellä? *kuva*

nina
Nokkosrokon syytä ei läheskään aina saada selville.Joskus löytyy allergia,tai vaikka yliherkkyys omalle hielle.Mulla paprikamauste aiheuttaa ja kesäisin on melkein krooninen nokkosrokko. syyytä ei ole keksitty.Antihistamiinia syön jase yleensä helpottaa olo tilaa
 
vv
nokkosrokko

Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
Lääkärissä ollaan kerran käyty,kun luultiin että koiralle allerginen,mutta nyt tänään tuo tuli meillä kotona,ja meillä ei ole minkäänlaisia eläimiä. mitä tuo vois olla?
:'(

http://www.aijaa.com/v.php?i=5999552.jpg
 
Ala tarkkailemaan, mitä lapsi on syönyt ennen tuota ihottumaa. Kirjoita ihan paperille ylös, et muuten muista. Nyt on pääsiäisen aika ja monet ovat roudanneet kotiinsa kaikkea, josta minä saan ihottumaa ja nuhaa sun muuta, mainittakoon pahimpina pajut, kun ne alkaa pölyttää sisällä niin mukavasti lämpöisessä. Narsissit ja tulppaanit on mulla myös pahoja ja kaikille ei käy se raeruohokaan. Mä varmaan miettisin, että onko lapsi käynyt hypistelemässä virpomavitsoja vai nuuhkimassa kukkia ja kantaisin varmuuden vuoksi ne pihalle. Mä ihailen pääsiäiskukkia lasin takaa, ne on mulla ikkunalaudalla ulkona!
 
tiutau
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Ala tarkkailemaan, mitä lapsi on syönyt ennen tuota ihottumaa. Kirjoita ihan paperille ylös, et muuten muista. Nyt on pääsiäisen aika ja monet ovat roudanneet kotiinsa kaikkea, josta minä saan ihottumaa ja nuhaa sun muuta, mainittakoon pahimpina pajut, kun ne alkaa pölyttää sisällä niin mukavasti lämpöisessä. Narsissit ja tulppaanit on mulla myös pahoja ja kaikille ei käy se raeruohokaan. Mä varmaan miettisin, että onko lapsi käynyt hypistelemässä virpomavitsoja vai nuuhkimassa kukkia ja kantaisin varmuuden vuoksi ne pihalle. Mä ihailen pääsiäiskukkia lasin takaa, ne on mulla ikkunalaudalla ulkona!
Joo, samoilla linjoilla.

Mutta yhtä hyvin se voi jäädä ihan mysteeriksi... itselleni useimmat omat reaktioni jäävät.

Ja sitten vielä harkitsisin että kannattaako mennä ihan kieltämislinjalle... Minun kokemukseni mukaan aina on parempi altistaa jos oireet ovat lieviä tai et ole varma mistä ne ovat peräisin. Mutta tästä on moni eri mieltä. Itse olen vain ollut koko ikäni kovin allerginen, ja tämä on oma näkemykseni.
 
vieras
Nokkosrokko ei ole jokaisella samanlaista, mun miehelle tuli pieniä kutiavia "hilselänttejä", lapselle suuria 15cm halkaisijaltaan koholla olevia punaisia länttejä. Eli tuo voi hyvinkin olla nokkosrokkoa.. meillä molemmat sai rokko-oireet pesuaineista, lapsi jostain tyttöjen rexona-pesuaineesta ja mies jostain halppis-miesten pesuaineesta.. niiden käyttö kun lopetettiin niin ei enää ole tullut.
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja mieti vähän:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain yksityisyyttä lapsellekin:
On muuten ikävää kun jotkut laittaa näitä lastensa kuvia, ilman että on muokannu kasvoja tunnistamattomiksi.
Mun mielestä on pahempi kun jotkut antaa lastensa kulkea KADULLA ilman että on kasvot jotenkin peitetty!
Hiukan eri asia...! Haluaisitko itsestäsi ihottumakuvan nettiin, niin että kasvosi näkyvät?
Mun täytyy sanoa että musta on kymmeniä ja kymmeniä kuvia netissä eikä se ole mikään ongelma.

Raja se on vauhkoontumisessakin. Jos kuvassa ei ole nimeä, niin mitä väliä? Ja hyvänen aika, vaikka olisikin! Onhan netti täynnä blogeja joissa on pilvin pimein lasten kuvia, plus nimiä.

Mitä sille kuvalle sitten voi tapahtua? Mikä on pahinta? Miten se voi sitä kuvattua vahingoittaa?
Hyvään netikettiin kuuluu erityisesti lasten yksityisyyden varjeleminen. Kuvalle tuskin tapahtuu mitään ihmeempää, kyse on ennemminkin periaatteesta. Kukin vanhempi toki itse päättää mitä nettiin ja blogeihinsa laittaa.

ps Käypä huviksesi esim. Riemurasian kuvagallriassa, niin huomaat sen olevan täynnä photoshopattuja kuvia, joissa kohteena varmasti useimmiten kuvan muokkaajalle joku ihan vieras henkilö (myös vauvoja/lapsia) Itse en sinne omaa tai lasteni pärstää halua. Mutta kukin tyylillään, kerroinpa vaan mielipiteeni.
 

Yhteistyössä