Mikä yövaipaksi 1-vuotiaalle?

Nyt olisi apu tarpeen. Meidän 1-vuotias poikamme herää joka aamu siihen, että yöpuku on märkä eli vaippa ei pidä. Hän nukkuu pääsääntöisesti vatsallaan, joten mahan alunen on aina märkä. Painoa hänellä on noin 10kg ja sen painoluokan liberot ja pampersit on kokeiltu. En haluaisi herättää häntä yöllisellä vaipanvaihdolla. Millä vaipoilla pyyttäisiin kuivana aamuun asti??
 
Käytin aiemmin tytöllä 1v2kk/12kg liberon XL-vaippoja yöllä ja toimi ihan hyvin, mutta kokeiltuani lidlin vaippoja olen siirtynyt niihin. Ei ole mikään vaippa koskaan kyllä pissoja meillä falskannut. Lidlin teippivaipoista sininen paketti meille sopiva ja niitä jo varmaan 10-kiloisesta olen tytöllä käyttänyt. Aina olen melkein joutunut käyttämään hänellä suurempaa vaippaa kuin painon mukaan olisi sopiva. Neiti on sen verran pyöreä, että isommat ylettää paremmin kiinni eivätkä ole niin matalalla vaan kunnolla masun päällä.
 
Meillä kans noi Lidlin juniorivaipat yövaippoina. Poika on n.11 kg ja tuo vaippa on reilu (tarrat tulee edestä melkein yhteen) mutta pääsääntöisesti pitää yön yli. Toisaalta nyt on kyllä parina aamuna tuokin falskannut, kun poika on flunssainen ja juo paljon illalla/yöllä. Onkohan missään ollut vertailua imukykyisistä vaipoista?
 
Meillä tytöllä on Pampersin Baby Dry ja kokoluokka 5 (tyttö 10kg). Aamuisin vaippa on ollu tosi täysi, mutta ei ole tullu pissat läpi. Nyt kun tyttö juo tavallista maitoa, niin olen antanu iltamaidon puuron kanssa nokkamukista. Sen kanssa tyttö ei jää fiilistelemään ja maitoa menee vähemmän. Ja se on tehny sen, että aamun vaippa ei ole yhtä painava ku ennen. Kun tyttö kuitenkin syö jugurttia yms. maitotuotteita hyvin ja juo maitoa päivän aikana, niin oon ajatellu, et illan 2dl maitoannos ei ole enää niin välttämätön.
 
Yö kastelijoille tarkoitetuissa olisi tarpeeksi imua mutta ne on muuten niin isoja että pissa valuu reisistä sänkyyn.
Yö- vaippana on Turre (Tupasvilla- puuvillafrotee) bambuimulla hamppujoustofrotee lisällä päällä yleensä hahtuvat, koska ne hengittää, mutta jos poika on juonut paljon niin pul kuoret.
Jos kertiksissä ei riitä teho niin kestoa kannattaa kokeilla :)
Kertiksistä parhaiten munkin mielestä imee lidlin vaipat. Eikä ne lidlin vaipat haisekaan niin pahoille (siis käytetyt) kun vaikka pampperssit.
 
Meillä kokeiltiin myös kaiken merkkiset vaipat, kun poika oli 1v ja sänky aina aamusti täynnä pissaa. Nyt meillä on jo jonkin aikaa käytetty lidin housuvaippoja, hyvä imukyky ja plussana myös halpa hinta. Ei oo pissat sängyssä enään kiusannu.
 
meillä oli ongelma kanssa välillä että poitsu aamulla märkä mutta meillä lienee ollut eri syy eli vaippa olisi vielä vetänyt, mutta yritin yöllä pitää liian "isoa" vaippaa jolloin kääntyillessä pissat pääsi karkailemaan helpommin. ja siis vaippa ei ollut liian ison tuntuinen vaan kun oltiin 2 koon välissä niin se isompi...kannattaa kokeilla napakkaakin vaippaa ja siis meillä ainakin siten että vyötärö ei nouse liian korkealle ja jalkaosiot liian ylös...
 
Meillä on ratkaistu ongelma laittamalla "liian iso" housuvaippa ja sen päälle villahousut (siis kestovaippakuori). Villikset "puristavat" ison vaipan paikalleen, eikä falskaa. Ja jos joskus onkin tullut vaipasta yli, suojaavat villahousut vaatteita ja sänkyä kastumiselta. :)
 
Tämähän riippuu tosi paljon lapsen mallista. Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Esikoisella käytin öisin enimmäkseen Lidlin vaippoja ja ne oli parhaita. Koskaan ei falskannut. Liberot oli aamuisin paljon märemmän tuntuisia, vaikka koko oli sama kuin Lidlin vaipoissa. Eli siitä päätellen Lidlin vaippa imi paremmin. Nyt hän ei enää vaippaa tarvitsekaan. Kuopus 10 kk käyttää öisin Liberoita ja päivisin enimmäkseen kestoja. Liberot on ovat toimineet toistaiseksi hyvin, enkä ole vielä uskaltanut kokeilla yöksi kestovaippaa, koska mulla on sellainen käsitys, että yökesto on aika tuhti paketti, enkä halua sellaista tolloa tunkea jalkojen väliin yöksi.
 

Yhteistyössä