Mikähän se nyt sitten olisi oikea tapa hakea töitä

  • Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti
tympii
Kun tässä alkaa tuntumaan siltä, että teki sitten miten vaan, niin työnantajille ei mikään kelpaa, ja työnhakuneuvotkin on vähintään ristiriitaisia. Esimerkiksi seuraavat

Soitat työhakemuksessa annettuun numeroon kysyäksesi lisätietoja.
- Häiritset muiden töitä
Et soita kysyäksesi lisätietoja
- Et vaikuta tarpeeksi kiinnostuneelta paikasta

Lähetät mahdollisimman virallisen ja valmiin kaavan mukaisen hakemuksen ja cv:n
- Et erotu joukosta/vaikuta tarpeeksi luovalta/ole panostanut hakemukseen riittävästi
Lähetät omaperäisen ja luovasti tehdyn hakemuksen
- Et vaikuta tarpeeksi asialliselta

Ilmoitat suosittelijoita hakemuksessasi
- Yrität saada työpaikan suhteilla. Osaamisessasi taitaa olla puutteita
Et ilmoita suosittelijoita hakemuksessasi
- Mikä sinussa on vikana, kun et löydä ketään suosittelemaan sinua ?
 
"mocca"
Paras tapa on lähteä itse paikan päälle! Reipas esittäytyminen ja tärkeimpänä napakka kädenpuristus, siitä saa reippaan kuvan.

..Tai itse olen näin työni saanut :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="mocca";29501250]Paras tapa on lähteä itse paikan päälle! Reipas esittäytyminen ja tärkeimpänä napakka kädenpuristus, siitä saa reippaan kuvan.

..Tai itse olen näin työni saanut :)[/QUOTE]
Tuokaan ei toimi kaikissa paikoissa, sillä rekrytoinnista vastaava ei välttämättä ole paikalla tai ei edes työskentelen kyseisessä toimipisteessä.

Mutta ap:lle: ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa. On erilaisia työpaikkoja ja niissä erilaisia ihmisiä. Jollekin kiireiselle sopii paljon paremmin se sähköposti kuin esim että soitat kesken jonkun tärkeä palaverin. Johonkin toiseen paikkaan taas juuri se puhelinsoitto voi olla hyvä juttu. Ja kuten edellinen sanoi, niin johonkin kannattaa mennä käymään.

Mitä tulee suosittelijoihin, niin kyllähän ne yleensä katsotaan positiiviseksi asiaksi. Jos on suosittelijoita, niin hakija tuskin on ihan läpimätä laiskimus. CV:ssä ja työhakemuksessa kannattaa muistaa se tosiasia, että sen sisältö on tärkeämpi kuin ulkoasu. Vaikka tekisit miten hienon CV:n ja työhakemuksen, niin jos sinulta puuttuu työtehtävän hoitamisen edellyttämä koulutus/työkokemus/muu osaaminen, niin sinua tuskin kutsutaan edes haastatteluun.

Työnhakijana on tietysti vaikeaa, kun ei voi tietää, millainen tyyppi sähköpostiin tai puheluun vastaa. Mutta ei se rekrytointi aina ole helppoa heillekään, jotka niitä hakemuksia lukevat ja koittavat kaikenlaisen liirumlaarumin keskeltä etsiä sitä oleellista eli että vastaako tämä henkilö yleensäkään työtehtävään tarvittavaa työntekijää. Hyvä työhakemus on lyhyt, selkeä ja siitä saa ilman arvailuja selville, miksi juuri tämä hakija sopisi parhaiten haettavana olevaan työtehtävään. CV on sitten vaan lista koulutuksista, työsuhteista ja muista tekijöistä, joihin perustat väitteesi, että juuri sinä olisit paras hilavitkuttimien rakentaja.
 
Tässä eräs ystäväni minulle välittämä ilmoitus. Jos seikkailumieltä löytyy ja ranskan kieli on edes jollain lailla hallussa, kannattaa yrittää. Ystäväni on työskennellyt kyseisessä yrityksessä ja ainakin hänen mieleensä työ oli. Paikkoja löytyy ainakin markkinoinnin puolelle ja asiakaspalvelutehtäviin.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Spartoo.fi hakee nyt työntekijöitä toimipisteeseensä Ranskaan.

Etsitkö töitä Ranskasta? Liity Spartoon joukkoon! Perustettu vuonna 2006, nettikauppa Spartoo on Euroopan johtava myyjä kategorioissa lasten kengät, naisten kengät ja miesten kengät, kiitos sen yli 700 merkin (kuten esimerkiksi Adidas, Geox, Big Star, Reebok, New Balance, sekä urheilijoiden suosikkimerkki Nike...) ja 20 000 mallin (saappaat, tennarit, korkokengät, sandaalit, ballerinat, bootsit...).

Maailmanlaajuinen, Spartoo on 10 suurimman ja nopeiten kasvamimman muoti-aiheisen verkkokauppasivuston joukossa Euroopassa (lähde: Mediamomentum.co.uk).

Spartoo on joukko henkilöitä, jotka jakavat yhdessä samat luovuuden, ammattitaidon ja innovaation arvot, ja jotka tekevät työtä yhteisen projektin onnistumisen hyväksi.

Spartoo kehittää ja parantaa jatkuvasti toimintaansa yhteistyökumppaneidensa antamien ehdotusten ja mielipiteiden avulla.

Työskentelytapamme rohkaisee tekemään aloitteita. Se tarjoaa poikkeuksetta jokaiselle työryhmän jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiivisesti yrityksen kehittämiseen.

Me etsimme innokkaita työntekijöitä, joilla on aina innovatiivisia ja kekseliäitä ideoita uusien asiakkaiden hankkimiseksi! Haemme uusia työntekijöitä erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtäviin.

Tutustu avoinna oleviin työpaikkoihin tarkemmin klikkaamalla tästä.
 

Yhteistyössä