mikro on erittäin vaarallinen

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
No tuo hoitsujuttu ja veren lämmittäminen oli muutoinkin väärin, eli ei periaatteessa liity mikron ruoka-asiaan millään tavalla. Verta ei KOSKAAN lämmitetä ohjeiden mukaan mikrossa.
tiesitkö, että tuosta syystä, koska se ei ole sen jälkeenenää "omaa itseään".
 
adf
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja adf:
Joo, jotain vaikutusta mikrolla on ruokaan, mutta en itse tiedä tarkkaan missä ja kuka tällaisen tutkimuksen on tehnyt. Mikron on kuulemma sanottu tuhoavan ruoan ravintoarvon.
Erittäin luotettava tiedonlähde, kun joku on jossain joskus tutkinut jotain ja jotenkin se vaikuttaa siinä ruoassa johonkin. :D
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=14&t=14124&hilit=mikro

Koeta tuota linkkiä. Mä en saanut auki. Tuohon perustin näkemykseni.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
tosiasioita on vaikea tunnustaa, jos ne helpottaa huomattavasti ihmisten arkea ja on lisäksi tuottavaa bisnestä. Esim. suomessa ei tunnusteta kännykän säteilyä koska nokia on paljon työllistävä ja suomelle rahaa tuova firma.

suosittelen tutustumaan tähänkin asiaan.
Olikohan tietoa ainakin sellasessa osoitteessa kuin www.sahkoailmassa.fi
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
arvasin että laiskat mammat tääl ei usko tuollaista, kun muuten ne joutuvat näkemään vaivaa enemmän, kun ei "voi" mikroa käyttää. itse panostan vähän enemmän, kun ajattelen muksujanikin. helppo uskotella itselleen, että se on hyvä tapa lämmittää.. no, kukun tyylillään!
Mihin panostat?
luulis, että tässä tuli jollain lailla se ilmi, etten käytä terveyden vuoksi mikroa. lapseni saavat vähän "normaalimpaa" ruokaa. :p onhan näitä, mutten täs ala muita kirjoittaan, ku ne ns. liity aiheeseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
arvasin että laiskat mammat tääl ei usko tuollaista, kun muuten ne joutuvat näkemään vaivaa enemmän, kun ei "voi" mikroa käyttää. itse panostan vähän enemmän, kun ajattelen muksujanikin. helppo uskotella itselleen, että se on hyvä tapa lämmittää.. no, kukun tyylillään!
Ei kun minä en ole ollut niin laiska, etten olisi viitsinyt opiskella fysiikkaa. Fysiikkaa opiskelemalla ymmärtää paremmin mikron idean sekä sen, että moni muukin säteilee. Jopa vaarallisesti, kuten aurinko. Ja se kuuma hella. Kokeilepa laittaa kuumalle hellalle sormesi, takuulla alkaa tummumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
isäni piti kerran sormea ihan mikron vieressä, ku mikro oli päällä. uskomatonta, mutta sen peukalo tummu. eli sekin tavallaan alkoi "kypsymään". :(
Heh, sillä olis veri kiehunut ja palanut sisältäpäin. Mikroaallot kuumentaa nesteen :) Tais olla vaan tavattoman paskainen kohta jossa sormeaan piti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
arvasin että laiskat mammat tääl ei usko tuollaista, kun muuten ne joutuvat näkemään vaivaa enemmän, kun ei "voi" mikroa käyttää. itse panostan vähän enemmän, kun ajattelen muksujanikin. helppo uskotella itselleen, että se on hyvä tapa lämmittää.. no, kukun tyylillään!
Ei kun minä en ole ollut niin laiska, etten olisi viitsinyt opiskella fysiikkaa. Fysiikkaa opiskelemalla ymmärtää paremmin mikron idean sekä sen, että moni muukin säteilee. Jopa vaarallisesti, kuten aurinko. Ja se kuuma hella. Kokeilepa laittaa kuumalle hellalle sormesi, takuulla alkaa tummumaan.
Peesi.
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
arvasin että laiskat mammat tääl ei usko tuollaista, kun muuten ne joutuvat näkemään vaivaa enemmän, kun ei "voi" mikroa käyttää. itse panostan vähän enemmän, kun ajattelen muksujanikin. helppo uskotella itselleen, että se on hyvä tapa lämmittää.. no, kukun tyylillään!
ja minä taas välitän myös ympäristöstämme ja siksi lämmitän mm puuron mikrossa =) voithan sinä toki käyttää ruoanlaittoon 15-20-kertaisesti sähköä mutta minä en halua tehdä sitä.

lämmitän mikrossa siis mm teevettä itselleni, teen puuroa ja lämmitän ylijäämäruokia. teen itse ruokamme, joten tuleehan sitä hellaa ja uuniakin käytettyä jonkin verran.

mutta oikeasti. teet itsestäsi aika typerän kuuluttamalla suureen ääneen, että mikro tuottaa säteilyä. ota vähän selvää asioista ja tule sitten uudestaan kertomaan; sitten kuulostat uskottavammalta ja voimme sitten keskustella mikroaaltouunin mahdollisista haitoista.
 
matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
veri ja vesi muuttuu samanlain mikron vaikutuksesta. eli ei sovi ihmiselle.
Sun mielestäsi siis veri ja vesi on sama asia? Missä ja miten sä hyvä ihminen olet koulus käynyt?

Toivottavasti tää on provo..
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
No tuo hoitsujuttu ja veren lämmittäminen oli muutoinkin väärin, eli ei periaatteessa liity mikron ruoka-asiaan millään tavalla. Verta ei KOSKAAN lämmitetä ohjeiden mukaan mikrossa.
tiesitkö, että tuosta syystä, koska se ei ole sen jälkeenenää "omaa itseään".
Laita jauheliha paistinpannulle ja huomaat, ettei sekään ole enää "omaa itseään". Ja silti syöt? ;)
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
tietenki mikroaaltouuni tuottaa säteilyä, nimittäin siis mikroaaltoja. lämpö on säteilyä eri muodoissa ja lämpöä voidaan siirtää säteilyllä. mm näkyvä valo on osa samaa säteilyskaalaa. ja radioaallot. miten voit sietää radiota? sehän tuottaa säteilyä. tai valoa :D

aina kypsentäessä ruokaa muuttuu ruoan koostumus ja rakenne, oli tapa mikä tahansa.

just sun kaltaiset juntit antaa meistä pienten lasten äideistä huonon kuvan.
Tosin, vanhat mikrot kannattaisi tarkistuttaa säteilyvuodon varalta. Tiedät kai itsekin, ettei ole ihan sama mistä säteilystä on kyse? Mutta juu, ei kannatta pelätä säteilyä vain säteilyn vuoksi.

Nii ja aurinkohan on nykyään todettu aika vaaralliseksi ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
tosiasioita on vaikea tunnustaa, jos ne helpottaa huomattavasti ihmisten arkea ja on lisäksi tuottavaa bisnestä. Esim. suomessa ei tunnusteta kännykän säteilyä koska nokia on paljon työllistävä ja suomelle rahaa tuova firma.

suosittelen tutustumaan tähänkin asiaan.
Olikohan tietoa ainakin sellasessa osoitteessa kuin www.sahkoailmassa.fi
just näin! tähän sarjaan kuuluu HUOMATTAVASTI enemmän asioita, kun mikro. SE bisnesss!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
veri ja vesi muuttuu samanlain mikron vaikutuksesta. eli ei sovi ihmiselle.
Heh, veri kypsyy mikrossa ja vesi kiehuu, et voi olla noin urpo!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
veri ja vesi muuttuu samanlain mikron vaikutuksesta. eli ei sovi ihmiselle.
Sun mielestäsi siis veri ja vesi on sama asia? Missä ja miten sä hyvä ihminen olet koulus käynyt?

Toivottavasti tää on provo..
eli halusit tahallas ymmärtää väärin! (huah) tarkoitin, että veri muuntuu samnalain kuin vesikin mikrossa, joten luulis jo siitä tajuvan, ettei se mikro ole terveellinen lämmitytapa!
 
vieras
Kattilassa ruoan kuumentaminen muuttaa ruokaa enemmän kuin mikro. Se vie paljon enemmän aikaa, joten erilaiset aineet, jotka kestävät jonkin aikaa kuumuutta ehtivät tuhoutua kattilassa, mutta eivät mikrossa.
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
No tuo hoitsujuttu ja veren lämmittäminen oli muutoinkin väärin, eli ei periaatteessa liity mikron ruoka-asiaan millään tavalla. Verta ei KOSKAAN lämmitetä ohjeiden mukaan mikrossa.
tiesitkö, että tuosta syystä, koska se ei ole sen jälkeenenää "omaa itseään".
-.-

Siis. Tietenkin mikro kuumentaa pisteittäin... eli tietyt kohdat ruoasta ylikuumenevat ja toiset eivät kuumene mikroaalloista ollenkaan. ruoan sekoittuessa tämä efekti tasoittuu.

verta tuskin saa kiehauttaakaan? eikö niin? jos ruokaa saa kiehauttaa tai paistaa niin sen voi myös pistää mikroon. se on asia erikseen, että kuinka paljon kypsennettyä ruokaa ylipäätänsä tulisi syödä. tuoreet, raa'at hedelmät, kasvikset ja pähkinät saisivat olla osa useammankin ruokavaliota.

mutta kerroppas mulle nt viisaana miten esim teeveden lämmittäminen mikrossa on haitallista :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
arvasin että laiskat mammat tääl ei usko tuollaista, kun muuten ne joutuvat näkemään vaivaa enemmän, kun ei "voi" mikroa käyttää. itse panostan vähän enemmän, kun ajattelen muksujanikin. helppo uskotella itselleen, että se on hyvä tapa lämmittää.. no, kukun tyylillään!
Mihin panostat?
Jääkaappikylmään ruokaan tietenkin.
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ymmärrän kyllä,että verta ei saa lämmittää mikroaaltouunissa,mutta en kyllä suostu uskomaan,että ruoan lämmittäminen mikrossa olisi mitenkään vaarallista.

Mikrot ovat olleet jo niin kauan käytössä,että jos niistä oikeasti olisi jotain haittaa,niin eiköhän se olisi jo huomattu.
veri ja vesi muuttuu samanlain mikron vaikutuksesta. eli ei sovi ihmiselle.
Sun mielestäsi siis veri ja vesi on sama asia? Missä ja miten sä hyvä ihminen olet koulus käynyt?

Toivottavasti tää on provo..
eli halusit tahallas ymmärtää väärin! (huah) tarkoitin, että veri muuntuu samnalain kuin vesikin mikrossa, joten luulis jo siitä tajuvan, ettei se mikro ole terveellinen lämmitytapa!
ei luoja :LOL: onko ap käynyt edes peruskoulun loppuun???
 
Huoh, mitenköhän sitä oikein pitäisi ruoka lämmittää että olisi kaikkien kaveri?
- Mikro muuttaa ruoan atomin(?) haitalliseksi.
- Grillaus tuottaa syöpää aiheuttavia karsinogeenejä.
- Paistamiseen tarvitaan rasvaa tai pinnoitettu pannu josta irtoavat teflonhöyryt ovat linnuille vaarallisia.
- Uunissa lämmittäminen kuluttaa tajuttomasti energiaa.

Lämmität ruoan sitten niin tai näin niin maapallo on tuhoon tuomittu.
Mistä näitä hihhuleita oikein tulee?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
No tuo hoitsujuttu ja veren lämmittäminen oli muutoinkin väärin, eli ei periaatteessa liity mikron ruoka-asiaan millään tavalla. Verta ei KOSKAAN lämmitetä ohjeiden mukaan mikrossa.
tiesitkö, että tuosta syystä, koska se ei ole sen jälkeenenää "omaa itseään".
-.-

Siis. Tietenkin mikro kuumentaa pisteittäin... eli tietyt kohdat ruoasta ylikuumenevat ja toiset eivät kuumene mikroaalloista ollenkaan. ruoan sekoittuessa tämä efekti tasoittuu.

verta tuskin saa kiehauttaakaan? eikö niin? jos ruokaa saa kiehauttaa tai paistaa niin sen voi myös pistää mikroon. se on asia erikseen, että kuinka paljon kypsennettyä ruokaa ylipäätänsä tulisi syödä. tuoreet, raa'at hedelmät, kasvikset ja pähkinät saisivat olla osa useammankin ruokavaliota.

mutta kerroppas mulle nt viisaana miten esim teeveden lämmittäminen mikrossa on haitallista :LOL:
nimenomaan se vesi ei ole enää sellaista, että elimistösi tunnistaisi sen eli täyttä paskaa. on tehty tutkumus (jota en kuollaksenikaan muista missä se oli), jossa kissoille annettiin ihan kaikki ruoka ja vesi mikrolla lämmitettynä. eikä saaneet yhtään auringon valoa koko aikana. kolmen vk.n sisällä kuoli kaikki kissat. tässä näkee, että niist ruoista eikä vesistä saanut ihan mitään "irti". --päinvastoin.
 
voi luoja teitä
:D :D :D Näytähän mulle se tutkimus jossa on todettu veden kemiallisen koostumuksen tai fysikaalisen rakenteen muuntuvan mikrolämmityksessä?!?!?

Ja tiedätkö sä mistä VERI koostuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kattilassa ruoan kuumentaminen muuttaa ruokaa enemmän kuin mikro. Se vie paljon enemmän aikaa, joten erilaiset aineet, jotka kestävät jonkin aikaa kuumuutta ehtivät tuhoutua kattilassa, mutta eivät mikrossa.
Tämä on totta.
Minä' itse olen viimeisen päälle hihhuli ja viherpiiperö.

Mutta tuossa tutkimuksessa oli veljeni yliopisto mukana.
siinä siis kuumennettiin ruokaa mikrossa tai liedellä.
Mikrossa ruoka kärsi vähiten, koska kuumeneminen oli nopeampaa.
Ravintoarvot siis säilyvät paremmin.
Puhumattakaan esim. keittämisestä, jossa suurin osa vitamiineista liukenee pois.

Mikrossa "keitetyt" mikroperunat pärjäävät ravintoarvoiltaan testeissä parhaiten.
Höyrytetytkin on ok, mutta höyrytys vie kauemmin kuin mikro, ja näin ollen enemmän ravintoaineita ehtii tuhoutua.

-B
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nimenomaan se vesi ei ole enää sellaista, että elimistösi tunnistaisi sen eli täyttä paskaa. on tehty tutkumus (jota en kuollaksenikaan muista missä se oli), jossa kissoille annettiin ihan kaikki ruoka ja vesi mikrolla lämmitettynä. eikä saaneet yhtään auringon valoa koko aikana. kolmen vk.n sisällä kuoli kaikki kissat. tässä näkee, että niist ruoista eikä vesistä saanut ihan mitään "irti". --päinvastoin.
*viheltelee*
 

Yhteistyössä