Miks joillakin on niin vaikea ymmärtää/hyväksyä ettei kaikki halua sitä hemmetin kierukkaa, kapselia, rengasta tai..

  • Viestiketjun aloittaja "elsa"
  • Ensimmäinen viesti
En halua koko ajan tuntea olevani raskaana. Sitähän ne pillerit elimistölle yrittää tehdä. Huijata kehoa, että nainen on raskaana, ettei ovulaatiota tapahdu.
Tissien kasvu olisi mukavaa, mutta entä se turvotus. Kyllä, pillerit keräävät kehoon oikeasti nestettä. Lääkäri on näin minulle ihan sanonut myös ja kyllä nään ihmisistä kun alkavat syömään ja yhtäkkiä keho on selvästi turvonneempi. Itse lihoin kuukaudessa melkein 5 kiloa ja kun kuvia nyt kattoo niin tissit olivat jäätävät pallot ja keho hyvin nesteytetty.

Yhdenlaisia pillereitä olen kokeillut, joissa päinvastainen nestettä poistava vaikutus ja niiden kanssa alapääni oli välillä kuin sahara, teki mieli hyppiä parvekkeelta alas, kun ruoka paloi pohjaan. Itkin aamusta iltaan kun miehellä vääränlainen äänensävy, sanoi väärän sanan. Ei kiitos niitä mielialavaihteluita. Niitä saa kestää raskausaikana, mutta kiitos ei muuten. Raskaana muutenkin vähän parempi olo kun on kuitenkin se ihana vauva vatsassa.

Käytän miellelläni kuparikierukkaa ilman hormoneita. Kestän 10 päivää kestävän vuodon, kun sen että parisuhde hajoaa sekopäisen vaimon takia.

En tosin käytä tällä hetkellä mitään ehkäisyä.
 
"Lähettäjä"
En tajua yhtään mikä on ap:n ongelma? Alaikäinen? Kai nyt aikuinen nainen saa ehkäistä vaikka purukumilla, eikä se kellekään kuulu, paitsi tietenkin viimeistään itse toiminnan alkaessa kumppanille, joka moista saattaa ihan ymmärrettävistä syistä kysyä.
 
Sanonpa vaan, että olen kokeillut koko kavalkaadin ehkäisyvälineitä, mutta jokainen on oireillut todella epäsuotuisasti kohdallani. Viimeisinpänä kierukka, ja ei ole todella ollut kovin miellyttävä kokemus!

Minulle asennettiin v. 2010 kierukka, jonka jälkeen aloin vuotaa verta kuin seula. Kivut olivat järkyttävät. Menin lääkärille ja lääkäri sanoi, että kyllä ne lakkaavat ja määräsi vuotoon lääkettä. Ei lakannut. Aloin voida pahoin ja minua juoksutettiin luukulta toiselle. Kivut olivat päivittäin samaa luokkaa kuin synnytyssupistukset. Kovempia kuin kuukautiskivut. Vihdoin pitkän odotuksen jälkeen minut suostuttiin tutkimaan paremmin ja havaittiin kierukan väärinasennus. Kierukka oli porautunut kohdun seinämään kuin korkkiruuvi, täysin väärään suuntaan kuin kohtu kallistuu! Se oli itselle niin suuri järkytys, etten taatusti enää kierukkaa laita! Ennen kierukkaa ei oltu tehty edes minkäänlaista ultratutkimusta mikä oli tosi kummallista...
 

Yhteistyössä