Miksei Kela teetä Tyttöpakkausta ja Poikapakkausta? :) Olisiko siitä noin liikaa kustannuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)

Kun siis moni valittaa, että liian poikavoittoista tai liian tyttömäinen tmv.
Vaikka tehtäis minkälainen pakkaus niin ei se kelpaa:( Mun mielestä äitiypakkauksen yleinen jakelu tulisi lopettaa ja pakkaus antaa vain sitä TODELLA tarvitseville!!
Törkeää että pakkausta arvostellaan ja haukutaan vaikka sen saa ilmaiseksi:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Ja vielä yks neutraali niille jotka ei tiedä kumpi tulee?
Menee ehkäpä turhan vaikeeks
Tai sitten olisi vaan se yksi neutraali ja jos sitä ei halua, voisi avustuksen ottaa rahana ja ostaa sitten ihan itse mitä vaatteita haluaa.

Ai mutta niinhän se onkin jo.

 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)

Kun siis moni valittaa, että liian poikavoittoista tai liian tyttömäinen tmv.
Vaikka tehtäis minkälainen pakkaus niin ei se kelpaa:( Mun mielestä äitiypakkauksen yleinen jakelu tulisi lopettaa ja pakkaus antaa vain sitä TODELLA tarvitseville!!
Törkeää että pakkausta arvostellaan ja haukutaan vaikka sen saa ilmaiseksi:(
Mutta sitten ne "luuserit" erottuisivat selkeästi. Voitaisiin täälläkin sanoa, että naapuri otti pakkauksen, ne on sitte ihan köyhiä! Se olisi sossuleima otsassa lapsella jo kapalosta lähtien.
 
vieras
Mun mielestä parempi olisi poistaa koko äitiyspakkaus tai muuttaa se tulosidonnaiseksi siten, että vain kaikista pienituloisimmat saisivat pakkauksen. Loppuisi turha napina paketin sisällöstä.
 
vieras
Toisen lapsen kohdalla rupesin ajattelemaan että Kelalla voisi olla kaksi pakkausta: vastasyntyneen pakkaus ja taaperon pakkaus. Jos pari vuotta sitten on vasta saanut vastasyntyneen äp-pakkauksen, ei sitä tarvitse, tarvetta olisi kuitenkin hieman isommille lapsille.:)
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä parempi olisi poistaa koko äitiyspakkaus tai muuttaa se tulosidonnaiseksi siten, että vain kaikista pienituloisimmat saisivat pakkauksen. Loppuisi turha napina paketin sisällöstä.
Pienituloiset ei napise?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)

Kun siis moni valittaa, että liian poikavoittoista tai liian tyttömäinen tmv.
Vaikka tehtäis minkälainen pakkaus niin ei se kelpaa:( Mun mielestä äitiypakkauksen yleinen jakelu tulisi lopettaa ja pakkaus antaa vain sitä TODELLA tarvitseville!!
Törkeää että pakkausta arvostellaan ja haukutaan vaikka sen saa ilmaiseksi:(
Mutta sitten ne "luuserit" erottuisivat selkeästi. Voitaisiin täälläkin sanoa, että naapuri otti pakkauksen, ne on sitte ihan köyhiä! Se olisi sossuleima otsassa lapsella jo kapalosta lähtien.
Sitten poistetaan koko pakkaus ja pienituloiset saa sen äitiysavustuksen rahana, jolloin kukaan ei tiedä kuka sen sai ja mitä sillä on ostettu.

Hyvätuloiset voi ostaa lastenvaatteensa kokonaan itse kun ei pakkaus näemmä enää kelpaa...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä parempi olisi poistaa koko äitiyspakkaus tai muuttaa se tulosidonnaiseksi siten, että vain kaikista pienituloisimmat saisivat pakkauksen. Loppuisi turha napina paketin sisällöstä.
Pienituloiset ei napise?
Todella pienituloiset eivät napise. Mutta suomessa ei taida sellaisia löytyä enää kuin maahanmuuttajien keskuudesta. Muut taitaa olla luusereita, jotka makaa mielummin kotona kuin menee töihin elättääkseen lapsensa.
 
vieras
siten ihmiset vois taas napista kun poiken pakkauksessa on niin tyhmät värit ja onko punanen vaan tyyttöjen väri ja miksei tyttöjen pakkauksessa ole mitään muuta kuin punaista ja v.punaista ja valkoista ja ja ja ja..

uudesta pakkauksesta pakko sanoa, että harmi kun se hymynaamahelistin on poistettu.musta se on ollut aina niin perusjuttu pakkauksessa "kautta aikain".
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:
Miksei ihmiset lopeta valittamista ilmasesta tavarasta?
Niin voisi sen valittamisen lopettaa kun ei sitä pakko ole vastaanottaa.
Ottaa rahat ja ostaa mitä itse tahtoo.
Peesiä pukkaa, ei oo pakko ottaa pakkausta :) Voi ostaa ihan kaiken lapselle itse niin saa just sitä mitä tahtoo ja väritki saa valita :)
 
Saa kai sitä mielipiteensä jokainen sanoa pakkauksesta vaikka sen "ilmaiseksi" saakin. Eihän pakkauksen sisältöä osattaisi kehittääkään enemmän ihmisten toiveita vastaavaksi, jos kukaan ei sanoisi mitään.
Se nyt vaan on yleinen tapa, että asioista keskustellaan ja valitetaankin. Ollaan kuitenkin iloisia, että Suomessa tällainenkin avustus on olemassa. Jokainen voi sitten omalla kohdallaan päättää haluaako sen avustuksen juuri tuona äitiyspakkauksena vaiko rahana. Huonompaan suuntaan mentäisiin, jos avustus poistuisi, että sitä en ainakaan kannata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nuija:
Siksi, että sen pakkauksen saa raskausaikana :headwall: ja 100% varmuutta sikiön sukupuolesta ei voi olla kellään tossa vaiheesssa.
Kyllä se on aika tarkkaan tiedossa, jos on tehty kromosomitestit lapsivesinäytteestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nuija:
Siksi, että sen pakkauksen saa raskausaikana :headwall: ja 100% varmuutta sikiön sukupuolesta ei voi olla kellään tossa vaiheesssa.
Kyllä se on aika tarkkaan tiedossa, jos on tehty kromosomitestit lapsivesinäytteestä.
Juu kyllä varmasti pakkauksen takia kannattaa tästä lähtien tehdä jokaiselle odottajalle lapsivesipunktio. :xmas:
 

Yhteistyössä