Miksei saisi mennä uimaan jos on menkat?

"..."
No tuo tulehdusvaarahan siinä on, joskin käsittääkseni se on aika pieni. Kun kohtu vuotaa, on se tavallaan kuin avohaava (näin joku lääkäri asian minulle selitti), joten täytyy varoa, ettei pääse bakteereja "haavaan".
 
"vieras"
Ei vai? Kyllä mä olen ikäni käynyt uimassa myös menkkojen aikaan, järvessä tai uimahallissa, enkä ole koskaan mitään tulehduksia saanut (vaikken järvessä uidessa välttämättä käytä edes tamponia ).
 
[QUOTE="...";26389487]No tuo tulehdusvaarahan siinä on, joskin käsittääkseni se on aika pieni. Kun kohtu vuotaa, on se tavallaan kuin avohaava (näin joku lääkäri asian minulle selitti), joten täytyy varoa, ettei pääse bakteereja "haavaan".[/QUOTE]


Mietin vain, että ainakaan uimarit ei jätä menkkojen takia treenejä väliin, niin onko noi tulehdukset kuinka yleisiä? Itse en ole menkoista välittänyt, jos uimaan ollaan menossa niin mennään, mutta ei niin säännöllisesti kuitenkaan tule käytyä.
 
[QUOTE="Anne";26389503]Etkö muka OIKEASTI tiedä? :O No mäpäs kerron. Koska VEREN HAJU HOUKUTTELEE HAITA! Eli ei mikään pikkujuttu verinen nainen vedessä![/QUOTE]

Hah, niin TIETENKIN! Miksei tää tullut mieleen? Huh, onneksi menin vaan altaalle :D
 
[QUOTE="Anne";26389503]Etkö muka OIKEASTI tiedä? :O No mäpäs kerron. Koska VEREN HAJU HOUKUTTELEE HAITA! Eli ei mikään pikkujuttu verinen nainen vedessä![/QUOTE]

Miten se veri voi haista kun tamponi on tiiviisti lähes hapettomassa tilassa naisen sisällä ja onko uimahalleissa tai Suomen järvissä tai meressä haita :D No taisi olla provo muutenkin mut vastasin silti :)
 
[QUOTE="...";26389487]No tuo tulehdusvaarahan siinä on, joskin käsittääkseni se on aika pieni. Kun kohtu vuotaa, on se tavallaan kuin avohaava (näin joku lääkäri asian minulle selitti), joten täytyy varoa, ettei pääse bakteereja "haavaan".[/QUOTE]

Tän mä ymmärrän synnytyksen jälkivuodon yhteysessä, mutta harvalla ne tavalliset menkat niin valtavat on, että kohdunsuu kovin auki olisi.
 
.....
NO uimarit jotka treenaa menkkojen aikana käyttää toki tamppoonia. Eikai ne nyt anna veren valua altaaseen, yök. Tulehdusriski on vaan jos bakteereja sisältävä vesi menee kohdunsuulle ja siitä bakteerit kohtuun/kohdunkaulakanavaan.
 
Ei tulehdu
Mietin vain, että ainakaan uimarit ei jätä menkkojen takia treenejä väliin, niin onko noi tulehdukset kuinka yleisiä? Itse en ole menkoista välittänyt, jos uimaan ollaan menossa niin mennään, mutta ei niin säännöllisesti kuitenkaan tule käytyä.
Kertaakaan en uimarivuosinani mitään tulehdusta saanut, vaikka treenasin joka päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppäri
"tietämätön"
mulla on sillain että oli menkat jo ollu melkee viikon ja oon menossa uimaan kun ei verta enää tuu. mut sit aamulla oli jotain semmosta ihan pieni läikkä jotain tahmeeta, nii uskallanko ? ja mitä tapahtuu jos bakteerit pääsee sisään ??
 

Yhteistyössä