Miksen saisi lahjoa kunnolla???

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Tässä on koko perheellä ollut nyt melko rankkaa viime ajat.
En osta lapsille koskaan leluja muuten vaan, joskus todella harvoin palkintona jostain, mutta yleensä en edes synttärilahjaksi.

Nyt sitten haluan joulusta heille ikimuistoisen ja haluaisin kunnolla lahjoa, ostaa kaiken mitä toivelistoilla on ja muuta kaikkea pientä kivaa mistä tiedän että ilahtuvat.
En mitään turhaa kuitenkaan mikä menee heti roskiin vaan kunnon leluja ja tarvikkeita.

Onko tämä nyt sitten niin väärin kun mies tuhahtelee että eikö niille nyt ole jo tarpeeksi.

Kyse ei kuitenkaan ole tuhansista vaan sadoista euroista per lapsi. Ehkä noin 15 lahjaa per lapsi ja rahaa menee yhteensä vajaa kaksi tonnia. Talous kestää kyllä.
 
22222
No kuulostaa minusta kyllä varsin hurjalta. Tuhlata pari tonnia joululahjoihin. Voisithan panostaa kyllä lahjoihin, mutta eiköhän se "ikimuistoinen joulu" syntyisi paremmin muista asioista kuin siitä että ostetaan kalliita lahjoja.
 
"vierasvieras"
Miks noin paljon kerralla? Miksi ette anna synttärilahjoja ja ehkä silloin tällöin jotain pientä? Eihän lapset osaa käsitellä noin montaa lahjaa kerrallaan.
 
"höh"
Kyllähän mä ikimuistoisen yritän muutenkin tehdä. Meillä nyt vaan on sellainen tapa että kun sukulaisetkin aina tuo leluja ym lahjaksi niin me ei osteta oikein koskaan mitään.

Ja nuo kaikki ei tokikaan ole leluja vaan tekniikkaa ja esim. pelejä, sisustusjuttuja ym.
 
vierass
Mä sain viime jouluksi ylimääräistä rahaa ja pistin ainakin pari tonnia lahjoihin. Lapset oli onnessaan ja itselle oli kiva myös. Ymmärtävät edelleen että ei joka vuosi välttämättä saa niin paljon. Oli ihana toteuttaa toiveita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hansu81
"vieras."
Lapset varmaan saa sukulaisilta toisen 15 lahjaa, joten on tuo se huomioiden aika suuri määrä. Itsekin olen tänä vuonna innostunut mielestäni jo vähän liikaa, kun lapselle on ostettu jo 5 lahjaa ja rahaa mennyt n. 150 euroa. Kun saa kuitenkin isovanhemmilta ison kasan myös, oikeastaan ihan tarpeeksi vaikka me vanhemmat ei ostettaisi yhtään lahjaa. Mutta nyt kun lapsella on jo selkeitä toiveita, niitä on kiva toteuttaa.
 

Yhteistyössä