Miksi äidin aivot jäävät synnytyssaliin?

  • Viestiketjun aloittaja Samaa ihmettelee kaverit
  • Ensimmäinen viesti
minä
mulla vei toinen synnytys muistin aivan kokonaan. En voi enää luottaa (ennen tarkkaan) muistiini ollenkaa!

Sen huomaa usein ja ihan arkisissa asioissa jopa niin pahasti että olen välillä niin huolissani että suunnittelen lääkäriin menoa!!
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulla vei toinen synnytys muistin aivan kokonaan. En voi enää luottaa (ennen tarkkaan) muistiini ollenkaa!

Sen huomaa usein ja ihan arkisissa asioissa jopa niin pahasti että olen välillä niin huolissani että suunnittelen lääkäriin menoa!!
Minulle lääkäri totesi että stressi vie muistin kun sanoin etten muista otinko reseptin enkä muutakaan..
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulla vei toinen synnytys muistin aivan kokonaan. En voi enää luottaa (ennen tarkkaan) muistiini ollenkaa!

Sen huomaa usein ja ihan arkisissa asioissa jopa niin pahasti että olen välillä niin huolissani että suunnittelen lääkäriin menoa!!
Minulle lääkäri totesi että stressi vie muistin kun sanoin etten muista otinko reseptin enkä muutakaan..
voipi olla... en tiedä... mutta mua ärsyttää kun ennen oli niin tarkka muisti ja tällä hetkellä en yksinkertaisesti muista mitään... esimerkkejä olisi vaikka kuinka monia... en kyllä tällä hetkellä muista yhtäkään;)

Ei oo taas todellista...
 
Ap
Käyn hitaalla n. 6kk synnytyksen jälkeen. Unohtelen asioita kokoajan jopa sanoja kesken lauseen.
Se on hauska jutella toisen tuoreen äidin kanssa. Kumpikaan ei muista mitään.
Mutta miksi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulla vei toinen synnytys muistin aivan kokonaan. En voi enää luottaa (ennen tarkkaan) muistiini ollenkaa!

Sen huomaa usein ja ihan arkisissa asioissa jopa niin pahasti että olen välillä niin huolissani että suunnittelen lääkäriin menoa!!
Näin minullakin!
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Ne aivot katoo kyllä raskauden aikana jo kun RADE iskee. Ja aivot löytyy taas kun lapsi on sen verran iso et hampaat on jo suussa. =) Silkkaa väsymystä siis.
lapsi jo kolme.... ja nukkuu yöt!!
Meinaatko et sul on vieläkin siis aivot kadoksissa?
jep... tai sit jotain muuta... sen takia oonkiin huolissani!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Ne aivot katoo kyllä raskauden aikana jo kun RADE iskee. Ja aivot löytyy taas kun lapsi on sen verran iso et hampaat on jo suussa. =) Silkkaa väsymystä siis.
lapsi jo kolme.... ja nukkuu yöt!!
Meinaatko et sul on vieläkin siis aivot kadoksissa?
jep... tai sit jotain muuta... sen takia oonkiin huolissani!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse menin ekat 2v täydessä sumussa kun jouduin nousee tuttia suuhun laittamaan sata kertaa yössä. Muisti oli kehno. Jatkoin opintoja kuitenkin ja palasin aivan normaaliin tilanteeseen.
Samoin nyt taas huomasin et pää on hatara. Tästä on kuitenkin taas saatava itseni taas oikeille raiteille vaikka ei olis helppoa.
Kannattais varmaan harrastaa jonkin sortin aivojumppaa jos ei saa tavallisina päivinä tarpeeks haasteita.
 
juu
raskausaika ja imetys plus valvominen tekevät ton muistamattomuuden. ja niin kuin joku jo totesikin niin stressi lisää muistamattomuutta. saman oon huomannut itsekin. tosin oon aina ollut vähän hajamielinen... :D
 

Yhteistyössä