Miksi annatte lapsille 3 nimeä??

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Tätä olen siis aina vähän ihmettelly.. varsinkin jos ne kaikki nimet on pitkiä ja sukunimikin pitkä niin eikös se ole aika sekavan kuuloista?? kaksi nimeä on selkeämmän kuuloista.. joo, tiedän että monet haluaa niitä suvussa kulkevia nimiä antaa lapsilleen mutta siltikin..

Ja haluan vielä lisätä että en tarkoita tätä kommenttia pahalla.. mutta mietinpähän vain..
 
no
jokainen tyylillään :)

Meillä oli kaksi nimeä, jotka haluttiin antaa, mutta ne ei kertakaikkiaan sopinut perätysten, joten laitettiin sopiva "täytenimi" väliin ja saatiin nimi, josta tykkään kokonaisuudessaan vielä 8 vuoden jälkeenkin paljon.

mulla ei ole väliä, onko nimiä 2 vai 3, kunhan omaan korvaan kuulostaa hyvälle. Joskus 2 jää vähän vajaaksi mun makuun.
 
b
Mun isällä, hänen veljillään ja omilla veljilläni on kolme nimeä. Kun sain itse pojan niin halusin hänellekin kolme nimeä. Miehelläni tosin on vain kaksi nimeä, mutta sukunimi on lyhyt.
 
No vähän niin ku sattumalta toiseks vanhimmalle tuli kolme nimeä. Tosin etunimi ja toinen nimi on lyhyitä ja vasta kolmas nimi on pitkä. Alun perin oli aikomus antaa 2 nimeä, mut hetken mielijohteesta lisättiin se yksi nimi niiden väliin. Muilla on kaks nimeä.
 
Siksi kun vain yksinkertaisesti haluan. Otin itsellenikin yhden nimen lisää jotta minullakin on 3 etunimeä.

Onpahan lapselle isona sitten nimiä mistä valita puhuttelunimi ilman että pitää nimeä välttämättä mennä kokonaan vaihtamaan B)
 
Hömppä
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Tätä olen siis aina vähän ihmettelly.. varsinkin jos ne kaikki nimet on pitkiä ja sukunimikin pitkä niin eikös se ole aika sekavan kuuloista?? kaksi nimeä on selkeämmän kuuloista.. joo, tiedän että monet haluaa niitä suvussa kulkevia nimiä antaa lapsilleen mutta siltikin..

Ja haluan vielä lisätä että en tarkoita tätä kommenttia pahalla.. mutta mietinpähän vain..
Mitä väliä? =D Eipä noita toisia nimiä missään juuri käytetä, että harvoin joutuu päivittelemään että "onpa sekavan kuuloista noin monta nimeä" =D
 
äitee
Ja meillä taas tykätään antaa vain yksi nimi - koska milloin sitä lasta kutsutaan niillä kahdella tai kolmella nimellä? Ne vain koristavat papereita ja ovat riesa (itselleni) kun niitä joutuu rustaamaan kaikkiin virallisiin papereihin -- itselläni on kolme nimeä ja suunnitelmissa jättää vain etunimi kun ovat varsinainen riesa vaikka itse nimissä ei ole mitään vikaa.
 
vierailija
Kolmesta nimestä saa persoonallisemman kokonaisuuden, varsinkin, jos nimet ovat suht tavallisia kalenterinimiä. Esim. jos haluaa lapselleen nimeksi vaikka Iida ja suvusta toisiin nimiin Marian, niin persoonallisuutta saa lisää laittamalla väliin vaikka Myrnan. Meillä ei näitä nimiä käytössä, eikä aivan näin yleisiäkään (kuin Iida ja Maria), mutta tämä oli syynä keskinimeen.
 
tiedätkös
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Siksi kun vain yksinkertaisesti haluan. Otin itsellenikin yhden nimen lisää jotta minullakin on 3 etunimeä.

Onpahan lapselle isona sitten nimiä mistä valita puhuttelunimi ilman että pitää nimeä välttämättä mennä kokonaan vaihtamaan B)
Tää sun perustelu oli vähän hassu, kun itse kerroit lisänneesi itsellesi nimen. Eikö tuolla logiikalla juurikin pitäisi antaa lapsillekin vain kaksi nimeä, että voisivat valita myöhemmin itselleen kolmannen vapaasti. Enitenhän niitä nimiä silloin on käytössä. Kolmella etunimellä joutuu luopumaan jostain nimestä, jos haluaa ottaa uuden nimen. Tämä on itseasiassa meillä ollut se painavin syy, miksi lapsilla on "vain" kaksi nimeä.
 
mie
meidän pojilla on isän ja toisella papan toinen nimi ja ne ei yksinkertaisesti "sointunut" peräkkäin, joten oli väliin laitettava lisänimi. ja erittäin tyytyväinen oli nimii edelleenkin...
ja kuopuksen kohdalla sattui vielä että "täytenimi" oli aikoinaan suvussa kulkenut nimi.
 

Yhteistyössä