Miksi et rekisteröidy palstalle?

---
Oon rekisteröitynyt, mutta en kijaudu sisään. Kivempi kirjoittaa harmaana. Osallistun aika tiiviisti tietyn aihepiirin kirjoitteluun ja en halua, että minut aletaan tunnistaa "siksi samaksi kirjoittajaksi". Siis ihan faktaa kirjoitan alasta, jonka tunnen hyvin.
 
[QUOTE="vieras";27864684]On. Olen huomannut, että on iha älyttömän helppo tunnistaa ihmisiä. Kirjoitan välillä arkaluonteisia juttuja ja tiedän, että tuttuja käy täällä. Siksi.[/QUOTE]

Tuo on mielestäni pätevä syy olla rekisteröitymättä. Smaoin se jos käy vain kerran- pari ja jatkaa sitten matkaansa.
Toisaalta näitä joitain poikkeuksia (ja sellaisia toki on) lukuunottamatta uskon, että pääsääntöisesti rekisteröitymättömyys on usein palstalla vierailevalla halua varmistaa, ettei koskaan joudu millään vastaamaan mistään sanomastaan. Eli tuolla perusteella määrittelevät itse omien sanomistensa arvon.
 
-.-
En vaan halua että minut tunnistetaan. Tai toki voisin rekata jonkun nimimerkin ja sillä kirjottaa kaikki liibalaabat, ja jättää tunnistettavat asiani harmaana kirjotettavaks.
Tällä hetkellä mulla on kyllä aina sama nimimerkki, mutta harmaana.
 
minnee
Tuo on mielestäni pätevä syy olla rekisteröitymättä. Smaoin se jos käy vain kerran- pari ja jatkaa sitten matkaansa.
Toisaalta näitä joitain poikkeuksia (ja sellaisia toki on) lukuunottamatta uskon, että pääsääntöisesti rekisteröitymättömyys on usein palstalla vierailevalla halua varmistaa, ettei koskaan joudu millään vastaamaan mistään sanomastaan. Eli tuolla perusteella määrittelevät itse omien sanomistensa arvon.
Joidenkin tänne rekisteröityneidenkin kohdalla voi miettiä, että miten seisovat omien puheidensa takana. Ei kirjoituksistaan/sanomisistaan vastaaminen ole ainoastaan sitä, että pelkää tunnistetuksi tulemista. Se on myös sitä, että oikeasti myös tiedostaa sen, että omat puheet/kirjoitukset ovat tekoja, joilla on vaikutus toisiin ihmisiin. Sekä mustana että harmaana on samalla tavalla vastuussa jutuistaan, jäi niistä kiinni tai ei.
 
"vieras"
Joidenkin tänne rekisteröityneidenkin kohdalla voi miettiä, että miten seisovat omien puheidensa takana. Ei kirjoituksistaan/sanomisistaan vastaaminen ole ainoastaan sitä, että pelkää tunnistetuksi tulemista. Se on myös sitä, että oikeasti myös tiedostaa sen, että omat puheet/kirjoitukset ovat tekoja, joilla on vaikutus toisiin ihmisiin. Sekä mustana että harmaana on samalla tavalla vastuussa jutuistaan, jäi niistä kiinni tai ei.
Olen ketjun numero 5. Ymmärrän pointtisi, mutta minusta minulla ei olekaan mitään velvollisuutta vastata sanoistani kenellekään jos ja kun kerron omia arkaluonteisia asioitani.
 
"vieras"
Olen kirjautunut, mutta en halua kirjoittaa Mitäs nytille kirjautuneena. Ihmiset ovat oikeasti tosi helposti tunnistettavissa. Yhden nikin tunnistin puolitutuksi pienestä kirjoittamastaan jutusta. Tykkään olla seinäkukkanen. Yks syy on se, että olen huomannut, että ainakin määrätyille nikeille v*ttuillaan heti rankasti ja heitä seurataan, itse en tuota jaksaisi.
 
[QUOTE="vieras";27865076]Olen ketjun numero 5. Ymmärrän pointtisi, mutta minusta minulla ei olekaan mitään velvollisuutta vastata sanoistani kenellekään jos ja kun kerron omia arkaluonteisia asioitani.[/QUOTE]

Minä taas koen ihan päinvastoin, että minulla on nimenomaan suurin vastuu ja velvollisuus silloin kun käsitellään arkaluonteisia asioita.
:)
 
minnee
[QUOTE="vieras";27865076]Olen ketjun numero 5. Ymmärrän pointtisi, mutta minusta minulla ei olekaan mitään velvollisuutta vastata sanoistani kenellekään jos ja kun kerron omia arkaluonteisia asioitani.[/QUOTE]

Tarkoitan enemmän niin päin, että mitä sanoo toisista ja toisille. Jos haluaa pitää yksityisyyttä siinä, mitä kirjoittaa itsestään ja omista asioistaan, se on ihan ymmärrettävää. Mutta tällä palstalla on aika paljon sellaistakin meininkiä, että heitetään todella törkeää rasistista "läppää", tai muuten puhutaan ihmisistä ja ihmisille inhottavasti - perustelematta omia puheita. Oli sitten täällä harmaana tai mustana, sitä on vastuussa omista puheistaan ja niiden seurauksista toisille sitä lähinnä tarkoitin.
 
"Jenis"
Mä oon laiska, mulla on tää sama nikki mustana mutta en jaksa vaivautua kirjautumaan ;) Lisäksi mua pelottaa että sitten musta tulee joku tietty "tyyppi" täällä, alan kuulua kalustoon ja jään jumittamaan tänne ikuisiksi ajoiksi. Sitte muut alkaa kaivamaan jotain ketjuja miljoonan vuoden takaa että kato nyt, näinkin sä oot sanonut. No thanks.
 
"vieras"
Minulla oli aikanaan tunnus, ja kirjoittelin tuonne toiselle osastolle säännöllisesti tiettyyn ketjuun. Muutamia henkilökohtaisia asioita tuli kerrottua, ei mitään kauhean erityistä kuitenkaan. Ja kuinkas sitten kävikään: tässä muutaman tuhannen henkilön kyläpahasessa oli yksi, joka minut sieltä bongasi. Vanha kouluaikainen "kaverini".
Hän puhui miehelleen erään asian, jonka olin sinne kirjoittanut, ja tuo hänen mies puhui minun miehelle sen.
En sitten sen jälkeen ole kirjautunut.
 
minnee
Minä taas koen ihan päinvastoin, että minulla on nimenomaan suurin vastuu ja velvollisuus silloin kun käsitellään arkaluonteisia asioita.
:)
No toiset käsittävät vastuun niin, että asioista joko puhutaan tai ei puhuta. Että vastuullinen ihminen ei puhu aroista asioista, edes sellaisista, jotka koskevat vain häntä itseään. Toiset ajattelevat, että vastuullisuus liittyy tapaan puhua. Ettei ole varsinaisesti kiellettyjä aiheita, vaan asioista voi puhua niin moneen sävyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä