"Miksi hankit lapsen tuossa elämäntilanteessa?"

Osallistuin eräällä keskustelupalstalla keskusteluun aiheesta äitien vapaa-aika. Siellä kerroin, että kaverini ovat pääosin sinkkuja eikä heillä lapsia ole (itse siis olen nyt raskaana). Tokaisin myös, että vaikka he raskaudestani ja tulevasta vauvasta ovat innoissaan varmasti haluavat välillä viettää tyttöjen iltaa jne ilman vauvaani ja niin haluan minäkin (tämä ei sitten tarkoita sitä että juoksisin joka viikonloppu baarissa). Heti sain tylyä kommenttia, että minkä takia hankkiuduin raskaaksi elämäntilanteessa, jossa kaverini ovat sinkkuja ja lapsettomia...

Eikö siis riitä, että parisuhde, työasiat, talous jne on kunnossa, vaan pitäisi odottaa että myös kaverit on samassa tilanteessa ennen kuin alkaa perhettä perustamaan? Olenko mä jotenkin erikoinen poikkeus, onko yleensä niin että kaveriporukassa ollaan täysin samassa elämäntilanteessa ja lapsetkin hankitaan samaan aikaan?
 
mä en tajuu miks pitäis odottaa ttollasessa asiassa :D toisaalta onhan se ihan kivaa kun on ystävien kanssa samanikäisiä lapsi jne. mulla kävi niin hyvä tuuri että oltiin parhaan ystäväni kanssa samaan aikaan raskaana ja lapsilla on 3kk ikäeroa :D oli kiva odottaa yhdessä ja sit lapsien synnyttyä on kiva kun saa tukea toiselta, kun ollaan samassa tilanteessa :D
 
"vieras"
No jos olisin odottanut, että kaverit saa lapsia niin niitä ei olis vielä yhtään eikä tuliskaan. Mulla on kaveripiirissä vaan iki sinkkuja ja omasta tahdostaan lapsettomia. kaikki luovat omaa uraa, eikä siihen lapset mahdu. Ikää jo yli 40v.
 
Huvittavinta on se, että kaikki kaverini eivät edes lapsia halua joten ilmeisesti munkin olis sit pitänyt jättää perhe perustamatta :D Olishan se toki just mukavaa jos olisi kaveri samassa tilanteessa, mutta en mä nyt sen takia alkaisi perheenperustamista lykkään monella vuodella...
 
"jaa"
Itse olin kaveri porukkani ensimmäinen äiti. Oli kiva päästä välillä viettämään tyttöjen iltaa kavereiden kanssa ilman vauvaa. Nykyään se onnistuu enää todella harvoin, koska aina jonkun lapsi on kipeä tai ei saada lasten vahteja yhtä aikaa. Vietän kaiken aikani lasten kanssa ja nautin siitä, mutta välillä on kiva olla myös aikuisessa seurassa.
 
"vieras"
No mepä saatiin todella mehukasta kritiikkiä kun saimme 'yllätys'vauvan. Meille ei yksikään vauva ole tupsahtanut sen seurauksena, että meidän kalsarit ovat olleet samassa koneellisessa pesussa. Tämä vauva olisi voinut tulla meille reilun kahden vuoden ajan. Sitten totesimme, että ikäero isompiin alkaa tulla liian isoksi ja mekin alamme olla jo vanhoja. Ja hupsan, sitten vauva päättikin vielä tulla :D!
No, joka tapauksessa miehen veljen vaimo on sitä mieltä, että olemme 'tehneet' vauvan hänen kiusakseen |O!!! Heillä siis on jo molemmilla lapsia mutta ei yhteisiä.
 

Yhteistyössä