Miksi ihmise sanovat niin? (Toivottavasti olet viimeinen krt raskaana)?

Suomalaiset antavat itsestään sen verran alentavan kuvan että voin sanoa että kaikki halut lähti lähettää ja tehdä 10lle suomalais perhelle joululahjoja mitä ajattelimme mun synnytyksen jälkeen vääntämään lasten kanssa.

Se kyllä menee mutta aivan toiseen maahaan, ihmisille jotka oikeasti apua tarvitsevat, täällä tuntu ihmiset tarvitsevat jotain muuta apua kun rahallista ja mulle riittää että hakkan omalla ,, (palstan?) paskalla duunilla,, tänne veroja. Palstalla kun tosielämässä en saa kovin järkevän kuvan enää suomalaisita, sääli :).
No hyvä, että maksat niitä veroja kun sun käsityksen mukaan oletkin ainut joka niitä maksaa ;)
 
hvg
Suomalaiset antavat itsestään sen verran alentavan kuvan että voin sanoa että kaikki halut lähti lähettää ja tehdä 10lle suomalais perhelle joululahjoja mitä ajattelimme mun synnytyksen jälkeen vääntämään lasten kanssa.

Se kyllä menee mutta aivan toiseen maahaan, ihmisille jotka oikeasti apua tarvitsevat, täällä tuntu ihmiset tarvitsevat jotain muuta apua kun rahallista ja mulle riittää että hakkan omalla ,, (palstan?) paskalla duunilla,, tänne veroja. Palstalla kun tosielämässä en saa kovin järkevän kuvan enää suomalaisita, sääli :).
Sinä sen sijaan annat itsestäsi kovin ylentävän kuvan lähes aina :D nytkin kuvottelet olevasi ainoa Joulupuu keräykseen osallistuva tällä palstalla. Me muut olemme sossupummeja jotka odottaa sun almujasi ja lahjojasi.
 
hmph
Niinpä niin, Milanna mukamas kokenut ja lukenut yrittäjä, harmi vaan ettei yritykset pysy muutamaa kuukautta pidempään kasassa. :D Turhaan sä Milanna suomalaisia haukut, ette te ryssät sen parempia ole.
 
cxx
Ketuttaako kovinkin siellä mopin varressa?
Joudun tuottamaan pettymyksen sillä leipä tulee vankasti ja tasaisesti tietokoneen edessä istuen mutta ei, ei ketuta. Sitä vastoin ap:n elvistely säälittää.Toivottavasti tervettä itsetuntoa tulisi lisää niin tarvitsisi joka asiaa akaen henk koht elämön paljastuksista ja yrityksistä kysyä ja tilittää palstalla. Ehkä sitten saisi oikeita ystäviäkin. Viitaten aloitukseen.
 
Sinä sen sijaan annat itsestäsi kovin ylentävän kuvan lähes aina :D nytkin kuvottelet olevasi ainoa Joulupuu keräykseen osallistuva tällä palstalla. Me muut olemme sossupummeja jotka odottaa sun almujasi ja lahjojasi.
Yritin äsken kuvitella itseä ainoana joulupukkina ja yritin kuvitella miten olisi jos vain minä kävisin töissä ja muuta olisivat sossupummeina, mutta en onnistunut :(. En tiedä minkälaista se on tai voiko myös olla syy että sun päässä ne ajatukset ja en osaa samalla tavalla ajatella? Pahoittelen, en ihan kaikkeen pystyy näköjään :).
 
Joudun tuottamaan pettymyksen sillä leipä tulee vankasti ja tasaisesti tietokoneen edessä istuen mutta ei, ei ketuta. Sitä vastoin ap:n elvistely säälittää.Toivottavasti tervettä itsetuntoa tulisi lisää niin tarvitsisi joka asiaa akaen henk koht elämön paljastuksista ja yrityksistä kysyä ja tilittää palstalla. Ehkä sitten saisi oikeita ystäviäkin. Viitaten aloitukseen.
Mun ei tarvitse saada oikeita ystäviä kun ne ovat jo minulla ;P. Viitaten aloitukseen se on sellainen n.s. kaveri joka tuli ja niin kuin huomasit meni jo :)
 
pokkura
Joitakin ihmisiä onnittelen lämpimästi viidennestä lapsesta, joitakin en. Riippuu ihan siitä, miten onnellisena ja tervetulleena asiana koen tuon lapsen maailmaansaattamisen juuri ko. perheeseen. Olisiko tässä syy, ehkä ystäväsi mielestä sinulle taitaa jo muksut riittää? Ei osannut asiaa kauniimminkaan ilmaista?
 
hbcx
Mun ei tarvitse saada oikeita ystäviä kun ne ovat jo minulla ;P. Viitaten aloitukseen se on sellainen n.s. kaveri joka tuli ja niin kuin huomasit meni jo :)
No toivotaan niin :) lukemattomia kertoja olet palstalla valittanut sinua hyväksikäyttäneistä kavereista ja tuttavista, toivottavasti ne jotka on jäljellä on ihan oikeasti ystäviä.

Mainitsit että tuo kaveri ei ymmärrä arvojasi, lapsia, työtä ja yrttäjyyttä. No ethän sinäkään ymmärrä heidän elämäänsä, siis mainitsit lapsettomat ja opiskelevat. Tiedäthän että on täysin normaalia Suomessa olla alle 30-vuotiaana lapseton ja opiskelija :) ? Ensisynnyttäjän keski-ikä on melkein 29 b. ja ammattejakin/tutkintojakin hankitaan usein enemmän kuin yksi. Tämä tietysti saattaa olla käsittämtöntä ihmiselle jolla juuri ja juuri peruskoulu suoritettu eikä yhtään tutkintoa ja 4 lasta parille miehelle alle 3-kymppisenä...
 
Öhhh
No höh miten mahdollista päästä ammattikouluun jos juuri ja juuri suoritettu yläaste? Olen varma suprihminen :D... Mutta nyt pahoittelen lapsukaiset lähden syömään ja nauttimaan elokuvasta :p
Eikö ammattikouluun mennä juuri nimenomaan heti yläasteen jälkeen? Ja sinne menee kai suurin osa niistä jotka saavat sen yläasteen juuri ja juuri suoritettua, lukioon taas jatkaa ne joilla se yläaste on mennyt paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
Lukioon kun en ikinä halunnutkaan. Oliko pakko sinnekin lähteä? Valitettavasti halusin olla yrittäjänä aina, silloin vaan halusin ravintolan tai baarin, siksi menin opiskelemaan tarjoilijaksi ja kokkiksi, pyydän anteeksi kun taas tein jotain väärin :( sellaista se on olla tuhma viruhoro...
 
Viimeksi muokattu:
"uuu"
Oletko sä Milanna kysynyt sun äidiltä, että jaksaako se hoitaa vielä yhtä lisä lasta? Mielestäni on vähän itsekästä tehdä vain lisää ja lisää lapsia ja sitten antaa oman äidin hoitaa niitä jos ei ole edes kysynyt etukäteen että jaksaisiko hän
 
"Sairaanhoitaja"
Onko Mummeliisan mielestä siivooja jotenkin huono ammatti, vai miksi mopin varressa olevaa vituttaisi? Ilmeisesti poistanut kommenttinsa kun en tiedä kenelle tuon kirjoitti...
Mun sukulainen opiskeli laitoshuoltajaksi koska hän pitää siivoamisesta. Hän työskentelee vanhainkodissa laitoshuoltajana ja on todella tyytyväinen työhönsä. Palkka ei ole suuri, mutta sillä pärjää.

Siivoojan ammatti ei ole huono ja jotkut oikeasti tekee sitä työtä vapaasta tahdosta eikä olosuhteiden pakosta kun ei muuta työtä ole. Siivojat/laitoshuoltajat ovat todella tarpeellisia, sen näkee varsinkin hoitoalalla.
 
vvvvv
Alkuperäinen kirjoittaja Öhhh;30396923:
Eikö ammattikouluun mennä juuri nimenomaan heti yläasteen jälkeen? Ja sinne menee kai suurin osa niistä jotka saavat sen yläasteen juuri ja juuri suoritettua, lukioon taas jatkaa ne joilla se yläaste on mennyt paremmin.
Ammattikouluihin ei enää niin vaan mennä. Halutuimmille aloille on kovemmat keskiarvo- ja pääsykoevaatimukset mitä keskiverto lukioihin. Monella nuorella on edelleen se harhaluulo, ett kyllä sitä aina johonkin pääsee jotain opiskelee - Ei pääse.
 
[QUOTE="Sairaanhoitaja";30397179]Mun sukulainen opiskeli laitoshuoltajaksi koska hän pitää siivoamisesta. Hän työskentelee vanhainkodissa laitoshuoltajana ja on todella tyytyväinen työhönsä. Palkka ei ole suuri, mutta sillä pärjää.

Siivoojan ammatti ei ole huono ja jotkut oikeasti tekee sitä työtä vapaasta tahdosta eikä olosuhteiden pakosta kun ei muuta työtä ole. Siivojat/laitoshuoltajat ovat todella tarpeellisia, sen näkee varsinkin hoitoalalla.[/QUOTE]

Oho eli olinko mä loistava tyyppi silloin kun tein siivoushommia about 10v sitten? ;D Sekä opastan edelleenkin ko hommassa, kun yks yritys myyty ja muutettu, osallistun silti?
 
Öhhh
Lukioon kun en ikinä halunnutkaan. Oliko pakko sinnekin lähteä? Valitettavasti halusin olla yrittäjänä aina, silloin vaan halusin ravintolan tai baarin, siksi menin opiskelemaan tarjoilijaksi ja kokkiksi, pyydän anteeksi kun taas tein jotain väärin :( sellaista se on olla tuhma viruhoro...
Ei siinä mitään väärää ole, hienoa että löytää mieluisan työn, oli se sitten ammattikoulupohjalta, korkeammin koulutettuna tai vaikka ilman koulutusta tai yrittäjyyttä. Toi sun edellinen kommenttisi taas kuulosti siltä että olisi joku ihme että pääsee yläasteelta jatkamaan ammattikouluun, mä vaan tarkoitin että sehän on ihan normaali tapa kouluttautua. Ja jos koulu ei kovin hyvin suju yläasteellakaan niin varmaan ammattikoulu on parempi vaihtoehto kuin lukio.

Mä en halveksi mitään työtä, mutta mulle tulee välillä olo että sä halveksisit muiden töitä? Voin olla väärässäkin, kielimuuri voi aiheuttaa ongelmia kirjoitustyylissä ja ehkä sä jotenkin hermostut kun saat niin paljon negatiivista palautetta ja siksi vastaat helposti hyökkäämällä.

On myös ikävän kuuloista kun luokittelet kaikki jotka ei tee töitä 24/7 sosiaalipummeiksi. Ihminen pystyy elättämään itsensä ja perheensä myös ihan normaalilla työajalla, ehkä osa-aikatyöllä tai niin että toinen on kotona lasten kanssa tai opiskelee ilman että siinä tarvitaan mitään sossua. Me ei olla koskaan saatu kyseisestä paikasta senttiäkään, silti toinen on voinut opiskella toisen ollessa töissä ja ollaan pystytty olemaan koti-isänä ja kotiäitinä, nyt mä teen vuorotöitä vajaalla työajalla niin ettei lasten tarvisi olla niin paljoa hoidossa vaan saavat viettää aikaa omien vanhempien kanssa.
 
No kuulostaapa tutulta :(

Mulle myös sanottu, että eikö kaksi lasta riittänyt ja pitikö nyt ihan peräjälkeen saada vielä kaksi lisää. Ei tunnu kovin kivalta.

Itse hoidan myös yritystä tässä samalla, me ei tarvita kylläkään ulkopuolisia hoitajia, koska mies tekee hommia myös. Ei oteta stressiä ja tehdään se mitä pystytään nyt kun nuorimmat lapset on vielä pieniä. Toinen hoitaa lapsia ja toinen pakkaa tilauksia ja vuoro vaihtuu :D

Luin toisesta ketjusta, että sulla jo viikkoja hirmuisasti, sanoiko ne tyksiin kun soitit että koska saat sinne mennä ellei mitään kuulu? Onhan sinulla heti maanantaille jokin kontrolliaika? Huolissani minä vain :)
 

Yhteistyössä