Miksi ihmise sanovat niin? (Toivottavasti olet viimeinen krt raskaana)?

jifdejc
Suomalaiset antavat itsestään sen verran alentavan kuvan että voin sanoa että kaikki halut lähti lähettää ja tehdä 10lle suomalais perhelle joululahjoja mitä ajattelimme mun synnytyksen jälkeen vääntämään lasten kanssa.

Se kyllä menee mutta aivan toiseen maahaan, ihmisille jotka oikeasti apua tarvitsevat, täällä tuntu ihmiset tarvitsevat jotain muuta apua kun rahallista ja mulle riittää että hakkan omalla ,, (palstan?) paskalla duunilla,, tänne veroja. Palstalla kun tosielämässä en saa kovin järkevän kuvan enää suomalaisita, sääli :).
Suomalainen se ole Milanna sinäkin.
 
Tiedän tunteen
Jotkut töksäyttelee tuollaisia, ajattelemattomuuttaan, kateudesta tai sitten ihan vaan aidosta ihmetyksestä, kun eivät tosiaan ymmärrä toisen ajatustapaa/elämäntyyliä.

Itseäni sapetti aivan älyttömästi, kun yksi kaveri kertoessani odottavani toista lasta sanoi vain, että niin joo, eipähän sit tarvitse vielä mennä takaisin töihin. Ollaan tunnettu kauan, joten luulisi hänen tietävän etten ole koskaan vieroksunut työtä. Jos tavoitteena olisi päästä elämässä mahdollisimman helpolla, en olisi tehnyt sitä ensimmäistäkään lasta.

Kummasti tuollainen yksittäinen heitto jää harmittamaan, kun se kuulostaa arvostelulta.
 
pläääh
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;30397295:
No kuulostaapa tutulta :(

Mulle myös sanottu, että eikö kaksi lasta riittänyt ja pitikö nyt ihan peräjälkeen saada vielä kaksi lisää. Ei tunnu kovin kivalta.

Itse hoidan myös yritystä tässä samalla, me ei tarvita kylläkään ulkopuolisia hoitajia, koska mies tekee hommia myös. Ei oteta stressiä ja tehdään se mitä pystytään nyt kun nuorimmat lapset on vielä pieniä. Toinen hoitaa lapsia ja toinen pakkaa tilauksia ja vuoro vaihtuu :D

Luin toisesta ketjusta, että sulla jo viikkoja hirmuisasti, sanoiko ne tyksiin kun soitit että koska saat sinne mennä ellei mitään kuulu? Onhan sinulla heti maanantaille jokin kontrolliaika? Mielistelen minä vain :)
:rolleyes:
 
wopp
Joidenkin ihmisten vain on vaikea ymmärää omistaan erovia arvoja.
Jos oman elämän keskipiste on pelkästään "itseen satsaaminen", "pinnallisten elämysten keräily" ja bailaaminen, niin voi olla vaikea ymmärtää, että jollain toisella on toiset, ehkä vähän syvällisemän arvot
(jotka toki nekään eivät sulje sitä pois, että elämään mahtuu myös itseen satsaamista, elämyksiä ja saunnaista bailaustakin).

Ole onnellinen lapsistasi. Näistä ja tulevista - ja jatka rohkeasti, pystypäin omalla tielläsi.

"Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee"
"Jos oman elämän keskipiste on pelkästään "itseen satsaaminen", "pinnallisten elämysten keräily" ja bailaaminen, niin voi olla vaikea ymmärtää, että jollain toisella on toiset,"

En tunne milannaa irl, mutta juuri tuollaisen kuvan olen hänestä saanut täältä lukemani perusteella...
(silti kenellekään ei pitäisi sanoa lasten hankkimisesta, kuten milannalle kaveri oli sanonut)
 
vierass
Ehkä he ovat vain saaneet tarpeekseen sinun raskaudenaikaiisista ruikutuksistasi ja hormonihirviö ajoistasi, eivätkä halua kuulla sitä enää yhtään kertaa.

Sen verran sekoa on menosi aina välillä ollut noiden kahden viimeisimmän raskautesi aikana, kun olet niitä palstalle raportoinut.
 
Korsolainen
Mä väitän, että milanna kärsii jonkunsortin burnoutista ja siksi sekoilee kuin hullu.

Eihän tuossa touhussa ole mitään järkeä, ensin kysyy jotain ja asiallisen vastauksen saatuasi kaadat paskaa muiden niskaan.

Jos et ole trolli ja kaikki sepustuksesi keksittä (erittäin todennäköistä) niin hakeudu hoitoon hulluutesi kanssa. Ma pyydän ystävällisesti.
 
Korsolainen
Lisäksi oletko kuullut sanontaa "Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa"?
Miten voit odottaa täysin asiallista käytöstä oikeastaan keneltäkään, kun et sellaista selvästikään ansaitse? Olet suorastaan törkeä esim. nyt puuhipalle.
 
Onko Mummeliisan mielestä siivooja jotenkin huono ammatti, vai miksi mopin varressa olevaa vituttaisi? Ilmeisesti poistanut kommenttinsa kun en tiedä kenelle tuon kirjoitti...
En enää muista kenelle vastasin tai mistä kommentista provosoituneena (ja olen liian laiska kelaamaan ketjua niin pitkälle takaisinpäin).

Mutta itse Asiaan: En todellakaan pidä siivoojan ammattia huonona (fyysisesti raskaana ja alipalkattuna kyllä.)

Itse asiassa olen nyt sairaseläkkeellä (saan tienata vajaan tonnin kuussa ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen) miettinyt, että "mitä jos..."
Omien alojen töihin en uskalla ainakaan vielä palata , koska (itseni tuntien) tuppaan innostumaan niin pajon, että tonni ei ikinä riitä - eikä luultavasti voimatkaan.

Mutta puolipäiväinen siivous- tai keittiötyö jossain lähiseudun koulussa/tarhassa/vanhainkodilla... se voisi virkistää päiviä?
 
Ystävä ei ole perheenjäsen
Jos ei keksi muuta puheenaihetta kuin oma raskaus ja lapset, niin sitten kannattaa etsiytyä vain suurperheiden pariin. Jos ystäväsi eivät ota puheeksi raskauksiasi tai lapsiasi, niin älä sitten sinäkään. Ehkä he ovat kyllästyneet yksipuoliseen vuodatukseesi, mutta eivät kehtaa sanoa suoraan? Vaikka raskaus olisi itselle maailman tärkein asia ja elämän keskipiste, niin se ei ole sitä perheen ulkopuolisille ihmisille. Viitsisitkö itse kuunnella jonkun _pelkkiä_ työjuttuja tai harrastushöpinöitä?

Minä kyllä onnittelen ja olen aidosti iloinen ystävieni perhetapahtumista, mutta he ovat niin sivistyneitä, etteivät rasita minua jokapäiväisillä yksityiskohdilla.
 
Äiti itsekin
"Ystäväsi" ovat sinulle kateellisia. Ja parempi vain, ettei sellaisten kanssa ole tekemisissä, jotka eivät voi edes onnitella vauvasta, vaan jotka vain arvostelevat. Iloista odotusta sinulle.
 
"åpoi"
No jospa tää ystävä piti suhdettanne läheisenä ja uskalsi murjaista vitsin?
Tahi hän on rasittunut sun puheista yms j viimeiswnä keinona käytti loukkaannu ja katoa korttia?


En tiedä.

Kukaan tääl ei ei tiedä.


Mutta relaa... Kerran eletään ja pysähdy hetkeksi nauttiin omista ajatuksistasi.

Menestystä synnytykseen.
 
En enää muista kenelle vastasin tai mistä kommentista provosoituneena (ja olen liian laiska kelaamaan ketjua niin pitkälle takaisinpäin).

Mutta itse Asiaan: En todellakaan pidä siivoojan ammattia huonona (fyysisesti raskaana ja alipalkattuna kyllä.)

Itse asiassa olen nyt sairaseläkkeellä (saan tienata vajaan tonnin kuussa ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen) miettinyt, että "mitä jos..."
Omien alojen töihin en uskalla ainakaan vielä palata , koska (itseni tuntien) tuppaan innostumaan niin pajon, että tonni ei ikinä riitä - eikä luultavasti voimatkaan.

Mutta puolipäiväinen siivous- tai keittiötyö jossain lähiseudun koulussa/tarhassa/vanhainkodilla... se voisi virkistää päiviä?
Ei ne sinua ota, et ole ammattilainen. Muualta saat hakea päivän virkistyksesi.
 

Yhteistyössä