MIKSI ihmiset ei osaa pukea lapsiaan juhliin??

meillä tyttärellä oli päällä H&M:n retro henkinen puna-oranssikukkainen trikoo mekko, punainen t-paita siellä alla, punaiset trikoocaprit ja nahkaset eccon kävelykengät(väri oranssi).

mulla oli päällä farkut, valkoinen pellava tunika ja kesäneule, huivi. korvikset ja meikkiä.

miehellä päällä farkut ja valkoinen pellavainen kauluspaita.

ei siis mentäis näissä kamoissa häihin tms juhliin, mutta olivat siistimmät kun millä töistä tultiin tai tyttö hoidosta.

musta nää käy hyvin, ei liian hienot, muttei liian juhlavatkaan.
 
Oikeesti kirpputoreilla on tosi hyvin yleensä juhlavaatetta (esim. spr) ettei niitä tarvii uutena ostaa. Ja esim. uus kauluspaita maksaa halpa-hallissa alle 10e, sillä samalla hintaa saa ne lököt collegehousutki. Siistit farkut ja kauluspaita pojalle, niin kelpaa mennä eikä tuon kummempaa tarvii. Näillä pienillä kun ne juhlavaatteet on oikeestaan vaate/per kesä, harvalla mahtuu enää seuraavana kesänä ne vaatteet, niin ne on nii vähä kuluneita ettei tosikaan jos kesäs kerran kaks päälle laitetaan :wave:
 
meitsi
Lusikka soppaan :)

Minusta tuo eskarilaisten kevätjuhlan voi rinnastaa "valmistujaisiin". Sehän on lapsen tietyn ajan loppu ja uuden alku. Minä ainakin muistelen useinkin niitä suuria tunteita, joita tunsin alkavan koulun vuoksi.

Mielestäni siistit vaatteet kuuluvat juhliin. Se on kunnioittavaa juhlan sankareita kohtaan. Vaatteiden ei tarvitse olla erikoiset esim. lapsella suoralahkeiset housut (esim. farkut) ja kauluspaita (vaikka ruudullinen, rennompikin paita käy), hame/mekko ym. Perus siistit vaatteet.

Onnea kaikille eskarilaisille!
 
kaupan täti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:38 Niinkö kirjoitti:
Olisihan se mukavaa, jos voisikin pukeutua juhlavaatteisiin. Jouduin valehtelemaan viimeksi isompiin juhliin mennessämme, ettemme kerenneet käydä kotona vaihtamassa juhlavaatteita, vaikka oikeasti olimme kyllä ihan ykkösissämme :ashamed: Ei vain ollut mistä laittaa parempaa. En sitten tiedä kumpi olisi ollut pienempi loukkaus juhlan kohdetta kohtaan. Olla hiljaa vai sanoa, ettemme kerenneet (vai olla menemättä?). Eihän siitä kukaan itsekkään nauti, kun ei ole rahaa ostaa mitä haluaisi.
En oikein jaksa uskoa, etteikö olis varaa juhlavaatteisiin. Olen töissä lastenvaateliikkeessä, jossa on myös käytetyn vaatteen osasto. Parhaillaankin siellä olisi tarjolla monia, monia kauluspaitoja, mekkoja ja muita juhlavaatteita 1-8euron hintaan! Eipäs vaan näytä kellekään kelpaavan \|O
Ja jos ostat yhden siistimmän asun, paidan ja hameen/housut, niillä menevät sitten kaikki juhlat ja paremmat tilaisuudet.

Olen pääsääntöisesti sitä mieltä, että suomalaisten pukeutuminen on huonoa. Ei uskalleta/haluta laittaa juhliin juhlatamineita, ei aikuisille eikä lapsille. Koulun/kerhon kevätjuhliin pitäisi pukeutua asiallisesti. Sitä ei ole puhtaat collegehousut ja puhdas perust-paita eikä lenkkarit :headwall:
Eikä kyllä mielestäni edes arkisen näköinen vaikkakin uusi hame ja tennarit...

Arvostan ainakin itse lastani ja tilaisuuksia, joissa käymme pukemalla lapseni tilanteen mukaisesti! Eikä maksa paljon ei edes vaivaa...
 
Tämähän on paisunut. Olen tämän ketjun aloittaja. Eikä tämä ollut provo ja edelleen olen täysin samaa mieltä asiasta. Ja onneksi moni muukin on kanssani samoilla linjoilla. Pukeutuminen on tapakasvatusta myös. Juhliin juhlavasti, kunnioittaen juhlaa.

En usko, että jollain ei ole varaa siistimpiin vaatteisiin. Joulujuhliin ostin tytöille polvisukat, ihanat punaiset nappilistapaidat ja ruskeat hameet H&M:ltä. Joulujuhliin ne oli uudet, joten tytöillä oli hieno ja juhlava olo. Niitä vaatteita on pidetty koko talvi ja polvisukat menee läpi kesän. Polvisukkien alle sopii kulahtaneetkin sukkikset talvella ja kesällä niitä voi pitää sukkina. Tarkoitan sitä, että voi hankkia kivoja vaatteita, joita voi jatkokäyttää. Poikien juhlahousut löytyi Lindexin aletangolta hintaan 3?/kpl. Paidat H&M kauluspaidat, jotka menee myös arkena myöhemmin. Alle T-paita ja joku kiva koru kaulaan, farkut jalkaan, niin arkityyli on siinä ja juhlat meni siinä sivussa. Ei se vaikeaa ole.

Kevätjuhlissa yhdistelin noita vanhoja, hankin vain uudet paidat tytöille, kesäisemmät, joita voi pitää koko kesän arkivaatteiden kanssa. Edelleen en ymmärrä, että vanhemmat ei arvosta lastensa juhlia. Asenne paistaa täälä tosi monella. Ei vaan kiinnosta, ei jaksa vaivata päätään, kun ei tarvi ja huvita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 11:40 Vieras tollo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 11:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 11:24 Juhlija kirjoitti:
Jo vuosien ajan olen työni ja lasteni kautta ollut mukana päiväkerhon, päiväkodin ja koulun kevätjuhlissa. Yhteenvetona sanoisin, että lasten pukeutuminen ei ainkaan täällä kerro vanhempien käytettävissä olevista rahoista vaan asenteesta. Asun taajamassa, jonka väestöstä hyvin suuri osa on erittäin hyväpalkkaisessa teollisuustyössä. Näin pienellä paikkakunnalla ihmisten "varallisuus" tiedetään aika hyvin.

Voi olla, että äiti pukee tytölleen kevätjuhlaan sievän puseron ja hameen sekä lenkkikengät, koska hänen mielestään on tuhlausta ostaa tytölle juhlakenkiä tai sandaaleja, koska tyttö kuitenkin pitää enimmäkseen lenkkareita. Sen sijaan itselleen hän ostaa kesäksi erivärisiä ja -tyylisiä tanssikenkiä useammatkin lavatanssikautta varten...

Me emme ole mitenkään suurituloinen perhe. Meillä ei ole varaa mm. baari-iltoihin, kaljaan, viinaan, tupakkaan, moottorikelkkaan, purjeveneeseen, kakkosautoon tai viikottaisiin ravintolaruokailuihin. Meillä on silti varaa pukea lapset tilanteeseen sopivalla tavalla. Esikoulun kevätjuhlaan poika laittaa suorat tummat puuvillahousut (7.95?), kauluspaidan (12?), puuvillaneuleisen sliparin (2,5?)viime syksynä alesta ostetut sandaalit (9?) ja isoveljen vanhan solmion tai rusetin. Sandaalit jatkavat heti arkikäytössä ja pian myös puuvillahousut. Paljonkohan makavat viikon tupakat tai mäyrikset?
Mikä teitä ihmisiä vaivaa?!? Mistä te vedätte sen johtopäätöksen, että vähävaraiset vanhemmat käyttävät ennemmin rahansa kaljaan tai tupakkaan kuin lasten juhlatamineisiin?! Varmasti moni vähävaraisita jättää ne kaljat ja tupakatkin sinne kaupan hyllylle, mutta mikä siinä on niin vaikeaa olla ymmärtämättä sitä asiaa ja tehdä noin raakoja yleistyksiä..? Raivostuttaa tuo asenne: jos ei varaa lasten juhlavaatteisiin, niin silloin ne rahat menevät automaattisesti kaljaan tmv. Pikkuisen kannattaa sinunkin laajentaa tuota maailmankatsomustasi, voi vielä olla avuksi vaikka tässä elämässä!!!!!!! :headwall: :headwall:
No eihän se tarvi ku markettien kauppajonossa katsoa, että mitä siihen ostoskärryyn lastataan. Ja sitä kuka niitä kärryjä työntää...

Mutta oletko varma että heillä on lapsia? Tai että lapset kulkevat huonoissa vaatteissa. Ja mäyräkoiran osto ei tarkoita että sitä ostettais ja juotaisiin säännöllisesti. Voi hyvänen aika näitä TOLLOJA.
 
älä kiihkoa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:19 AnkanTahtiin harmaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:02 Sikke1 kirjoitti:
Jokainen varmaan taaplaa tyylillään, mutta itse en voisi kuvitellakkaan meneväni tuollaisiin tilaisuuksiin muuta kuin siisteissä ja vähän juhlavemmissa vaatteissa.
Luulis muidenkin vanhempien katsovan vähän mitä lasten päälle laitetaan. En tarkoita, että tarvis olla juhlavaatteet, mutta ainakin vähän siistimpää kuin collegeasu.

Mä peesaan tätä. Kevätjuhliin vähän siistimmät vaatteet kuin colleget eikä lenkkareita saa laittaa (pojalle esim. siistit farkut + paitapusero).
Koulujen ja päiväkotien kevätjuhla on JUHLA, johan se nimessä kerrotaan, pukeutuminen siis sen mukaan!!

lenkkarit saa laittaa. mulla ei ole varaa ostaa erikseen jotain hienompia kenkiä. ostetaan käytön mukaan, ja miks ostaa sellaset jotka menis vaan sen kerran. vaikka maksais vaan 5 euroa. mun lapsella on iso jalka, ja lastenosastolta ei tosiaankaan löydy kenkiä. tarjouskoreista ei koskaan ole löytynyt. monelle lapsiperheelle on aikamoinen uhraus ostaa kaikki. eli meillä piristetään vanhoja housuja uudella paidalla. tai vanhaa paitaa uusilla housuilla. tai tälläydytään sitten vanhoihin mutta taatusti puhtaisiin vaatteisiin. monasti ns. juhlavaatteet on epämukavaa materiaalia, ja ne vähän paremmanlaatuiset on sitten kalliita. mutta kun sanotaan ettei köyhän kannata halpaa ostaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:38 Niinkö kirjoitti:
Olisihan se mukavaa, jos voisikin pukeutua juhlavaatteisiin. Jouduin valehtelemaan viimeksi isompiin juhliin mennessämme, ettemme kerenneet käydä kotona vaihtamassa juhlavaatteita, vaikka oikeasti olimme kyllä ihan ykkösissämme :ashamed: Ei vain ollut mistä laittaa parempaa. En sitten tiedä kumpi olisi ollut pienempi loukkaus juhlan kohdetta kohtaan. Olla hiljaa vai sanoa, ettemme kerenneet (vai olla menemättä?). Eihän siitä kukaan itsekkään nauti, kun ei ole rahaa ostaa mitä haluaisi.
Ihan oikeasti, kirpparilta saa varmasti juhlavaatteet joka lapselle muutamalla eurolla, ellei ensimmäisessä onnista niin toisesta sitten. Minkäkokoisia teillä on lapset?
 
Fleur de la Cour
Mä täs just mietin lapsen juhlakamppeita päiväkodin päätösjuhlaan, se on kirkossa jossa tapahtuu kouluunsiunaus, kukitus ja todistusten jako.. mulla ongelmaa tuottaa lähinnä että kuinka juhlavaa sitä uskaltaa lapselleen pukea sinä päivänä ja kuinka juhlava itse uskaltaa olla.. muut mammat painelee sinne farkuissaan ja verkkareissaan niin saanko mä silti mennä chaneleissa ja manolo blahnikeissa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:31 PahaSilmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:23 mä vaan kirjoitti:
Tuohon ei oo varaa tai ei kannata ostaa 1-2 kertaa käytettävää.
* Me vaihdellaan tai siis lainaillaan ystävien kesken just näitä juhlakamppeita*
Kait jokainen nyt jonkun toisen lapsiperheen tuntee? Jos vaikka mekko on yhden juhlan kesto noin 1-2 tuntia lainassa, niin ei siitä ainakaan meidän kesken mitään rahoja oteta.
Suostuuko sun lapset pukemaan jonkun toisen vaatteita? mun lapset ei suostu.

Pojalla on yleensä juhlissa farkut ja puvunpaita. Lasten puvunpaidat vaan on niin typerän näköisiä, leveitä ja hihat liian lyhyet. Et jos haluu, et se näyttää hyvältä sen pojan päällä, niin se pitää olla liian pieni paita, josta on hihoja vähän kääritty, ettei näe, kuinka lyhyet ne hihat on.

Nyt kun se on 8 kaupoista löytyy jo jotain, mutta pienenpänä oli tosi vaikea löytää mitään. kaikki poikien juhla-asut, mitä oon niiden päällä nähnyt, on ollut yököttäviä, kuvottavia, hyi oksu, empä lainais semmosia mun pojalle.

Ja ne tyttöjen prinsessamekot... :x Ällöttävät vaaleenpunaset, eikö mitään kunnon värejä saa edes käyttää? Ja miksi ne on niin hirveän mallisisa muutenkin? Onko tarkotus, että lapsi näyttää läskiltä vai mitä ihmettä? :x

Niin ja se materiaali on sellasta ei hengittävää kangasta. Moniko aikuinen tykkäisi pukeutua nättiin vaatteeseen joka kutiaa ja lapsi hikoilee. Ja lapsen vartalonmalli on niin erilainen että jos pituus on hyvä niin sitten joko löksöttää tai kiristää. Että oikein istuvia vaatteita on vaikea saada.

Ja jos lapsi ei halua pukea parempia vaatteita, niin kumpi parempi, että vanhempien mieliksi sinne tulee mutruhuuli lapsi. Eikös se iloinen ja tyytyväinen lapsi joka on puhdas vaatteita myöden ole kivempi tapaus.

Ja sohaisen vielä ja sanon, että olen sairastanut masennusta kaksi vuotta. On ollut aikoja että evvk että tälläydytäänkö ykkösiin vai ei. Kaikki ei ole aina siltä mitä näyttää. Olen äiti joka gollegehousuissa ja hupparissa olen istunut mustat lasit päässä lasten kevät/joulujuhlissa. Olisiko minun sitten pitänyt jäädä lapsen pettymykseksi sieltä pois?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:14 mehiläinen kirjoitti:
Meillä on juhlavaatteet päällä aina kun mahdollista, koska muuten niitä tulisi käytettyä niin vähän. Eli synttärit, sukulaisvierailut, lastenjuhlat jne.
Sama täällä! Ei tulis mieleenkään laittaa lasta tarhanjuhliin tai synttäreille rönttävaatteissa. Ja kuten joku jo tuolla mainitsi niin niitä juhlavaatteita saa kyllä kirppariltakin, jos ei ole varaa uusia ostaa. Pistää vähän miettimään kun joskus nähnyt vanhemmat baarissa ykkösissä, mutta lapsen juhlissa lapsi & vanhemmat ovat arkivaatteissa. :whistle: Tätä ei tietenkään voi yleistää, mutta välillä ihmetyttää ihmisten arvomaailma. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:32 Fleur de la Cour kirjoitti:
Mä täs just mietin lapsen juhlakamppeita päiväkodin päätösjuhlaan, se on kirkossa jossa tapahtuu kouluunsiunaus, kukitus ja todistusten jako.. mulla ongelmaa tuottaa lähinnä että kuinka juhlavaa sitä uskaltaa lapselleen pukea sinä päivänä ja kuinka juhlava itse uskaltaa olla.. muut mammat painelee sinne farkuissaan ja verkkareissaan niin saanko mä silti mennä chaneleissa ja manolo blahnikeissa?
Sen kun menet jos se on sun tyylis! Mä menen mun tyylilläni, siisteissä ja puhtaissa muttei minkään merkkisissä...tai noh, ainakaan missään hintavissa merkeissä. Itse en ole koskaan ollut erityisen merkkitietoinen enkä innokas muutenkaan logoilemaan, mutta sallinen sen muille. :saint:
 
Minun mielestäni se riittää, että pyritään pukemaan lapset siististi, kukin varojensa ja kykyjensä mukaan. Tietysti suotavaa on, että juhliin laitetaan lapsille jotakin hieman juhlavampaa päälle, mutta toisaalta ymmärrän myös niitä, joilla ei välttämättä ole varaa erillisiin juhlavaatteisiin. Tämän vuoksi tärkeintä kai on se, että lapsella on siistit vaatteet päällään. Parhaansa kun yrittää, niin se mielestäni riittää! :)
 
Meillä on isäntä istunut työvaatteissaan juhlissa. Tullut sinne suoraan töistä, ja ollut päivystys päällä. Lapsi oli onnellinen, ja isä oli onnellinen kun ei tarvinnut missata lapsen tärkeää juhlaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:39 miuku kirjoitti:
Meillä on isäntä istunut työvaatteissaan juhlissa. Tullut sinne suoraan töistä, ja ollut päivystys päällä. Lapsi oli onnellinen, ja isä oli onnellinen kun ei tarvinnut missata lapsen tärkeää juhlaa.
Tämähän se on tärkeintä :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:42 Sähköjänis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:39 miuku kirjoitti:
Meillä on isäntä istunut työvaatteissaan juhlissa. Tullut sinne suoraan töistä, ja ollut päivystys päällä. Lapsi oli onnellinen, ja isä oli onnellinen kun ei tarvinnut missata lapsen tärkeää juhlaa.
Tämähän se on tärkeintä :heart:

Niin onkin :heart: . Ja siinä ei ajateltu, että onko sopivaa. Tai mitä muut ajatteli.
 
kisupikkukuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:13 LisaMarie kirjoitti:
Mä aikanaan ihmettelin esikoisen eskarin päätöksen jälkeen samaa-tai oikeammin sitä, miksi _aikuiset_ ei kunnioita lapselle tärkeää juhlaa yhtään, vaan tulivat paikalle mitä kirjavimmissa varusteissa! Tilaisuus kuitenkin on lapselle ainutkertainen ja ainakin meidän eskarilainen olis saanu kohtauksen, jos ei olis saanu pukeutua juhlatamineisiin.
Mun mielestä siis kyse on siitä, ettei pidetä tärkeänä asiaa, joka on lasten juttu, ne kun on vaan lapsia...

Itselle tuli joskus mieleen, että aika monen lapsen toinen vanhempi tuli juhliin kai suoraan töistä tavallisessa arkiasussa. Kumpi parempi; se että tulee paikalle vai ettei tule lainkaan, jos ei ehdi vaatteita mennä vaihtaan?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:39 miuku kirjoitti:
Meillä on isäntä istunut työvaatteissaan juhlissa. Tullut sinne suoraan töistä, ja ollut päivystys päällä. Lapsi oli onnellinen, ja isä oli onnellinen kun ei tarvinnut missata lapsen tärkeää juhlaa.
Hyvä kuulla, että löytyy terveitsetuntoisia vanhempia =)
 
Hetki sitten kotiuduttiin eskarin kevätjuhlasta... En nyt ota kantaa sihen, kenellä oli juhlavaatteet ja kenellä ei, mielestäni tärkeintä on, että lapsella on puhtaat ja SOPIVAT vaatteet. Ei 5cm liian lyhyitä hihoja paidassa ja housuissa. Oli aika kamalan näköistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 16:04 kisupikkukuu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:13 LisaMarie kirjoitti:
Mä aikanaan ihmettelin esikoisen eskarin päätöksen jälkeen samaa-tai oikeammin sitä, miksi _aikuiset_ ei kunnioita lapselle tärkeää juhlaa yhtään, vaan tulivat paikalle mitä kirjavimmissa varusteissa! Tilaisuus kuitenkin on lapselle ainutkertainen ja ainakin meidän eskarilainen olis saanu kohtauksen, jos ei olis saanu pukeutua juhlatamineisiin.
Mun mielestä siis kyse on siitä, ettei pidetä tärkeänä asiaa, joka on lasten juttu, ne kun on vaan lapsia...

Itselle tuli joskus mieleen, että aika monen lapsen toinen vanhempi tuli juhliin kai suoraan töistä tavallisessa arkiasussa. Kumpi parempi; se että tulee paikalle vai ettei tule lainkaan, jos ei ehdi vaatteita mennä vaihtaan?!
Kai ne vaatteet voi aamulla ottaa mukaan ja niiden verkkareiden sijaan laittaa siistit vaatteet kun lähtiessään töistä pukee vaatteet päälle????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:04 Piika-äiti kirjoitti:
Minustakaan päiväkodin/kerhon/koulun juhlat eivät ole erityisen tärkeät ja en osaa nähdä itseäni sen takia puunaamassa tenavia. Sen katson, että vaatteet on puhtaat, paljon muuta en ole jaksanut vuosien varrella ajatella.

Yleensä ne juhlat ovat vielä jotenkin kauhean vaikeaan aikaan ja sinne on muutenkin melkein mahdoton ennättää ajoissa.

Piika-äiti
Ihan samaa mieltä olen,eikai se nyt niin ykkösjuttu ole ja monet voi tulla sinne hikipäässä töistä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 23:37 vieras kirjoitti:
Koska suuri osa ihmisistä on niin juntteja, etteivät tajua pukea itseään ja lapsiaan siististi. Rahasta ei voi olla kyse, sillä esim nättejä mekkoja saa alle kympilläkin uutena.

Meidän neiti oli päiväkodin juhlissa hienossa mekossa, joka hän laittaa morsiusneitona ollessaan tulevan kesän häihin päälle. Näytti niin kauniilta siellä esiintyessään. Kaunis hän on muutenkin:)

Minusta junttiuden myös voi osoittaa tyhmästi toisia arvostelemalla.
Moriusneitona oleminen ja päiväkodin juhla on kyllä kaksi aivan eritasoista juttua.
Ja joillakin se kauneus on jossakin muualla kuin ulkoisessa olemuksessa ja sisäinen kauneus antaa elämään enemmän. Mieluummin viisas ja ruma kuin kaunis ja tyhmä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:07 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:02 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:00 Taare kirjoitti:
mun mielipide taas on että juuri noihin kevätjuhliin sun muihin ei laiteta päälle niitä ykkösiä, vaan ne jätetään sukujuhliin tms isompiin tapahtumiin
Minä taas haluan opettaa lapsille, että juhliin pukeudutaan, kuten juhliin pukeudutaan. Arvokkaasti, juhlaa kunnioittaen.

Miten minun sitten Sinun mielestäsi pitää pukea pikkunen päiväkodin juhlaan. Juhla alkaa klo 17.00 päivähoidon loppumisen jälkeen, lapset viettävät koko päivänsä siellä juhlapaikassa(leirintäkeskus) me vanhemmat, mummit ja kummit saapuvat heti tuolloin klo 17.00 jolloin juhlat alkavat.

Laitanko heti aamusella klo 7.00 pojalle nappaskengät jalkaan ja parhaan kauluspaidan suorien housujen kanssa koko päiväksi? =)
Jos et itse ehdi hiukan aikaisemmin mennä vaihtamaan lapsesi vaatteita niin kyl ne tädit sen pyynnöstäsi tekee!!! :headwall:
 

Yhteistyössä