Miksi ihmiset ovat eripuolilla maailmaa erinäköisiä???

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaatiiko kylmä ilmasto vaalean ihon ja ohuet hiukset? Olen lukenut, että suomalaisten ohuet hiukset suojaisivat kylmältä. Entäs sitten nenät? Suomessahan on perunaneniä aika paljon. Onko perunanenä jotenkin tehokkaampi hapensaaja kuin kyömynenä? Ja entäs jalat? Suomalaisethan ovat usein ns. persjalkaisia. Eikös olisi parempaa tallustella lumessa, jos olisi pitkät jalat kuten hevosella?
 
Ihmislajihan on lähtöisin sieltä lämmöstä, ollaan vaalennuttu ajan myötä. Kansat on vaellelleet ja mukautuneet erilaisiin sääoloihin. Aasialaisten viirusilmät sopeutuu hyvin juuri esim. Tiibetin vuorien lumituiskuihin.

En ole mikään ekspertti, nämä olivat tällaisia epämääräisiä tietoja, jotka on jostain tarttuneet päähän, mutta yhtälailla se ympäristö on ajan saatossa muokannut ihmistä kuin eläimiäkin. Nykyään toki tilanne on eri kun teknologia mahdollistaa elon erossa luonnosta ja nopean matkustamisen ympäri maailmaa, lääketiede pitää elossa ihmisiä, joiden luontoon sopimattomat geeniperimät muuten kuolisivat pois jne.
 
"vieras"
Tuli mieleen, et olen huomannut et Suomen sisälläkin on nähtävissä joitain fyysisiä piirteitä jotka ovat jollekkin tietylle alueelle tai paikkakunnalle tyypillisiä esim. naapurikunnassa monilla ihmisillä on sydämenmalliset kasvot.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25788598]Tuli mieleen, et olen huomannut et Suomen sisälläkin on nähtävissä joitain fyysisiä piirteitä jotka ovat jollekkin tietylle alueelle tai paikkakunnalle tyypillisiä esim. naapurikunnassa monilla ihmisillä on sydämenmalliset kasvot.[/QUOTE]

Niin ja länsi-suomalaisilla on kapeampi nenä kuin itäsuomalaisilla.
 

Yhteistyössä