Miksi jotkut ajattelee, että monta lasta tekevät on automaattisesti uskovaasia?

Siis monesti täällä palstalla tulee esille se, että monen lasten perheissä täytyy joidenkin mielestä olla kyse siitä, että perheessä olla uskossa. Yleensä vielä kyse lestaadiolaasista.

Mä itte olen teini-iästä asti halunnut monta lasta, mutta uskossa en ole ollut päivääkään. Ev. lut. kirkkoon kuulun, mutta en tosiaan usko. Uskolla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että olisi halunnut ison perheen.

Aivan kuin ei voisi saada monta lasta ilman, että on uskossa.
 
Ihmettelen itse ihan samaa :eek: Ehkä se on niin, että lestadiolaisilla on kymmenittäin lapsia. Tai ainakin kymmenen :D Niitä tehdään siihen asti kun saadaan usein äidin terveydestä ja jaksamisesta välittämättä :'( Harvassa on ne suomalaisperheet, joilla on yhtä monta lasta, kun lestadiolaisilla. Tosi outoa sinänsä, koska mun mummeilla ja ukeilla oli ainakin kymmenen sisarusta (ja varmaan monien muidenkin) eivätkä nekään olleet uskovaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Ihmettelen itse ihan samaa :eek: Ehkä se on niin, että lestadiolaisilla on kymmenittäin lapsia. Tai ainakin kymmenen :D Niitä tehdään siihen asti kun saadaan usein äidin terveydestä ja jaksamisesta välittämättä :'( Harvassa on ne suomalaisperheet, joilla on yhtä monta lasta, kun lestadiolaisilla. Tosi outoa sinänsä, koska mun mummeilla ja ukeilla oli ainakin kymmenen sisarusta (ja varmaan monien muidenkin) eivätkä nekään olleet uskovaisia.
Mun isällä 9 sisarusta eikä he uskossa olleet. :D No ennen ei tietysti ollut sitä ehkääsyä samalla tavalla kuin nykyään.
 
juup
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole muita:
Siksi kun muilla ei ole yli 8 lasta kuin lestadiolaisilla.
Ahaa, mä oonkin aina ihmetellyt että miten pääsee lestaadiolaiseks. Eli kun tekee 8 lasta niin sit on lestaadiolainen?
Entäs sit jos tekeekin vaan 7, mikäs sit on?
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole muita:
Siksi kun muilla ei ole yli 8 lasta kuin lestadiolaisilla.
Ahaa, mä oonkin aina ihmetellyt että miten pääsee lestaadiolaiseks. Eli kun tekee 8 lasta niin sit on lestaadiolainen?
Entäs sit jos tekeekin vaan 7, mikäs sit on?
Ja varmaan jos kääntyy lestaksi, ei ole vaaraa lapsettomuudesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Siis monesti täällä palstalla tulee esille se, että monen lasten perheissä täytyy joidenkin mielestä olla kyse siitä, että perheessä olla uskossa. Yleensä vielä kyse lestaadiolaasista.

Mä itte olen teini-iästä asti halunnut monta lasta, mutta uskossa en ole ollut päivääkään. Ev. lut. kirkkoon kuulun, mutta en tosiaan usko. Uskolla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että olisi halunnut ison perheen.

Aivan kuin ei voisi saada monta lasta ilman, että on uskossa.
Sanos muuta.Ja jos lapsia on kolme niin odotetaan että niitä tulee jatkossa olemaan enemmän=(
 
En kanssa ymmärrä tota ajattelutapaa. Tunnen isoja perheitä (7-12 lasta), sekä uskovia että ei-uskovia. Näiden ei-uskovien perheiden lapset ja vanhemmat hienosti korosti heti ensimmäisenä lapsiluvun tullessa puheisiin ettei lasten määrä selity uskonnolla. Jotenkin hassua että pitää puolustella heti, selkeästi ensimmäinen kysymys mitä ihmiset kysyy :/
 

Yhteistyössä