Miksi kaupassa myydään 86cm ja isompiakin potkuhousuja jos niitä ei kerran saa käyttää???

jaa
Prismassa myytävä Ciraf-merkki tekee kivoja perusvaatteita ja niillä menee vauvapuolella koot 92cm asti. Samassa paikassa myydään myös (olikohan merkki mini ciraf...) yksivärisiä (valkoinen, vpun, vsin...) vauvanvaatteita, joissa myös potkarit. Muistaakseni noissa menee koot 100cm asti. Sieltä siis etsisin isoja potkareita.

Mun body-ongelmaan toi ei ole ratkaisu, koska noiden yksiväristen bodyt ovat kietaisubodyja. Bodyja olen löytänyt Lindexiltä (joku vauvasarja yksivärisiä jatkui 92 cm asti) ja Marimekolta (perus puna-valk ja sini-valk raitabodyt ovat kokoon 90cm asti, muut 80cm asti).
 
Alkuperäinen kirjoittaja sakkomo:
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Meidän 1 v 6 kk on jo YLI 87 cm, koskapa 1,5 v neuvolamitoiltaan oli 87 cm. Vaatekoko on 86 - 92 cm, ja tytöille myydään jo ns. isojen tyttöjen vaatteita. En todellakaan aio pukea alle 2-vuotiasta olkapäät paljastavaan napapaita-toppiin!! tai farkkuhameeseen. Tai shortseihin, ja vyö.


On ihan etsiminen, että löytyisi vauvamaisempaa, käyttövaatetta.

Näyttää naurettavalt, kun lapsi menee vaipoissa ja tutti suussa, eikä osaa vielä puhua kuin sanoja ja vauvakieltä, ja sitten vaatteet on kuin teinityöllä... ??!!
Voi tämä on kun mun näppikseltä!! :hug:
Täältä löytyy myös :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Meidän 1 v 6 kk on jo YLI 87 cm, koskapa 1,5 v neuvolamitoiltaan oli 87 cm. Vaatekoko on 86 - 92 cm, ja tytöille myydään jo ns. isojen tyttöjen vaatteita. En todellakaan aio pukea alle 2-vuotiasta olkapäät paljastavaan napapaita-toppiin!! tai farkkuhameeseen. Tai shortseihin, ja vyö.


On ihan etsiminen, että löytyisi vauvamaisempaa, käyttövaatetta.

Näyttää naurettavalt, kun lapsi menee vaipoissa ja tutti suussa, eikä osaa vielä puhua kuin sanoja ja vauvakieltä, ja sitten vaatteet on kuin teinityöllä... ??!!
tää on siis niin totta!
:wave:
 
joko tässä vastattiin, että miksi ei saa käyttää? onko joku turvallisuusriski vai jonkun oma ajatus? meillä oltu vuoden iässä ton kokosia mutta en oo yli 70cm potkuhousuja kellään pitäny, en tykkää niistä ja ne on umpivauvan asuste.
 
no
Ei toi suomi aina taivu niin tarkoitetaanko potkuhousuilla siis pitkiä "kalsareita" missä sukat samassa? Vai jotain muuta? Meillä ainakin käytetään edelleen noita, koska pojalla sukkikset liian tiukkoja. Musta ne on hyvät kun hiukan viileämmät ilmat ja perussukat vetäsee päälle niin mahtuu vielä jalka kävelykenkiin. Ja tuo kanssa että yöllä eivät kiristä mahaa ja ei tarvi laittaa yöksi sukkia jalkaa. Miten tuo on niin ihmeellistä? Eihän ne edes näy housujen alta mitenkään sisälläkään ja mitä sitten vaikka näkyisi? Nehän on tosi kätevät ja varmaan uskosin että taaperolle mieluisat jalkaan. Mitä ihmeellistä niissä on?
 
minä myös
Meidän 1v 10kk on nyt nukkumassa tuolla päiväunia bodyssaan. Sitten yöksi laitan aina koko potkupuvun, eli siis pitkähihaisen ja -lahkeellisen jalkoterällisen puvun. On mukavaa, kun ei ole varpaat paljaana, kun se peitto ei kuitenkaan pysy päällä. Olen kyllä onnellinen, jos kaupasta löydän tuollaisen puvun kokoa 92cm. Niitä taitaa tällä hetkellä olla kaapissa 3 kpl, toivottavasti riittävät. Joo ja on yksi disney storen puku, joka taitaa vastata ainakin kokoa 98-104.
 
mauskis
Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
Meidän 1v 10kk on nyt nukkumassa tuolla päiväunia bodyssaan. Sitten yöksi laitan aina koko potkupuvun, eli siis pitkähihaisen ja -lahkeellisen jalkoterällisen puvun. On mukavaa, kun ei ole varpaat paljaana, kun se peitto ei kuitenkaan pysy päällä. Olen kyllä onnellinen, jos kaupasta löydän tuollaisen puvun kokoa 92cm. Niitä taitaa tällä hetkellä olla kaapissa 3 kpl, toivottavasti riittävät. Joo ja on yksi disney storen puku, joka taitaa vastata ainakin kokoa 98-104.
Meilla viela 4-vuotias pukee mielellaan potkupuvun paalle yoksi! Kokoja loytyy taalta 3-vuotiaaseen asti mutta ne mahtuu vielakin. Lapsi tykkaa ja aiti tykkaa ja silla sipuli.
Niin ja arvatkaas mita aion ostaa tuolle alla 1-vuotiaalle kun Suomeen tullaan lomaileen: ison pinon bodyja ja potkareita! ei sen mukavampia vaatteita olekaan. Meidan vauvat on vauvoja, ei mini-aikuisia, ja puetaan sen mukaan.


 
rasvie
Mäkin tykkäisin reilu 1-vuotiaalle pojalle ostaa yöksi jalkaterällisiä yökkäreitä ja potkuhousuja, koska repii sukat heti pois ja jalat on ihan kylmät aamulla. Ennen joulua kiersin kauppoja ympäri ja 2 pukua löysin, joissa kokoa oli 86-senttiseen asti. Nyt ovat nekin naftit... Tosin nyt tulee kesä eikä yöpukua enää niin tarvitakkaan :)
 
vieras
Meillä noita ei oo käytetty kuin kokoon 68 eli noin 9kk ikään asti kun alkoi ottaa askelia, kompastelee niin paljon niiden kanssa ja aina pitäis olla jarrusukat sitten jalassa. Mieluummin pehmoisat ja kivat vyötärömalliset housut. Jokainen tavallaan..
 

Yhteistyössä