miksi keliakiaa sairastavan pitäisi saada jotain tukia

  • Viestiketjun aloittaja vierailijac
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Juuri tätä tarkoitan, teiniangstia. Raivoat nykyään joka ketjussa kuin maailmalle vihainen teini.
Meillä on sitten aika eri käsitys räyhäämisestä, ei sillä ettenkö sitä joskus tekisi ärsyynnytyäni. Tossa kommentissa en näe mitään räyhäämisen merkkejä. No, olemme tästä nyt eri mieltä ja jankutus tuskin auttaa mitään. Ei tehdä tästä pin-ketjua, jos asia jää vaivaamaan niin tee uusi ketju räyhäävästä pinistä.
 
  • Tykkää
Reactions: säpäle
Tatr
Muistakin korvauksista on nipistetty, joten miksi keliakia olisi poikkeus. Esimerkkinä lääkäri/kuntoutsmatkat, joissa muutama vuosi sitten yhdensuuntainen omavastuu oli 9 euroa. Nyt se on 16 euroa. Eli yhdestä käynnistä tulee 14 euroa lisää maksettavaa.

Kun keliakiakorvaus on vain parikymppiä kuussa, niin saadaan iso säästö, kun korvaaminen lopetetaan kokonaan. Ei tarvita Kelan paperin pyörittelyä, näytepaloja, tutkimuksia ja altistumisia Kelan vaatimusten täyttämiseksi.
 
vieffrailija
Mitä ylimielistä nyt tässä ketjussa sanoin? Minusta tällainen tuki nyt vaan ei ole se kohde, joka ensisijaisesti tarvitsee rahaa ja on yksi niistä harvoista mielestäni hyvistä leikkauksista joita nyt tehdään. Joku sanoi itsekkääksi ja omaa napaa tuijottavaksi, saanen muistuttaa, että lapsellani epäillään nyt keliakiaa ja/tai vilja-allergiaa, joten omaan nilkkaanhan tässä saattaisin kusta jos se osoittautuisikin keliakiaksi. Miksi niin tekisin jos ajattelisin nyt vain itseäni?! En vaan ihan oikeasti näe tätä niin pahana leikkauksena, koska edelleenkin (kuten sanoin useasti) keliaakikko voi syödä terveellisesti ilman kalliita erikoistuotteita. Jos asia ei olisi noin, mielipiteeni olisi toinen.


Ilmeisesti mistään leikkauksesta, ei edes mahd itseään koskevasta saa olla toista mieltä, koska sitten on tyhmä, kermaperse, ylimielinen ja mitä niitä nyt olikaan. Jos haluaa minua loukata niin haukkuminen on ihan viimeinen keino, kannattaisi koittaa satuttaa jotenkin taidokkaammin.
Vain ylimielinen snobi voi sanoa että tuollanen leikkaus olisi hyvä asia ja antaa sille tukensa. Tuo että vielä kehtaat vedota lapseesi, jolla "epäillään vilja-allergiaa", tekee tuon huonoille leikkauksille iloitsemisen entistä vastenmielisemmäksi. Jos lapsellas on EPÄILTY jotain, sekö antaa luvan iloita joiltain toisilta leikattavien pikkutukien kustannuksella. Koitahan vähän fiksuuntua, nuo lapselliset prinsessaleikit eivät viihdytä ketään.
Lempiharrastuksesi varmasti puliukkojen ja pulujen potkiminen.
 
Pin
Vain ylimielinen snobi voi sanoa että tuollanen leikkaus olisi hyvä asia ja antaa sille tukensa. Tuo että vielä kehtaat vedota lapseesi, jolla "epäillään vilja-allergiaa", tekee tuon huonoille leikkauksille iloitsemisen entistä vastenmielisemmäksi. Jos lapsellas on EPÄILTY jotain, sekö antaa luvan iloita joiltain toisilta leikattavien pikkutukien kustannuksella. Koitahan vähän fiksuuntua, nuo lapselliset prinsessaleikit eivät viihdytä ketään.
Lempiharrastuksesi varmasti puliukkojen ja pulujen potkiminen.
Ja taas, älä nyt jaksa naurattaa. :D
Juttusi menee koko ajan vaan ihmeellisempään suuntaan. Siis tietenkään tässä ei ole kyseessä mitään henkilökohtaista, ihan vaan tämän ketjun perusteella... :whistle:
Potkin puluja, mummoja ja pultsareita, olen snobi, ylimielinen, itsekäs, leikin prinsessaa, kermaperse, tyhmä ja ja ja... Antaa tulla lisää vaan, teet itsestäsi vain naurettavamman. Eipä ole vaikea yhdistää. :cool:
 
vieragdgfilija
Ja taas, älä nyt jaksa naurattaa. :D
Juttusi menee koko ajan vaan ihmeellisempään suuntaan. Siis tietenkään tässä ei ole kyseessä mitään henkilökohtaista, ihan vaan tämän ketjun perusteella... :whistle:
Potkin puluja, mummoja ja pultsareita, olen snobi, ylimielinen, itsekäs, leikin prinsessaa, kermaperse, tyhmä ja ja ja... Antaa tulla lisää vaan, teet itsestäsi vain naurettavamman. Eipä ole vaikea yhdistää. :cool:
Mä en ole yksin ollut kommentoimassa sun käytöksestäsi, meitä on ollut ainakin kaksi. Sua en tunne enkä tiedä aiempaa historiaasi, perustan mielipiteeni käytökseesi tässä ketjussa. Tuokin että kuvittelet muiden pyörivän sinun napasi ympärillä, vain lisää vaikutelmaa jonka olet ketjussa antanut.
Joku toinen varmasti voikin olla sun takia tässä ketjussa, en epäile sitä yhtään jos olet aina yhtä ylimielinen ja inhottava tärkeilijä. Itse tulin aiheen takia, joka tosin ei henkilökohtaisesti kosketa elämääni. Mulla ei ole silti tarvetta ilkeästi naureskellä kun joiltakin ihmisiltä leikataan pieni tuki pois. Siinä ei normaalin ihmisen mielestä ole mitään hyvää ja hauskaa. Mutta jatka valitsemallasi tiellä, kusipäisyydellä pääsee pitkälle.
 
Pin
Mä en ole yksin ollut kommentoimassa sun käytöksestäsi, meitä on ollut ainakin kaksi. Sua en tunne enkä tiedä aiempaa historiaasi, perustan mielipiteeni käytökseesi tässä ketjussa. Tuokin että kuvittelet muiden pyörivän sinun napasi ympärillä, vain lisää vaikutelmaa jonka olet ketjussa antanut.
Joku toinen varmasti voikin olla sun takia tässä ketjussa, en epäile sitä yhtään jos olet aina yhtä ylimielinen ja inhottava tärkeilijä. Itse tulin aiheen takia, joka tosin ei henkilökohtaisesti kosketa elämääni. Mulla ei ole silti tarvetta ilkeästi naureskellä kun joiltakin ihmisiltä leikataan pieni tuki pois. Siinä ei normaalin ihmisen mielestä ole mitään hyvää ja hauskaa. Mutta jatka valitsemallasi tiellä, kusipäisyydellä pääsee pitkälle.
Perustelin kyllä mielipiteeni mielestäni ihan alussa ja muutamaan otteeseen jouduin jankuttamaan samaa uudestaan ja uudestaankin. Naureskelin kyllä teille, kun arvostelette käytöstäni samalla nimitellen ja vedellen tämän henkilökohtaiselle tasolle, se oli oikeasti aika huvittavaa. Peiliin on tosiaan katsomista.
 
vieraaaas
Siksi, koska ruokavalio on ainoa lääke keliakian hoitoon. Poistetaan samantien kaikista lääkkeistä saatavat tuet. Ai ei vai? No miksi keliakian pitäisi olla ainoa sairaus, jonka hoitoon ei tukea saa?
 
vierailijaklhfl
Pin on kirjoittanut vain hyvin perusteltua asiaa, toisin kuin te hänen mollaajat.

Se on fakta, ettei ihminen tarvitse gluteenia ruokavalioonsa ja keliaakikko saa ostettua kaiken tarpeellisen siihen hintaan kuin muutkin.

Saatanan typerykset itse nolaatte itsenne kun kuvittelette, että ihminen tarvitsee esim. leipää ja pullaa johonkin.

Vitun läskit, ampukaa itsenne.
 
Aivaijassoo
Pin on kirjoittanut vain hyvin perusteltua asiaa, toisin kuin te hänen mollaajat.

Se on fakta, ettei ihminen tarvitse gluteenia ruokavalioonsa ja keliaakikko saa ostettua kaiken tarpeellisen siihen hintaan kuin muutkin.

Saatanan typerykset itse nolaatte itsenne kun kuvittelette, että ihminen tarvitsee esim. leipää ja pullaa johonkin.

Vitun läskit, ampukaa itsenne.
Ciervohan se siinä taas ikenet verillä puolustaa kaveriaan.:D:LOL:
 
vierailijaesdfgh
Siksi, koska ruokavalio on ainoa lääke keliakian hoitoon. Poistetaan samantien kaikista lääkkeistä saatavat tuet. Ai ei vai? No miksi keliakian pitäisi olla ainoa sairaus, jonka hoitoon ei tukea saa?
En lähtisi vertailemaan ruokavaliota ja lääkehoitoa. Keliakian hoito onnistuu ilman sitä gluteenitonta vehnäleipääkin. Muutenkin lääkehoidon kelakorvauksia alennetaan jatkuvasti, joten kai tämä on luonnollinen jatkumo tuolle linjalle.
 
vierailijads
Siksi, koska ruokavalio on ainoa lääke keliakian hoitoon. Poistetaan samantien kaikista lääkkeistä saatavat tuet. Ai ei vai? No miksi keliakian pitäisi olla ainoa sairaus, jonka hoitoon ei tukea saa?
Mikä lääke? Onko leipä jokin lääke? Lääkettä keliakiaan ei ole, mutta keliaakikko ei tarvitse elääkseen normaalia elämää, pullia sekä leipiä. Epileptikko tarvitsee taas lääkkeensä, ettei saisi kohtauksia niin paljoa ja rajusti. Ymmärrätkö eroa?
 
verrrailija
Yleensä ajatellaan, että keliakiakorvaus käytetään pelkästään viljatuotteiden ostamiseen. Itse en osta mitään gluteenittomia viljatuotteita, vaan hedelmiä ja muita gluteenittomia elintarvikeita, jotka eivät sisällä viljaa ja ovat siksi melko kalliita ostaa. Keliakiaa sairastavat ihmiset ovat yleensä hyvin laihoja ja ruokavaliosta pitää huolehtia, ettei tule mitään puutosoireita ja veriarvoja pitää seurata säännöllisesti. Hoitamattomana keliakia on vakava sairaus, joka saattaa johtaa vakaviin sairauksiin, mm. suolistosyöpään ja anemiaan, kun ruoka ei imeydy suolistosta. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka eivät noudata 100 % gluteenittomuutta ruokavaliossa, vaikka heidän pitäisi. Jos jotain korvausta saa, niin se kyllä motivoittaa paremmin hakeutumaan tutkimuksiin ja toisaalta tulee säästöjä, kun vakavammat sairaudet jää pois hyvissä ajoin.
 
lydia lunch
Siksi, koska ruokavalio on ainoa lääke keliakian hoitoon. Poistetaan samantien kaikista lääkkeistä saatavat tuet. Ai ei vai? No miksi keliakian pitäisi olla ainoa sairaus, jonka hoitoon ei tukea saa?

Juuri näin.
Ei myöskään yllätä, että tällä palstalla on henkiseltä kapasiteetiltaan niin vajavaisia ihmisiä, jotka tuen viemisestä saavat ainoat huvinsa.
 
vierailijaxx
No onhan toi keliakia tuki, joku vanha jäänne niiltä ajoilta, kun uskottiin, että leipää miehen tiellä pitää. Muutoin pitäis alkaa maksamaan kaikille jotain tukea ruokavalioonsa, meilläkin on maidoton, lasten allergioiden vuoksi, eikä ne maidon korvaavat tuotteet mitään halpoja ole, mutta ne ei ole välttämättömiä, kuten ei myöskään gluteiiniton karjalanpiirakkakaan.

Tuen määräkin on niin mitätön, ettei sillä pitäisi tuen saajalle olla hirveen suurta merkitystä. Nyt tähän tulee joku kertomaan, kuinka köyhille työttömille, vanhuksille ja sairaille, pari kymppiä on iso raha. On joo, mutta jostakin tarvii leikata ja säästää, niin miksi ei tästä, kun muutkaan ruokavalio rajotteiset eivät saa tukia. Tasa-arvoista kohteua nääs.
 
vierailijaktdlog
Juuri näin.
Ei myöskään yllätä, että tällä palstalla on henkiseltä kapasiteetiltaan niin vajavaisia ihmisiä, jotka tuen viemisestä saavat ainoat huvinsa.
Miten mua ei yllätä yhtään, että täällä tuon tuen poistamisen pitäminen perusteltuna on hormoniensa sokaisemalle mammaotukselle = SE SAA SIITÄ HUPIA, AINOAA SELLAISTA!

Älä nyt nolaa itseäsi enempää. Miten ihminen voikin olla noin tyhmä?
Logiikkaa ei vaan ole, älyllisesti tasoa kastemato.
 

Yhteistyössä