Miksi koteihin ostetaan eines pizzoja, hampurilaisia, hot dogeja yms.?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
äitikin
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitikin:
En osaa sanoa..
Äkkiä hampurilaisen tekaisisi itsekkin jauhelihasta ja jostain makoisammasta sämpylästä kuin ne höhhö valkoiset joita valmiissa halpispusseissa on.
Meille ei osteta voin sanoa KOSKAAN halvimpia einespitsoja, hampurilaisia tai hot dogeja..
NE ON NIIN teollisia jotenkin.
Pakaste ranskalaisiin tosin sorrumme sillointällöin.. vaikka eivät nekään mitään huippu herkkua ole.
Jaahas, syyääks teillä sitten niitä tyyriimpiä eineksiä?
No.. jos pakko eineksiä syödä on niin kyllä kai sitten jotkut pakasteet esim on ihan ok makuisia minusta, mutta saarioisten pitsoihin en rahojani haaskaisi.
Mutta oikeasti kotiruoka on NIIN paljon parempaa.. eikä nopeimpien ruokienkaan valmistukseen mene kuin puolisen tuntia.
Ei meillä koskaan ole niin kiire että minuutissa tarvitsisi ruoka valmiiksi mikrottaa..

 
äiti
Hyvin harvoin ostetaan. Meillä on sen verran tiukkaa että ei viitsi ostaa valmisruokia, kun ite tekee saa halvemmalla enemmän ja terveellisempääkin. Mut joskus ne on ihan ok jos pitää äkkiä jotain syötävää lapselle olla.
 
mollo
Pelkkää hirven lihaa ja pottuja, sekä ruisleipää, piimää päälle. On terveellistä, eikä pieretä läheskkään kuin esim hikiset lihikset, on myös vähärasvaista. Mut mä olen keskiluokkaisesta maalaisperheestä kotoisin, enkä sen vuoksi joudu syömään teurasjätteitä.
 
Nälkä veikkaan. Mä en kyl noita kyseisiä koskaan osta, kun ne on niin pahoja..., joskus olen maistanut kyllä. Joskus opiseluaikaan ostin eines jauhelihapitsan ja mun kani söi sen... eli oli "tosi lihaisa pitsa". Mut siis joskus kun on kauhea nälkä ja ei ehdi/jaksa laittaa ruokaa, niin tulee ostettua jotain vain lämitettävää.
 
"noo"
Tarkoitin niitä, jotka syövät noita esim. 3-4 kertaa viikossa...eikö ihmiset ymmärrä, että ne lihottaa, samoin esim. meetvursti.
Ei ne lihota sen enempää kuin mikään muukaan ruoka. Sehän kato riipuu loppujen lopuksi siitä energiamäärästä.
Meillä ei silti syödä näitä pizzoi, hamppareita tai vielä vähemmän hot dogei.
Joskus kerran/kaks vuodessa näin hillastusaikaan kun ollaan rämmitty 10kin tuntia suolla voidaan käydä kaupan kautta ja ostaa juurikin lättypitzza, mut tässä tapauksess se ollaanki kulutettu etukäteen moneenki kertaan.
 
"hmmm"
Ärsyttää, kun tää mun kanta kuulostaa niin tekopyhältä jalustallenostamiselta (kun oikeasti oon kaikkea muuta kuin super-teen-kaiken-itse-äiti), mutta musta kiire on niin turha veruke tollasten säännölliselle syömiselle. Miten voi olla niin kiire, ettei jotain vartin ruokaa ehdi itse vääntää (esim. ruokaisa salaatti, mucho vitamiineja ja muuta hyödyllistä). Tai tehdä kerralla niin paljon että kiirepäivänä voi ottaa pakastimesta ja lämmittää. Tai syödä vaikka kourallinen tuoreita vihanneksia pahimpaan hätään sillä aikaa kun kunnon ruoka valmistuu.

Eri asia, jos välillä vaan tekee mieli, sen voin vielä ymmärtää.

Eniten mua mietityttää se, miten liikenteessä ollessa saisi syötyä terveellisesti. Me liikutaan paljon, tehdään minireissuja lähikaupunkeihin, käydään leffassa tai kaupoilla tai kahvilla kaupungilla. Missä voi syödä jotain terveellisiä pikkuannoksia järkevään hintaan. Täytetyt ruisleivätkin maksaa joskus lähemmäs viisi euroa.
 
Meille ei osteta kuin graham-lihiksiä joskus. Ei tunnu kellekään oikein maistuvan edes ne kaupan roiskeläppäpizzat tai hajupakatut hampparit. Jo broilerpyörykkäpussitkin on jääny unohduksiin kun nekin hasee sitä pakettia avatessa. Meillä 15v ja 11v osaa jo taiteilla melkosia aterioita ja saavat aina opetella kokkaustaitojaan kun haluavat. Ja pientenkin kanssa opetellaan jos laittamaan ruokaa... en mä halua että lapsi kuvittelee ruoan tulevan vaan valmiina kaupan hyllyllä olevasta paketista mikron kautta. Enkä halua syöttää niitä tajuttomia lisäainemääriäkään.

Mut en mä silti usko et ne einekset lihottaa, se lihottaa että syö liikaa. Kyllä niillä eineksilläki hengissä pysyy varmaan...jos ei oo makuaistia.
 
[QUOTE="hmmm";24227670]Ärsyttää, kun tää mun kanta kuulostaa niin tekopyhältä jalustallenostamiselta (kun oikeasti oon kaikkea muuta kuin super-teen-kaiken-itse-äiti), mutta musta kiire on niin turha veruke tollasten säännölliselle syömiselle. Miten voi olla niin kiire, ettei jotain vartin ruokaa ehdi itse vääntää (esim. ruokaisa salaatti, mucho vitamiineja ja muuta hyödyllistä). Tai tehdä kerralla niin paljon että kiirepäivänä voi ottaa pakastimesta ja lämmittää. Tai syödä vaikka kourallinen tuoreita vihanneksia pahimpaan hätään sillä aikaa kun kunnon ruoka valmistuu.

Eri asia, jos välillä vaan tekee mieli, sen voin vielä ymmärtää.

Eniten mua mietityttää se, miten liikenteessä ollessa saisi syötyä terveellisesti. Me liikutaan paljon, tehdään minireissuja lähikaupunkeihin, käydään leffassa tai kaupoilla tai kahvilla kaupungilla. Missä voi syödä jotain terveellisiä pikkuannoksia järkevään hintaan. Täytetyt ruisleivätkin maksaa joskus lähemmäs viisi euroa.[/QUOTE]


Ihan totta. Esim. pakastevihanneksista ja jauhelihasta syntyy keitto 7 hengelle siinä ajassa, kun aukoo pusseja ja lämmittelee niitä vuoronperään mikrossa ja on varmasti terveellisempää. Mutta mulla tohon kiireeseen liittyy yleensä myös väsymys, kun tulee töistä kotiin ja lähes samantien on lähdettävä viemään lapsia harrastuksiin tai mentävä vanhempainiltaan yms., niin helpommalla pääsee, kun laittaa lapset itse lämmittämään sapuskansa (joista tykkää), kuin valmistaa keitto, josta puolet porukasta nyrpistää nenäänsä. Ja jos noita iltoja on useampi peräkkäin, niin monesti ne valmiit ruoat on jo syöty.

Mutta tosiaan ei meillä noita ap:n sanomia pöperöitä syödä, jotain rajaa sentään...
 

Yhteistyössä