miksi lapsilisä ei ole tullut??

Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No onkos lapsella jo hetu? Nimi? Ilman niitä ei taida tulla. Mutta 6 kk saa takautuvasti, että ei hätää.
ei nää kyllä liity mun käsittääkseni asiaan.. mutta oletkos varmasti muistanut hakea sitä lapslisää ?
Ai. no mä muistin sit varmaan väärin.
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Onko sulle tullut päätös lapsilisästä?
on tullut samalla kun äityyspäiväraha hakemus päätöskin.
Lapsilisäpäätös tulee vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt elävä. Ei siis tule samaan aikaan äitiysrahapäätöksen kanssa raskausaikana.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Onko sulle tullut päätös lapsilisästä?
on tullut samalla kun äityyspäiväraha hakemus päätöskin.
Lapsilisäpäätös tulee vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt elävä. Ei siis tule samaan aikaan äitiysrahapäätöksen kanssa raskausaikana.
No mä jäin kanssa miettimään tätä. Et ei ne mulle ainakaan niitä päätöksiä samoihin aikoihin lähettäneet.
 
myy

Lapsilisäpäätös tulee vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt elävä. Ei siis tule samaan aikaan äitiysrahapäätöksen kanssa raskausaikana.


Päätös tulee samalla kun äitiyspäätöskin.ei tarvi odotella vauvan syntymää.muistitko rastittaa kun hait äitiyspäivärahaa sinne ylös rastin ,et haet lapsilisääkin?

 
Santtu83
Mä en nyt oo varma mutt mun mielest hetu vaikuttaa siihen lapsilisään. Eli pitää ilmoittaa kelaan, ellei synnäri ilmoita sinne. En kyl usko ett nimi voi vaikuttaa koska siinähän on se kahden kuukauden rekisteröimisaika... Ja mä siis odottelen vasta esikoista, joten ei ole varmaa tietoa kaikesta. Mutta sen hetunhan lapsi saa samantien synnyttyään tietää synnärilt, siis sen loppuosan ja alkuosan jokainen varmaan osaa päätellä syntymäpäivästä...
 
kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Onko sulle tullut päätös lapsilisästä?
on tullut samalla kun äityyspäiväraha hakemus päätöskin.
Ai. Mulle on kyllä tullut se päätös vasta, kun lapsi on jo syntynyt. Lapsilisää kun ei makseta, jos lapsi syntyy kuolleena. Eli onko sulla varmasti päätös lapsilisästä? Kun sitä lapsilisää ei tosiaan ainakaan mun ymmärtääkseni voida myöntää, jos lasta ei ole.

Kyselen, koska mun esikoisen kohdalla kävi niin, ettei kelan virkailija muistanu siitä päätöstä tehdä. Lapsi syntyi ihan kuun alussa ja kun seuraavan kuun puolessa välissä ei vielä päätöstä näkynyt, niin soitin kelaan ja kysyin. Päätös tulikin sit pikana ja lapsilisä ajallaan.
 

Yhteistyössä