Miksi mies ei vastaa kysymyksiin?

  • Viestiketjun aloittaja Julia34
  • Ensimmäinen viesti
Julia34
Tapasin miehen aika pian eroni jälkeen ja muutettiin yhteen. Mies puhui tunteistaan aluksi ja pussasi ja lisäksi piti kädestä ja hellitteli aika paljon. Sanoi rakastavansa mua ja lähetti kaikkia rakkauslauluja jotka youtubessa.

Siis muutettiin yhteen kuukausi sitten. Ollaan oltu 2 kk yhdessä ja melkein koko ajan yhdessä eli käytännöllisesti katsoen asuttu yhdessä kuukauden. Jos kysyn mieheltä miksei hän pussaile enää niin usein kuin ennen tai sano rakastavansa mua niin suuttuu ja vetäytyy eli menee eri huoneeseen nukkumaan. Lisäksi syyttää mua riitelystä. EI siis vastaa kysymyksiin ollenkaan. Mitä mies oikein tarkoittaa? Onko hänen niin vaikea kertoa rakastavansa mua vai ei viitsi valehdella, että rakastaisi? Auttakaa mua. voiko joku olla noin sulkeutunut, että loukkaantuu kun arvostelen noita asioita vai onko sitten niin, että ahdistuu kun kysyn sellaisia kysymyksiä joihin ei halua vastata koska vastaus ei miellyttäisi mua. Kyse on 40-vuotiaasta miehestä ja itse olen 30-vuotias. Auttakaa, please. Voiko olla miehiä jotka ei pussaile tai hellitttele kuin sängyssä tai tullessa töistä, mennessä töihin ja nukkumaan mennessä? Siis jos näin alussa seurustelua? Mitä tekisitte tilanteessani? Neuvoja kiitos;)
 
melko ripeää toimintaa teillä. Voisko olla, että kun olette muuttaneet yhteen nii kuherruskuukausi ja uutuudenviedätys meni siinä samalla? Ei sen kyllä noin pitäis mennä.

Oma junttura-ukkoni on sitä mieltä, että kun nyt kerran yhdessä ollaan, niin ollaan eikä siihen sen enempiä tarvita. Pitää kyllä hyvänä ja antaa huomiota, mutta lepertelyä ei siltä irtoa ei sitten millään. Jos koitan sanoa jotain siitä, että ollaanhan ikuisesti yhdessä niin sieltä ei tule muita kuin realistisia vertauksia. "Eihän niitä lentokoneitakaan putoamaan ole suunniteltu...". Noh, tyhjiä sanoja olen saanut kuulla tarpeeksi kuspää-exän kanssa, pääasia että tiedän missä mennään :D
 
Määä
No eiköhän suurin osa miehistä ole just sellaisia. Ja niin on kyllä osa meistä naisistakin, en minäkään ymmärrä ja jaksa mitään leperryksiä ja pussailuja. Teoista se rakkaus ja välittäminen nähdään, puheet on puheita.
 
Julia34
Kiitos kaikille vastauksista:) En ymmärrä vaan miksi loukkaantuu noin verisesti heti kun olen esittänyt kysymyksen ja menee toiseen huoneeseen nukkumaan. Sanoi vielä etten saa avata ovea kun nukkuu siellä. Eli ei halua huomiota tai lepyttelyä. Ei lisäksi vastaa viestiin mitään jossa selitin asian kohteliaasti ja kerroin, että suhteessa parempi puhua vaikeistakin asioista ettei ne paisu ja jää roikkumaan. Lisäksi kysyin hänen tunteistaan. Lähetin viestin jo aamulla. Ollaan oltu näin vähän aikaa vasta yhdessä ja molemmilla tuoreet erot entisistä alkoholistipuolisoista. Tavattiin vertaistukipalstalla. Voiko suunnitella paluuta exän kanssa yhteen jos hän raitistuu ja siksi ei rakastakaan mua enää?
 
Hiippari
Olen itsekin suosinut nopeeta tahtia..
Mutta tuo on jo hyvin pikainen yhteenmuutto :D Ja sitten mies varmaan ahdistuu noist kyselyistä. Miksi tehdä asiat vaikeiksi? Ehkä miehellä on tuolleen hyvin asiat eikä koe enää tarpeelliseksi leperrellä, kun noin helposti sinut sai saman katon alle. Soidinmenot on tehty ja nyt möllötetään.. ehkä mies ei halua aiheuttaa riitaa toteamalla vähemmänki lässytyksen riittävän? Tuntee ilmeisesti painostavaksi tuon kyselysi? On selvästi ilmaissut jo kantansa kun sanonut haluvansa nukkua rauhassa eri huoneessa.
Anna sille ukolle aikaa.. eiköhän se kimppuun taas tule kun et itse ole jatkuvasti kiinni hänessä? ;)
 
Julia34
Realisti, juuri tuota ajoin takaa eli mies ei välitä minusta ja siksi ei vastaa kysymyksiin ja ahdistuu. Oletko muuten itse mies kun jotenkin vastauksesi niin suora? Eli varmaan paras nostaa kytkintä ja lähteä eri teille?
 
"Realisti"
En ole mies, mutta mulla on paljon miespuolisia ystäviä.. Ja itsekin kohdannut noita kuvaamasi kaltaisia miehiä ja liian pitkään lyönyt nuorempana päätä seinään... Yksi hyvä kysymys jolla voi omia ajatuksiaan selvittää on usein:

Kuinka käyttäytyy ihminen joka rakastaa?

tai

Mikä selitys selittäisi kaiken toisen käytöksen yksinkertaisimmin?

Sinun tapauksessasi kuulostaa että vastaukset ovat:

Hyvin todennäköisesti ei noin.
Se että hän on huomannut tehneensä yhteenmuutossa virheen, mutta ei halua myöntää sitä sinulle eikä ehkä itselleenkään.

Suosittelen että keskustelet vakavasti miehen kanssa ja yrität saada selville onko kyse tuosta. Olette olleet yhdessä vasta niin vähän aikaa että ei sen pitäisi olla noin vaikeaa, ainakaan pidempiaikaisesti. Lyhyet kriisit erikseen.
 
Julia34
Hienosti kirjoitit asian. Siis tarkoittaa ilmeisesti sitä, että ei rakasta minua ja siksi yhteenmuutto liikaa? En tiedä kannattaako keskustella kun nyt tiedän vastauksen muutenkin.
 
"uskomatonta"
Joo, ei kannata missään nimessä IKINÄ antaa miehelle tilaa vaan AINA vaatia että hän osoittaa jakamatonta huomiota ja kiinnostusta SINUNA, luomakunnan kruunua eli pillunomistajaa kohtaan.

Jumalauta, mikä siinä on että joidenkin naisten omistus- ja kontrollinhalu ovat aivan käsittämättömissä sfääreissä niinkuin tästäkin aloituksesta näkee. Täällä palstalla tietysti toiset samanlaiset sekopäät tuomitsevat miehen ja suhteen ja käskevät jättämään sen sian jos ei hyperhuomiota ja palvontaa irtoa taukoamatta.
 
"vieras."
Tai sitten se ahdistaa, että sinä tulkitset ja vaadit ja tukehdutat ja mariset ja loukkaannut ja ajat nurkkaan kaikesta, joka mielestäsi poikkeaa normaalista käytöksestä. Miksi sä mutta miksi nyt mutta mitä sä tarkoitit ja mikset sä enää ja miksi sä aina ja jaadijaadijaa.

Sanot että mies hellii enää vain kun lähtee töihin, tulee töistä, ennen nukkumaan menoa ja sängyssä. Tämä on siis jotenkin poikkeuksellisen vähän?
 
  • Tykkää
Reactions: Dottie
hahaha
[QUOTE="uskomatonta";29217614]Joo, ei kannata missään nimessä IKINÄ antaa miehelle tilaa vaan AINA vaatia että hän osoittaa jakamatonta huomiota ja kiinnostusta SINUNA, luomakunnan kruunua eli pillunomistajaa kohtaan.

Jumalauta, mikä siinä on että joidenkin naisten omistus- ja kontrollinhalu ovat aivan käsittämättömissä sfääreissä niinkuin tästäkin aloituksesta näkee. Täällä palstalla tietysti toiset samanlaiset sekopäät tuomitsevat miehen ja suhteen ja käskevät jättämään sen sian jos ei hyperhuomiota ja palvontaa irtoa taukoamatta.[/QUOTE]

Palstan naisvihaaja taas vauhdissa näemmä :D
 
Julia34
Osa vastaajista on sitä mieltä että mies ei halua sitoutua muhun, osa taas että tyypillinen suomalainen mies ja loput sitä mieltä, että olen joku niuho ja vaativa nainen. Viimeinen ei ainakaan pidä paikkansa koska edellinen mieheni juuri sanoi, että en ole sellainen eli täysin vastakohta. Onko jotain mielipiteitä vielä tästä asiasta:)?
 
"Realisti"
Sanon vaan että kumppaniksi kannattaa etsiä ihminen jonka kanssa et joudu kysymään noita kysymyksiä. Ei sillä oikeasti ole väliä niuhotatko vai et. Jos mies kokee niuhotuksena ja vaatimisena jonkin joka on sinulle normaalia ja luontaista, niin hän ei vaan sovi sinulle etkä sinä hänelle. Ei itseään kannata (loputtomiin) muokata, paljon parempi vaihtoehto on etsiä joku joka "sopii sinun palapeliisi".

Ihmiset ovat erilaisia, yhden niuhotus on toisen normaalia puhetta ja yhden mököttäminen toisen normaalia käytöstä. Minäkin exän mielestä olin hirviöjustiina joka vain valitti koko ajan, ja nykyinen meinaa kuolla nauruun kun kysyn että enhän valita liikaa :). Minä en ole muuttunut, olen vain valinnut sopivamman kumppanin.
 
"Leona Y"
Mies on tullut toisiin aatoksiin teidän yhteiselosta. Tuollainen mököttäminen ei kyllä kuulu suhteeseen tuossa vaiheessa, eikä koskaan.
Kannattaisko hetken miettiä miten ja kenen kanssa sen ainoan elämänsä kuluttaa?
 
vieras..
Kuinka tarvitseva olet? Jos haluat useampaan kertaan päivässä hellyyttä, rakkaudentunnustuksia ja huomiota se voi olla toiselle yhtä haavoittuneelle kova haaste. Et ehkä näe miestäsi tarkemmin ja jos hän on väsynyt voi olla tosi vaikea suhtautua sinuun kärsivällisesti,jos et suostu odottamaan parempaa hetkeä. Kaikki eivät myöskään tykkää painostavista mielipiteistä, joissa pitää tehdä niin kuin toinen tahtoo. Ja ihmettelen, mitäente olisitte jo tässä vaiheessa onnistuneette saamaan syvällisiä ongelmia suhteeseenne ja josta pitäisi kaiken aikaa analysoiden keskustella.

Teillä on molemmilla paljon haavoja ja pahoja kokemuksia, joten en oikein tajua miksi olette muuttaneet yhteen. Sokea taluttaa rampaa jne.
 
"vierailija"
Ilmeisen selvää on, että hän ahdistuu kysymyksistä jostain syystä, jos kerran suuttuu ja vetäytyy. Annapa tilaa nyt miehelle. Jos kaikki on ok, niin kyllä se sieltä omista maailmoistaan tulee takaisin luoksesi.
 
"vierailija"
[QUOTE="uskomatonta";29217614]Joo, ei kannata missään nimessä IKINÄ antaa miehelle tilaa vaan AINA vaatia että hän osoittaa jakamatonta huomiota ja kiinnostusta SINUNA, luomakunnan kruunua eli pillunomistajaa kohtaan.

Jumalauta, mikä siinä on että joidenkin naisten omistus- ja kontrollinhalu ovat aivan käsittämättömissä sfääreissä niinkuin tästäkin aloituksesta näkee. Täällä palstalla tietysti toiset samanlaiset sekopäät tuomitsevat miehen ja suhteen ja käskevät jättämään sen sian jos ei hyperhuomiota ja palvontaa irtoa taukoamatta.[/QUOTE]

Älä nyt sinäkin suutu :D asioista pitää voida keskustella.
 
En jatkaisi
Onko sillä mitään väliä mikä sitä miestä vaivaa jos a) et kuitenkaan tunne saavasi riittävästi hellyyttä suhteessa ja b) mies ei edes halua jutella asiasta. Tilanne on joka tapauksessa se että sinulla ei ole hyvä olla suhteessa eikä mies ole valmis tekemään sille mitään.

Itse en jaksaisi tuollaista enkä varsinkaan vain 2kk jälkeen!
 

Yhteistyössä