Miksi naisen ja miehen välistä himoa/ihastumista kutsutaan rakkaudeksi?

  • Viestiketjun aloittaja "lovedoctor"
  • Ensimmäinen viesti
Pessimisti
[QUOTE="lovedoctor";29832740]Siihen että ihastuminen ei kestä vuosikausia, eikö ole sanottu että max 2vuotta. Tuokin on varmasti liioittelua. Jos ihastumisen loputtua vielä jatketaan suhdetta, se on riippuvuutta, tottumista.
Tällöin toisessa nähdään jo vikoja ja toista voidaan jopa inhota, mutta suhdetta jatketaan tästä huolimatta koska ajetaan omaa etua, ja seksin harrastaminen pitää riippuvuuden yllä. Olette varmaan nähneet pariskuntia jotka huutavat ja haukkuvat toisiaan, näitä pitää yhdessä tottumus ja inho, ja seksi voi olla brutaalimpaa henkilön kanssa jonka haluaisi tappaa, työntöihin tulee voimaa, ja nainen voi raskautua helpommin.[/QUOTE]

:D Kai ny ihmiseen, jota rakastaa voi myös pettyä? Tai ainakin suuttua. Silti sitä hiivatin idioottia voi rakastaa. Paljon. Hermostuuhan sitä joskus lapsellekin eikä sitä silti heivaa pellolle tai ees adoptioon.
 
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832740]Siihen että ihastuminen ei kestä vuosikausia, eikö ole sanottu että max 2vuotta. Tuokin on varmasti liioittelua. Jos ihastumisen loputtua vielä jatketaan suhdetta, se on riippuvuutta, tottumista.
Tällöin toisessa nähdään jo vikoja ja toista voidaan jopa inhota, mutta suhdetta jatketaan tästä huolimatta koska ajetaan omaa etua, ja seksin harrastaminen pitää riippuvuuden yllä. Olette varmaan nähneet pariskuntia jotka huutavat ja haukkuvat toisiaan, näitä pitää yhdessä tottumus ja inho, ja seksi voi olla brutaalimpaa henkilön kanssa jonka haluaisi tappaa, työntöihin tulee voimaa, ja nainen voi raskautua helpommin.[/QUOTE]

Joo, ei vakuuttanut. Tämä on vain oma mielipiteesi mikä ei perustu mihinkään. Minun miepipiteeni on erilainen joten turha on jatkaa tätä väittelyä.

Rakastan miestäni ja sillä hyvä. :)
 
"lovedoctor"
Teoriasi kusee pahasti, koska meillä on välillä pitkiäkin kuivia kausia seksin suhteen. Rakkautta toisiamme kohtaan se ei ole muuttanut mihinkään, olipa seksiä paljon tai ei ollenkaan.
Se on tottumussuhde, olette ottaneet kiintopisteen toisistanne.
Kaltaisesi ihmiset ovat riippuvaisia, on ihan sama kuka/mikä on kohde, se voi olla antti, petri, tupakka tai viina. Joku/jotain pitää olla, että fokus säilyy.
Rakkaudesta ei ole kyse, aivan päinvastoin.
 
"lovedoctor"
Joo, ei vakuuttanut. Tämä on vain oma mielipiteesi mikä ei perustu mihinkään. Minun miepipiteeni on erilainen joten turha on jatkaa tätä väittelyä.

Rakastan miestäni ja sillä hyvä. :)
Pääasiahan tietysti että olet tyytyväinen, harhassa voi olla hauskempi elää. Monet juovat viinaa, toiset käyttävät huumeita, sinulle tämä satu on pakotie.
 
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832764]Se on tottumussuhde, olette ottaneet kiintopisteen toisistanne.
Kaltaisesi ihmiset ovat riippuvaisia, on ihan sama kuka/mikä on kohde, se voi olla antti, petri, tupakka tai viina. Joku/jotain pitää olla, että fokus säilyy.
Rakkaudesta ei ole kyse, aivan päinvastoin.[/QUOTE]

Ahaa, eli riippuen siitä miten sitä kuvaillaan (ja miten argumenttisi kumotaan) niin se voi olla ihan mitä vain (riippuvuutta, tottumista, vihaa tms.), paitsi ei rakkautta. :D
 
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832768]Pääasiahan tietysti että olet tyytyväinen, harhassa voi olla hauskempi elää. Monet juovat viinaa, toiset käyttävät huumeita, sinulle tämä satu on pakotie.[/QUOTE]

Ja kaboom, argumenttisi loppuivat. :)
 
[QUOTE="lovedoctor";29832764]Se on tottumussuhde, olette ottaneet kiintopisteen toisistanne.
Kaltaisesi ihmiset ovat riippuvaisia, on ihan sama kuka/mikä on kohde, se voi olla antti, petri, tupakka tai viina. Joku/jotain pitää olla, että fokus säilyy.
Rakkaudesta ei ole kyse, aivan päinvastoin.[/QUOTE]

Sullakin on oikeus omiin tunteisiisi :)
 
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832768]Pääasiahan tietysti että olet tyytyväinen, harhassa voi olla hauskempi elää. Monet juovat viinaa, toiset käyttävät huumeita, sinulle tämä satu on pakotie.[/QUOTE]

Janiin pitkään kun parisuhteessa olo töitä ja autoa ajaessa, ja muissa vastaavissa tilanteissa, ei ole kielletty niin on turha verrata sitä päihteisiin.
 
Pessimisti
[QUOTE="lovedoctor";29832740]Siihen että ihastuminen ei kestä vuosikausia, eikö ole sanottu että max 2vuotta. Tuokin on varmasti liioittelua. Jos ihastumisen loputtua vielä jatketaan suhdetta, se on riippuvuutta, tottumista.
Tällöin toisessa nähdään jo vikoja ja toista voidaan jopa inhota, mutta suhdetta jatketaan tästä huolimatta koska ajetaan omaa etua, ja seksin harrastaminen pitää riippuvuuden yllä.[/QUOTE]

Sä puhut ihastumisesta ja intohimosta ja niihin liittyvistä seikoista ja jostain syystä sovellat niitä rakkauteen? Tuntemattomaan ihmiseen voi kyllä ihastua ja tuntea intohimoa, mutta minkä arvoista se on, jos ei tunne toisen heikkouksia. Jos ei tiedä, mitkä on ne asiat siinä toisen persoonassa, jotka potentiaalisesti saavat sinut repimään hiuksia?

Mä olen ehkä pessimisti ja jossain määrin kyynikko, mutta kyllä mä sentään rakkauteen uskon.
 
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832782]Lapsia ei heivata koska niitä rakastetaan.
puolisoa ei.[/QUOTE]

Tiedän paljon tapauksia jotka ovat "heivanneet" lapsensa. Oliko se sitten himoa myöskin?
 
"Entinen Ksantippa S."
Oletko kenties se sama, joka taannoin oli sitä mieltä, että puoliso ei ole perheenjäsen?

Ihan mielenkiintoisia näkemyksiä, mutta perheen perustaminen kannattaa mielestäni jättää niille, jotka kykenevät tuntemaan myös aikuisten välistä rakkautta. Lapsille on turhan iso tunnetaakka olla yksin vanhempiensa rakkauden keskipisteessä.
 
En edelleenkään käsitä miten voitte kokea ehdotonta rakkautta lapsiinnekaan. Entä jos lapsesta kasvaa kannibaalipedofiili, rakkaus vaan loistaa? Raiskaa sisaruksensa ja ajaa tämän huumeisiin, koska sisarus on kiristyksen kohteena, etteivät raiskaukset paljastu, rakkaus jatkuu? Ette vaan pysty myöntämään, että ns.äidinrakkaudellakin on rajansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832795]Voit vapaasti valita sanan. Kunhan et puhu rakkaudesta parisuhteesta puhuttaessa.[/QUOTE]

Minä RAKASTAN miestäni, nyt ja aina. :)

Tämä kertoo hyvin tästä ajamastasi asiasta. "Ota mikä tahansa muu tunne mutta älä rakkautta koska sitä se ei ole" :D Koita edes vähän paremmin. Linkitä vaikka humpuukiartikkeleita tukemaan väitteitäsi tms. jotta saisit vähän uskottavuutta tähän hommaan. Tälläisenaan siitä menee mielenkiinto ihan heti.
 
säpäle harmaana
Olet kyllä ap siinä oikeassa, että rakkaus lapseen on erilaista kuin rakkaus puolisoon, mutta minä en ainakaan koe olevani pätevä määrittelemään, onko jonkun toisen tuntema olotila rakkautta vai ei. Voin sanoa sen ainoastaan omalta kohdaltani, jos sitäkään.

Yhtä lailla voin sanoa, ettet oikeasti ole iloinen kun naurat. Se on vain refleksi, joka on seurausta jostain ärsykkeestä. Iloksi sitä nyt vain kutsutaan ja sille minä en mahda mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"lovedoctor"
Sä puhut ihastumisesta ja intohimosta ja niihin liittyvistä seikoista ja jostain syystä sovellat niitä rakkauteen? Tuntemattomaan ihmiseen voi kyllä ihastua ja tuntea intohimoa, mutta minkä arvoista se on, jos ei tunne toisen heikkouksia. Jos ei tiedä, mitkä on ne asiat siinä toisen persoonassa, jotka potentiaalisesti saavat sinut repimään hiuksia?

Mä olen ehkä pessimisti ja jossain määrin kyynikko, mutta kyllä mä sentään rakkauteen uskon.

Mä uskon todellakin myös rakkauteen, tottahan toki rakkautta on olemassa. :heart: Mutta seksuaaliset suhteet eivät ole rakkautta. Toisinsanoen tämä mitä viihdeteollisuus on keksinyt kutsua "romanttiseksi rakkaudeksi", sitä ei ole olemassakaan. Sitä voisi kutsua ihastumiseksi, sillä sitä se on. Se menee ajan kanssa ohi.
 
Blue
En edelleenkään käsitä miten voitte kokea ehdotonta rakkautta lapsiinnekaan. Entä jos lapsesta kasvaa kannibaalipedofiili, rakkaus vaan loistaa? Raiskaa sisaruksensa ja ajaa tämän huumeisiin, koska sisarus on kiristyksen kohteena, etteivät raiskaukset paljastu, rakkaus jatkuu? Ette vaan pysty myöntämään, että ns.äidinrakkaudellakin on rajansa.
Täysin samaa mieltä, äidinrakkaudella, kuten myös lapsen rakkaudella vanhempiaan kohtaan, on rajansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Blue
[QUOTE="lovedoctor";29832818]Mä uskon todellakin myös rakkauteen, tottahan toki rakkautta on olemassa. :heart: Mutta seksuaaliset suhteet eivät ole rakkautta. Toisinsanoen tämä mitä viihdeteollisuus on keksinyt kutsua "romanttiseksi rakkaudeksi", sitä ei ole olemassakaan. Sitä voisi kutsua ihastumiseksi, sillä sitä se on. Se menee ajan kanssa ohi.[/QUOTE]

Tässä olet oikeassa. Tämä ei kuitenkaan poissulje sitä etteikö puolisoaan voi rakastaa.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="lovedoctor";29832818]Mä uskon todellakin myös rakkauteen, tottahan toki rakkautta on olemassa. :heart: Mutta seksuaaliset suhteet eivät ole rakkautta. Toisinsanoen tämä mitä viihdeteollisuus on keksinyt kutsua "romanttiseksi rakkaudeksi", sitä ei ole olemassakaan. Sitä voisi kutsua ihastumiseksi, sillä sitä se on. Se menee ajan kanssa ohi.[/QUOTE]

Ai viihdeteollisuus keksi rakkauden ennen raamattua?
 
Pessimisti
En edelleenkään käsitä miten voitte kokea ehdotonta rakkautta lapsiinnekaan. Entä jos lapsesta kasvaa kannibaalipedofiili, rakkaus vaan loistaa? Raiskaa sisaruksensa ja ajaa tämän huumeisiin, koska sisarus on kiristyksen kohteena, etteivät raiskaukset paljastu, rakkaus jatkuu? Ette vaan pysty myöntämään, että ns.äidinrakkaudellakin on rajansa.
Tai kannabiksen piikittäjä hipsteri. Ei riittäisi ymmärrys. Mutta mun lapsesta tuleekin menestyjä ja siksi rakastan häntä.
 

Yhteistyössä