"Miksi naisen pitäisi ottaa vastuu kaikesta: hoitaa kotia, viedä lapset päivähoitoon, käydä töissä ja maksaa vielä perheen kuluista puolet eli ”50/50?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Haluttiin sitten mitä tahansa niin tasapainoilu voi olla haastavaa. Ainakin näyttää sille.
On menty ehkä liikaa joko/.

Miksi asiat täytyy usein vetää överiksi ja jatkaa epähedelmällistä suuntaa ennen kuin korjausliikkeitä vihdoin tehdään.🤷‍♀️
 
"Suomessa kauppatieteiden maisteri ja yrittäjä Peppi Robinson markkinoi provider-tyyppisiä ajatuksia. Tiktokissa hän kertoo, että ”50/50-mies” antaa todennäköisesti naiselle ”extra-stressiä, -painetta ja -kuluja”. Provider-mies tarjoaa naiselle henkistä, emotionaalista ja taloudellista turvaa. Hänen kanssaan nainen voi huokua ”feminiinistä energiaa” ja olla parhaimmillaan."

Peppi puhuu asiaa.
Suht samaa mieltä.

t. kokemusasiantuntija
 
vierailija
Niin toi energia ei oo noin yksinkertainen ku meissä kaikissa on kaikenlaista energiaa on herkkää ja kovaa ja kun ne kummatkin saa tulla esiin ihminen voi hyvin et kaiken voi ilmaista kumppanilleen jos joutuu piilottamaan ja esittämään vain yhtä puolta ni ei voi hyvin joskus kaikki kaipaa hellyyttä kun se on kiva kosketella toista joka paikasta. Mä oon huomannu et jos tuo herkkyyttään myös esiin ni sydän pakahtuu ilosta ku uskals senkin asian tuoda esille.

Sit tuossa oli et naisen ei pitäisi tehdä vaikutusta mieheen tai jos tarvii niin mies on prinsessa. Kyl naisenkin pitää tehdä vaikutus ja siihen ei riitä nätti naama. Miten puhuu muista miten käyttäytyy paineenalaisen. Miten suhtautuu lapsiin omiinsa tai vieraiden. Tekeekö pikku juttui jotka ilahduttaa auttaako muita vai onko laskelmoiva et kun saa rakkauden lapsen ni sit alkaa laskelmoimaan et kun minä kannan ni miehen pitäisi sit tehdä nuin ei oo pakko hommautua raskaaksi jos siitä raskaudesta tehdään joku pelinappula. Laskelmoivat naiset muutenkin on turn offi.

Ja hyvä se on naisenkin oppia painetta on sillä miehelläkin painetta muussa elämässä ni miksi miehen pitäisi sit kotona viellä kestää lisää painetta milloin mies saa elää ilman painetta noh ehkä sinkkuna sit😁.
Ja mistä lähtien joku neuvolan varaaminen tai lapsen synttärien järjestäminen on ollut raskasta hommaa. Tehty homma ja oli mukavaa et sai hoitaa noita tuli hyvä mieli et sai tytön kaa koristeltua kakun ja laittaa serpenttiinia ja muuta härpäkettä.

Ja mitä tulee tohon siivoomiseen ni naiset enempi haluaa joka päivä siivota johtuuko se siitä et naisen on duracell pupun lailla pakko tehdä jotain koko ajan. Sit pitää muuttaa koko ajan huonekalujen järjestystä minkä mies sitten näkee turhana ja ottaa rennommin et nainenkin voi opetella ettei koko ajan tarvii jotain ja tulee makaan sohvalle pää sylkkyyn et voi hiuksia mies vaik paijjaa ja höpistä niitä näitä.

Mitä tulee tohon tarjoomiseen ni juuh ainakun oon kutsunu naisen raflaan ni oon kuitannu laskun. Mut kyl mä hämmästyisin jos nainen ilmottaisi maksavansa laskun ni suu lävähtäisi auki hämmästyksestä. Mut joo baareissa naiset on mulle monesti tarjonnut juomia ja mua on ilahduttanut et toinen tarjonnut et oon saannut tuopposen.
Miksi naisella ei saisi olla maskuliinistä energiaa. Miksi "miehen"energia on paha mitä pitää välttää et voi olla onnellinen?
Emmäkään koko aikaa vetistele mut jos liiktun kauneudesta ja nainen sanois sun pitäää olla maskuliininen vain jotta minä olen onnellinen ni eihän se suhde kyl mun kaa toimis jos liikutun jostain ei se minusta huonoa tee.
Mut nää laskelmoivat provider tyyppien pitää olla rehtei ja heti ilmoittaa tuosta niin säästyy aikaa.
 
vierailija
Ja sit viel. Et esim lapsenäiti on tosi rauhallinen. Ei se koskaan mulle tiuskinu raskaus aikana tai sekoillu pms oireissa. Itelle naisen rauhallisuus on tärkeää myöskin. Et silläkin tekee vaikutuksen vai menettääkö hermonsa nopiasti ja alkaa huuto ja muu schaisse.
 

Yhteistyössä